انواع کوسن ها، دنیایی از طرح و نقش در دکوراسیون داخلی

لوازم پارچه ای: کوسن ها در هر فضایی معرف سبک دکوراسیونی آن فضا، فرم، بافت و تمام سلیقه ای هستند که طراح فضا سعی کرده است آن ها را به کار ببرد

لوازم پارچه ای: کوسن ها در هر فضایی معرف سبک دکوراسیونی آن فضا، فرم، بافت و تمام سلیقه ای هستند که طراح فضا سعی کرده است آن ها را به کار ببرد. این روز ها تقریبا خانه ای را پیدا نمی کنید که کوسن ها مهمان مبل های خانه نباشد، درست است که این عناصر کوچک اند اما تاثیرات بزرگی دارند. در این مطلب چیدانه می خواهیم آن ها را بیشتر بشناسیم و بیشتر با انواع آن ها و اصلا تاریخچه شان آشنا شویم. 

تاریخچه کوسن ها 

کوسن ها اولین بار در قرون وسطی مورد استقاده قرار گرفتند و عموما هم از جنس چرم و یا لباس های پشمی بودند. از آن ها به عنوان زیر انداز استفاده می شد و اندازه شان کمی بزرگ تر از بالش هایی بود که در خانه امروزی در کف خانه قرار داده می شوند. در آمریکا کلمه کوسن و بالش بعضا جابه جا هم می شوند اما به طور کلی منظور از کوسن ها بالشتک هایی است که بر روی مبلمان های خانه قرار می گیرند و بالش ها هم کاربری شان فقط مختص تخت خواب است. 

انواع مختلف کوسن ها برای دکوراسیون داخلی خانه  

خودتان را بین اشکال مربع شکل و دایره شکل محدود نکنید کوسن ها انواع مختلف زیادی دارند که شاید به چشم آن ها را بشناسید اما در این قسمت می خواهیم شما را با آن ها به صورت تخصصی آشنا کنیم. 

کوسن هایی با لبه های تیز برای دکوراسیون داخلی  

این کوسن ها محبوب ترین نوع کوسن ها هستند. آن ها فقط شامل دو قطعه پارچه و چهار درز در اطراف خود هستند. دو تکه پارچه می توانند متفاوت باشند و حتی پارچه رویی می تواند تزیینات بیشتری به نسبت پارچه پشتی داشته باسد. در هر صورت ساخت این کوسن ها خیلی ساده است و دست شما هم برای ایجاد تغییر در آن حسابی باز. 

کوسن های مکعبی برای دکوراسیون داخلی 

این کوسن ها دقیقا شبیه یک مکعب هستند و شامل دو کف و چهار تکه پارچه هم برای اتصال دو کف به یکدیگر هستند، اندازه این چهار تکه می تواند متغیر باشد و شما می توانید اندازه آن ها را بنابر شرایط مبلمان و  دکوراسیون داخلی تان تغییر دهید هم چنین هر کدام از تکه ها چه کف ها و چه تکه هایی که برای اطراف در نظر گرفته می شود می تواند با دیگری متفاوت باشد ولی این در صورتی است که دکوراسیون داخلی خانه تان فانتزی باشد. 

البته این کوسن ها بیشتر برای مبلمان هایی که عمق زیادی دارند مورد استفاده قرار می گیرند و حالت مدرن تری  به نسبت دیگر کوسن ها دارند.

کوسن های منگوله دار برای دکوراسیون داخلی  

این کوسن ها به شما اجازه می دهند تا خلاق باشید، هر چیزی را به لبه های این کوسن ها می توانید بدوزید و آویزان کنید. این کوسن ها شخصیتی متمایز را به دکوراسیون داخلی اتاق و یا فضای داخلی تان می بخشند. 

کوسن های ترکیه ای برای دکوراسیون داخلی 

شکل ظاهری این کوسن ها کمی متفاوت تر از کوسن های با لبه های تیز است، هم ابعاد و اندازه شان و هم لبه های شان اما پایه و بنیاد اولیه اش همان است. در لبه های این کوسن ها ریسمان هایی عموما کلفت دوخته می شود که به کوسن ها شکل و ظاهری تعریف شده تر می شدهد و شکل ظاهری شان هم بیشتر شبیه مستطیل های کشیده با عرض کم است. 

کوسن های بزرگ برای دکوراسیون داخلی 

این کوسن ها کاربرد های زیادی دارند، مثلا در گوشه های دنج خانه می توان از آن ها استفاده کرد و یا حتی می توان برای خواندن یک کتاب طولانی به آن ها اعتماد کرد و  از حمایت آن ها از سر و گردنتان مطمئن بود. حتی ابعاد بزرگ این کوسن ها می تواند  نوعی ساختار شکنی را در دکوراسیون داخلی خانه تان به وجود بیاورد و تبدیل به نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی خانه تان شود.

کوسن هایی با لبه های پارچه ای  

این کوسن ها هم نوع دیگری از کوسن های منگوله دار هستند ولی به جای ان که در لبه های آن ها از منگوله ها استفاده شود از همان پارچه خود کوسن ها استفاده می شود و ظاهری با نمک به ان می بخشد که می توان در اتاق خواب ها از آن ها بهره گرفت. 

در رابطه با کوسن ها بیستر بخوانید: زیباترین طرح های کوسن و بالشتک در دکوراسیون منزل
کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل
رازهای چیدمان کوسن ها برای مبلمان در دکوراسیون منزل
کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی!
با لباس های کهنه یک کوسن زیبا و ارزان درست کنید!
دوخت روکش های یونانی برای کوسن
ویدئو: دوخت کوسن های زیبای گل رز

نویسنده : شمیم آقازاده؛ گردآوری در تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان