عجایب پنهان در بیابان‌های جهان

این گودال و چاه عمیق در صحرایی دور افتاده در شرق کشور یمن واقع شده است و در تصورات و تخیلات مردم محلی نیز بسیار پر رنگ است

عجایب پنهان در بیابان‌های جهان

بیابان‌ها، مکان‌هایی بسیار گسترده و مناظری منزوی و متروک هستند که در آنها، تا افق‌های دوردست ممکن است موجود زنده‌ای یافت نشود. با این وجود، حتی در دورترین نقاط جهان نیز مکان‌هایی تاثیرگذار و خارق‌العاده پنهان شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما برخی از عجایب پنهان در بیابان‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

برهوت، یمن

این گودال و چاه عمیق در صحرایی دور افتاده در شرق کشور یمن واقع شده است و در تصورات و تخیلات مردم محلی نیز بسیار پر رنگ است. این چاه به گودال جهنمی ملقب شده و افسانه‌ها و داستان‌های زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. یکی از این افسانه‌ها می‌گوید که این چاه، زندان اهریمن‌ها است. قطر و پهنای این چاه حدود سی متر است و عمق آن حدود دویست و پنجاه متر تخمین زده شده است. هیچ کس تاکنون به پایین این چاه نرفته اما گروهی از زمین‌شناسان محلی وارد آن شده و تا عمق پنجاه و دو متری پیش رفتند و اظهار داشتند که درون چاه پر از بو، بدون اکسیژن و تهویه است.

حلقه‌های اسرارآمیز، نامیبیا

این حلقه‌های اسرارآمیز به تعداد بسیار زیادی در سرتاسر صحرای کشور نامیبیا قرار گرفته‌اند و هنوز مشخص نشده که چه چیزی یا چه کسی آنها را شکل داده است. در سرتاسر دنیا، چنین پدیده‌ای تنها در کشور نامیبیا و بخش‌هایی از کشور استرالیا دیده می‌شود. هنوز دانشمندان و محققان نظری رسمی در مورد این حلقه‌ها و نحوه شکل‌گیری آنها بیان نکردند.

ماسادا، اسرائیل

این قلعه تاثیرگذار و تنومند در میان صحرای یهودیه قرار گرفته است. این قلعه در بالای صخره‌ها کنده‌کاری شده و با مناظر اطراف خود یکنواخت و ادغام شده است. این قلعه توسط شاه هرود در سال 30 پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. قلعه ماسادا، یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستانی کشور اسرائیل به شمار می‌رود. این قلعه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قلعه منظره بی‌نظیری نسبت به کوهستان موآب و دریای مرده دارد.

وادی شاب، عمان

وادی شاب، یک واحه پنهانی است که در درون یک تنگه در منطقه الشرقیاه کشور عمان واقع شده است و دارای آب‌هایی بسیار شفاف و پوشش گیاهی سرسبز است. این منطقه دارای سه استخر طبیعی مناسب برای شنا است که در فاصله اندکی با یکدیگر قرار گرفتند. یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مناظر در وادی شاب، آبشار آن است که در درون یک غار پنهان شده است. تنها راه رسیدن به درون غار و این آبشار، از طریق شنا در زیر آب و از داخل سوراخی در درون صخره است.

پترا، اردن

پادشاهی پترا در صحرا، گنجینه کشور اردن به شمار می‌رود و یکی از عجایب جهان است. این سازه‌ها برای بیش از دو هزار سال قبل در درون صخره‌ها توسط قبیله نبطی‌ها کنده‌کاری شدند. این مکان، پایتخت بزرگ و شکوهمند تجارت آنها محسوب می‌شده است. از جمله مکان‌های این جا می‌توان به خزانه، خیابان‌های ستون‌دار، مکان اعظم قربانی، مقبره‌های سلطنتی و تئاتر اشاره کرد. این مکان پس از سقوط تمدن نبطی‌ها به دست رومی‌ها افتاد. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، اطلاعات و اکتشافات جدیدی در این محل صورت می‌گیرد.

صومعه کاترین مقدس، مصر

صومعه کاترین مقدس، مهم‎‌ترین مکان مقدس در صحرای سینای کشور مصر به شمار می‌رود و مکان قابل توجهی برای پیروان مسیحیت، اسلام و یهودیت است. این صومعه در قرن ششم میلادی ساخته شده و در دامنه کوه حوریب قرار گرفته است. بنا بر روایت‌ها، کوه حوریب، جایی بوده که حضرت موسی ده فرمان خود را از خداوند دریافت کرده است.

تطاوین، تونس

تطاوین، شهری بیابانی در جنوب کشور تونس است. شهر تطاوین برای معماری منحصربه‌فرد و غار مانند خود در سرتاسر جهان شهرت دارد و بسیاری گردشگران برای دیدن آن به کشور تونس سفر می‌کنند.

قلعه اسکاتی، آمریکا

دره مرگ، مرزی میان ایالت نوادا و کالیفرنیا در کشور آمریکا به شمار می‌رود و یکی از گرم‌ترین مکان‌های جهان محسوب می‌شود. میلیاردر شیکاگویی آلبرت موسی جانسون، قلعه اسکاتی را در دهه 1920 میلادی در میان این صحرای داغ ساخته است. در سال 1970، پارک ملی دره مرگ، این قلعه را خریداری کرد. هر ساله حدود صد هزار نفر در این مکان اقامت می‌گزینند. این قلعه در سال 2015 و بر اثر سیل آسیب دید و تاکنون بر روی گردشگران بسته بوده است.

خطوط نازکا، پرو

حدود سیصد شکل از جمله شکل یک عنکبوت و یک مرغ مگس خوار در درون شن‌ها در جنوب صحرای پرو کشیده شده است. برخی از این خطوط بیش از پنج مایل طول دارند. هنوز مشخص نیست که چه چیزی یا چه کسی سبب شکل‌گیری چنین اشکالی شده است اما یکی از برترین تئوری‌ها در مورد این خطوط، این است که آنها، مکان‌های نشانه‌گذاری شده از آیین‌ها و مراسم‌هایی پیرامون آب و محصولات زراعی بوده است.

آبشار هاواسو، آمریکا

این آبشار رویایی و زیبا در مکانی دوردست اندکی بیرون از پارک ملی دره بزرگ قرار گرفته است. این مکان و منظره بسیار خارق‌العاده است و دارای استخرهای آب فیروزه‌ای رنگ، آبشار و دره‌های عسلی رنگ است. آبشار هاواسو، یکی از پنج آبشار در منطقه مخصوص بومیان هاواسوپای است. برای رفتن به این منطقه باید از قبل، اجازه ورود داشته باشید.

هتل قصر السراب، امارات

هتل بیابانی قصر السراب همانند یک مکان فانتزی و رویایی از یک فیلم است. این هتل قلعه مانند و زرد رنگ، در میان صحرای لیوا در نزدیکی مرز بین امارات با کشور عربستان سعودی قرار گرفته است. در درون این هتل، واحه سرسبزی از درختان پالم و استخرهای شنا وجود دارد که چشم‌اندازی سبز و آبی را در میان دریایی از شن‌های روان به وجود آورده است. این هتل، مکان بسیار خوبی برای صحراگردان و انجام فعالیت‌های متنوع در صحرا است. این هتل در مرز چارک خالی، بزرگترین بسط شن‌های روان در جهان قرار گرفته است.

دست صحرا، شیلی

صحرای آتاکاما حدود نود و هفت کیلومتر از خط ساحلی کشور شیلی را می‌پوشاند و یکی از خشک‌ترین مکان‌ها بر روی زمین به شمار می‌رود. صحرای آتاکاما، حتی میزان بارشی کمتر نسبت به صحراهای قطبی دارد. هنرمند شیلیایی ماریو ایرارازابل مجسمه‌ای سر به فلک کشیده‌ای به نام دست صحرا را در اوایل دهه 1980 میلادی ساخته که در داخل این صحرا قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان