غمگین‌ترین انیمیشن‌های تاریخ

انیمیشن‌ها به نادرستی به عنوان فیلم‌هایی برای کودکان شناخته می‌شوند. در حالی که در برخی موارد ممکن است هدف این انیمیشن‌ها کودکان باشند اما اینکه انیمیشن صرفا مختص کودکان است سبب می‌شود تا برخی از کیفیت هنری آنها کنار گذاشته شود و ارزش آنها به عنوان یک اثر هنری سینمایی کاهش یابد و داستان و کاراکترهای قدرتمند آنها در اغلب این فیلم‌ها نادیده گرفته شود

غمگین‌ترین انیمیشن‌های تاریخ

در حالی که انیمیشن‌ها اغلب دارای رنگ‌های روشن و آهنگ‌های گیرا هستند اما چندین انیمیشن نیز هستند که دارای احساسات بسیار جدی و تا حدی غمگین هستند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به شما ده تا از غمگین‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را  معرفی کنیم.

انیمیشن‌ها به نادرستی به عنوان فیلم‌هایی برای کودکان شناخته می‌شوند. در حالی که در برخی موارد ممکن است هدف این انیمیشن‌ها کودکان باشند اما اینکه انیمیشن صرفا مختص کودکان است سبب می‌شود تا برخی از کیفیت هنری آنها کنار گذاشته شود و ارزش آنها به عنوان یک اثر هنری سینمایی کاهش یابد و داستان و کاراکترهای قدرتمند آنها در اغلب این فیلم‌ها نادیده گرفته شود.

با این حال، این تفکر نسبت به انیمیشن‌ها در طی سال‌های اخیر بسیار کمتر شده و دیدگاه بیننده‌ها نسبت به آنها ترقی پیدا کرده است، به خصوص با وجود کارهای بسیار عالی استودیو پیکسار و استودیو جیبلی که نشان دادند که انیمیشن‌ها باید به عنوان آثار سینمایی مورد احترام قرار گیرند. برخی از انیمیشن‌ها حتی بیشتر از فیلم‌ها، بیننده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

10- انیمیشن فرانکن وینی (Frankenweenie)

انیمیشن فرانکن وینی یک انیمیشن استاپ موشن دیگر اثر تیم بورتن است. این انیمیشن بر اساس انیمیشنی کوتاه است که تیم بورتن در میانه دهه هشتاد میلادی عرضه کرده است. این انیمیشن داستان پسری جوان را دنبال می‌کند که بی وقفه کار می‌کند تا سگش را از دنیای مردگان برگرداند و سرانجام نیز او در انجام این کار موفق می‌شود. با اینکه خود انیمیشن تا حدی با نشاط است اما موضوع و داستان آن دلخراش و غمگین است، به خصوص برای کسانی که در کودکی یک حیوان خانگی را از دست دادند.

9- انیمیشن شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)

انیمیشن شاهزاده مونونوکه، انیمیشنی از استودیو جیبلی است. داستان این انیمیشن درباره پیشرفت تکنولوژی انسان‌ها و پیشروی آن و برخورد آن با گستره طبیعت و خدایانی است که این طبیعت را خلق کرده‌اند. در حالی که انیمیشن به شکل مرسوم غمگین و اندوهناک نیست اما پایان نسبتا تلخ و شیرین داستان در فیلم سبب شده تا واکنشی احساسی از سوی بیننده شکل بگیرد. موسیقی متن انیمیشن ساخته جو هیسایشی نیز این واکنش احساسی را تقویت می‌کند.

8- انیمیشن وقتی باد می‌وزد (When The Wind Blows)

انیمیشن وقتی باد می‌وزد، تا حدی یک انیمیشن گنگ و مبهم است، به خصوص برای افرادی که درک درستی از فرهنگ انگلیس ندارند. این انیمیشن بریتانیایی داستان یک زوج پا به سن گذاشته را دنبال می‌کند که سعی دارند تا از یک حمله اتمی جان سالم به در ببرند و در نهایت نیز آنها تسلیم مسمومیت رادیواکتیو می‌شوند. کسانی که در کشور انگلیس بزرگ شده‌اند، احتمالا این انیمیشن غمگین و ناراحت کننده را در مدرسه دیده‌اند. دیدن رنج کشیدن این زوج شیرین و دوست‌داشتنی از مسمومیت رادیواکتیوی احتمالا سبب شده تا زخم‌هایی احساسی به کودکان وارد شود که در بزرگسالی آنها نیز نمایان است.

7- انیمیشن سرزمین قبل از تاریخ (The Land Before Time)

انیمیشن سرزمین قبل از تاریخ همانند انیمیشن شیر شاه (The Lion King) و انیمیشن بامبی (Bambi) است. انیمیشن سرزمین قبل از تاریخ، یک انیمیشن دیگر است که بر ضربه روحی و احساسی‌ای تمرکز دارد که به کاراکتر اصلی و پس از تجربه از دست دادن والدینش به او وارد شده است. برای بسیاری از بیننده‌ها، این انیمیشن، غمگین‌ترین انیمیشنی است که آنها تاکنون دیده‌اند. در انیمیشن سرزمین قبل از تاریخ، کاراکتر اصلی انیمیشن بسیار پر معنی و رسا است که هر بیننده‌ای را به گریه می‌اندازد.

6- انیمیشن بالا (Up)

انیمیشن بالا، مطمئنا انیمیشنی است که در دسته فیلم‌های اشک‌آور و متمایل به احساسی از استودیو انیمیشن پیکسار قرار می‌گیرد. صحنه آغازین انیمیشن بالا، در درون محتوای دلخراش و احساسی خود، افسانه‌ای است و یک زوج را نشان می‌دهد که با مشکل باروری روبه‌رو هستند و سپس با یکدیگر پیر می‌شوند و سرانجام نیز زن فوت می‌کند و همسر خودش را تنها می‌گذارد و بزرگترین رویاهای آنها تحقق پیدا نمی‌کنند. نه تنها صحنه آغازین انیمیشن بالا با اندوه بسیار همراه است بلکه آن را در مقابل یک رابطه بسیار زیبا و کامل به تصویر می‌کشد.

5- انیمیشن غول آهنی (Iron Giant)

انیمیشن غول آهنی احتمالا یکی از فیلم‌های تاریخ سینما است که خیلی کم به آن توجه شده و دست کم گرفته شده است. در حالی که این انیمیشن شهرت بسیاری دارد اما اغلب اوقات در سطح و دسته دیگر انیمیشن‌هایی که در آن زمان منتشر شده‌اند، قرار داده نمی‌شود. این انیمیشن، یک بررسی کامل و احساسی از طفولیت و همچنین مفهوم اعتماد به نفس است. دوستی بسیار زیبا و جذاب بین غول آهنی و یک پسر بچه نیز منجر به یکی از اندوهگین‌ترین پایان‌ها در انیمیشن‌ها می‌شود.

4- انیمیشن بامبی (Bambi)

انیمیشن بامبی، قدیمی‌ترین انیمیشنی است که در این لیست قرار گرفته است. انیمیشن بامبی باعث دلشکستگی و ناراحتی چندین نسل از کودکان شده است. در یکی از صحنه‌های فیلم، بامبی از دست چندین شکارچی می‌گریزد اما مادر او موفق به انجام این کار نمی‌شود و به دام می‌افتد و همین، بر روح و احساسات نسل‌های بسیاری تاثیرگذار بوده است. موسیقی و احساساتی که انیمیشن بامبی با یکدیگر ترکیب می‌کند، سبب شده تا این صحنه دلخراش، یکی از غمگین‌ترین‌ صحنه‌ها نه تنها در تاریخ انیمیشن‌ها، بلکه در کل دنیای سینما باشد.

3- انیمیشن شیر شاه (The Lion King)

برای بسیار از افراد، انیمیشن شیر شاه، محبوب‎ترین فیلم آنها از کمپانی دیزنی به شمار می‌رود. این انیمیشن داستانی جذاب را بازگو می‌کند و دارای چندین آهنگ گیرا و موسیقی متنی خارق‌العاده از التون جان است. ماندگارترین صحنه انیمیشن شیر شاه نیز مربوط به صحنه مرگ موفاسا است که در آن، شخصیت شرور اسکار برای بدست آوردن کنترل پراید راک، موفاسا را به قتل می‌رساند. در این صحنه، سیمبا شاهد مرگ پدر خود است و همین، صحنه غمگینی را شکل می‌دهد.

2- انیمیشن کوکو (Coco)

انیمیشن کوکو داستان پسری جوان را بازگو می‌کند که به سرزمین مردگان در دلا دس مورتوس سفر می‌کند. انیمیشن کوکو یکی از بهترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار است و نه تنها یک کاوش بسیار خارق‌العاده از فرهنگ مکزیک را به ارمغان می‌آورد بلکه یکی از تکان‌دهنده‌ترین داستان‌ها در تاریخ استودیو پیکسار را ارائه می‌کند. پایان انیمیشن کوکو بسیار اندوهگین است و هر بیننده‌ای را به گریه وا می‌دارد. تعامل بین میگل و مادربزرگش بسیار زیبا است و زوال عقل در بزرگسالی را نیز به خوبی به تصویر می‌کشد.

1- انیمیشن مدفن کرم‌های شب تاب (Grave Of The Fireflies)

انیمیشن مدفن کرم‌های شب تاب با ناراحتی و سوگ شروع می‌شود. این انیمیشن با وجود داشتن چند صحنه اندک از خوشحالی و شادمانی، دارای یکی از دلخراش‌ترین و احساسی‌ترین پایان‌هایی است که تاکنون در دنیای انیمیشن‌ها دیده شده است. انیمیشن مدفن کرم‌های شب تاب، تراژدی جنگ و تلاش‌های یک بچه برای محافظت از خودش و خواهرش را نشان می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان