طرز تهیه ترشی گلک شیرازی با طعم فوق العاده

در این مطلب آموزش طرز تهیه ترشی گلک را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این ترشی خوش طعم و خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه ترشی گلک شیرازی با طعم فوق العاده

ترشی گلک از انواع ترشی های خوشمزه و قدیمی شیراز می باشد. برای طرز تهیه ترشی گلک اغلب از موسیر استفاده می شود و شما می توانید این نوع ترشی را در منزل به راحتی بپزید.

برای تهیه ترشی از انواع روش های مختلف نظیر ترشی زو و ترشی متکا و ترشی گلک و ترشی رشتی استفاده می شود. شما می توانید به کمک این روش ها در تهیه ترشی تنوع ایجاد کنید.

طرز تهیه ترشی گلک

مواد لازم

  • شپله ( میوه گلک ) : به مقدار لازم
  • آب : به مقدار لازم
  • نمک و سرکه : به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی گلک در منزل

برای تهیه این نوع ترشی ابتدا دم شپله ها را بگیرید. آن ها را بشویید و به مدت 5 تا 6 روز شپله ها را درون آب جوشیده سرد و نمک قرار بدهید. سپس مخلوط مواد را درون یخچال نگه دارید. توجه داشته باشید که در طی این مدت باید هر روز آب نمک را عوض نمایید. بعد از گذشت 5 تا 6 روز شپله ها را از درون آب نمک بیرون آورید.

درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید. سپس شپله ها را به آب بیفزایید و آن ها را بجوشانید. بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید آب را دور بریزید. با این روش می توانید تلخی شپله ها را بگیرید و باید این کار را تکرار کنید تا تلخی آن ها به صورت کامل گرفته شود. همچنین توجه داشته باشید که شپله ها نباید بیش از حد بجوشند زیرا ترشی گلک نرم می شود.

مراحل تهیه ترشی گلک

شپله ها را درون صافی بریزید تا آب آن ها خارج گردد. سپس به مدت 60 دقیقه صبر نمایید و شپله ها را درون شیشه مخصوص ترشی بریزید. سپس روی آن ها سرکه ریخته و مقداری نمک را به ترشی بیفزایید و درب بطری شیشه را محکم ببندید. ترشی را در مکانی خنک و درون یخچال به مدت 20 تا 30 روز قرار بدهید تا ترشی آماده سرو شود.

دستور تهیه ترشی گلک

نکات طلایی برای تهیه ترشی گلک

  • میوه گلک در مناطق گرمسیر رشد می کند.
  • توجه داشته باشید که قبل از تهیه ترشی باید تلخی شپله ها را به خوبی بگیرید در غیر این صورت ترشی بعد از آماده شدن طعمی نامطلوب پیدا می کند.
  • دانه های درشت میوه گلک را باید خرد کنید و دانه های ریز آن را به صورت سالم نگه دارید.
  • در صورت تمایل می توانید برای خوش طعم تر شدن ترشی مقداری سیر به آن بیفزایید.
  • این ترشی را می توانید به مدت یک سال درون یخچال نگه دارید.

ترشی گلک شیرازی خوش طعم

  • توجه داشته باشید که از نمک باید به میزان مناسبی استفاده کنید تا ترشی، شور نشود.
  • در زمان گرفتن تلخی شپله ها باید توجه داشته باشید که بیش از حد نرم نشوند.
  • ترشی بعد از 14 روز آماده سرو می شود ولی بهتر است برای خوش طعم تر شدن آن به مدت 20 تا 30 روز صبر نمایید.

طرز تهیه ترشی گلک با ساده ترین روش

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه ترشی گلک در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع ترشی خوش طعم در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان