خطرناک‌ترین مکان‌های جهان – بخش دوم

در طی قرون وسطی، مسافران و زائران از سرتاسر اروپا سفر می‌کردند و بیش از دویصت پله را بالا می‌رفتند تا به مکان روکامادور برسند

خطرناک‌ترین مکان‌های جهان – بخش دوم

در سرتاسر جهان مکان‌هایی وجود دارند که در نقاط خطرناک و غیر قابل وصفی قرار گرفتند. در این مطلب همراه با ما باشید تا بخش دوم خطرناک‌ترین مکان‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

قصر صخره‌ای، کلرادو، آمریکا

Cliff Palace, Colorado, USA

قصر صخره‌ای به شکل کاملی در زیر یک پناهگاه طبیعی از صخره قرار گرفته است. قصر صخره‌ای دارای صد و پنجاه اتاق است و در پارک ملی مسا ورده در ایالت کلرادوی کشور آمریکا واقع شده است. این قصر زمانی مکان زندگی حدود صد نفر بوده است. این قصر در قرن سیزدهم میلادی توسط بومیان آمریکایی و با استفاده از ماسه سنگ، ساروج و تیرهای چوبی ساخته شده است. این مکان، بزرگترین و کامل‌ترین سازه درون صخره‌ای است که در آمریکای شمالی یافت می‌شود.

روکامادور، فرانسه

Rocamadour, France

در طی قرون وسطی، مسافران و زائران از سرتاسر اروپا سفر می‌کردند و بیش از دویصت پله را بالا می‌رفتند تا به مکان روکامادور برسند. آنها برای دیدن آثار مقدس سینت آمادور که در اینجا گوشه عزلت گرفته بوده است، به این مکان می‌آمده‌اند. این مکان بر روی صخره‌ای قرار گرفته که تقریبا صد و بیست متر بالاتر از سطح دره قرار دارد. این روستای زیبا و دلنشین، همانند یک قطعه فانتزی است و هر بیننده‌ای را محسور زیبایی خود می‌کند.

تیکسی گامپا، هند

Thiksey Gompa, India

صومعه تیکسی گامپا دارای دوازده طبقه است و بر روی سطح شیبدار صخره‌ای قرار گرفته و به طرز غرورآمیزی سر به فلک کشیده است. در پشت این صومعه، منظره بسیار تماشایی و جذاب کوهستان لاداخ به خوبی دیده می‌شود. این صومعه قرار گرفته بر روی تپه، در هفده کیلومتری از جنوب شهر تاریخی لِه در شمال کشور هندوستان قرار گرفته است. این صومعه در سال 1430 پس از میلاد مسیح ساخته شده است.

حید الجزیل، یمن

Haid Al-Jazil, Yemen

در مرکز دره بیابانی یمن که بیشتر برای حرارت بیش از حد و همچنین آب و هوای خشک خود شناخته می‌شود، روستای کوچک و باورنکردنی حید الجزیل قرار گرفته است. این سازه دارای قدمتی بیش از پانصد سال است و بر روی تخته سنگی واقع شده که حدود صد و هفت متر از سطح زمین بلندتر است و همین سبب می‌شود تا این مکان، یکی از منزوی‌ترین و زیباترین مکان‌های روی زمین به شمار برود. نکته جالب توجه در مورد این بنای تاریخی این است که بر طبق آخرین آمارهایی که در حدود پانزده سال پیش گرفته شده، هفده نفر همچنان در این محل زندگی می‌کردند.

جاده زیگزاگ سه طبقه، هند

Three Level Zigzag Road, India

جاده زیگزاگ سه طبقه، جاده‌ای بسیار خیره‌کننده و در عین حال زیبا و نفس‌گیر است. این جاده دارای مارپیچ‌های بسیار زیبایی است که در کوهستان‎‌های پایینی هیمالیا قرار گرفته است. این مسیر ناهموار و ترسناک از روستای دزولوک شروع می‌شود و به سمت بالای کوهستان و ارتفاع بیش از سه هزار و چهار صد متری می‌رود. این جاده در طی مسیر سی کیلومتری خود دارای بیش از صد خم و پیچ دلهره‌آور و ترسناک است.

روستای سینت سیرک لاپوپی، فرانسه

Saint-Cirq-Lapopie, France

روستای سینت سیرک لاپوپی، روستایی بسیار زیبا، خارق‌العاده و تماشایی است که منبع الهامی برای بسیاری از نقاشان، هنرمندان و نویسندگان بوده است. این مکان اینقدر زیبا و الهام‌بخش است که شاعر آندره برتون اظهار داشته که زمانی که در اینجا است، اصلا به هیچ کجای دیگر فکر نمی‌کند. این روستا بر روی یک سراشیبی تند و صخره‌ای در بالای رودخانه لات قرار گرفته است و نمایی بسیار فانتزی و هیجان‌انگیز دارد. روستای سینت سیرک لاپوپی محل سیزده بنای تاریخی نیز است.

صخره کجراگبولتن، نروژ

Kjeragbolten, Norway

کشور نروژ دارای قله‌های نوک تیز و دره‌های عمیق بسیاری است اما تعداد اندکی از آنها همانند صخره کجراگبولتن هستند. صخره کجراگبولتن دارای اندازه حدود پنج متر مکعب است که در بالای یک دره عمیق و باریک به عمق نهصد و هفتاد متر قرار گرفته است. این صخره معلق به مکان بسیار محبوبی برای عکس گرفتن تبدیل شده و افراد زیادی نیز برای پرش به این مکان می‌آیند.

ارگ کورت، کورسیکا، فرانسه

Corte Citadel, Corsica

بلندترین نقطه در ارگ کورت در جزیره کورسیکا به عنوان نید د آیگل به معنای لانه عقاب شناخته می‌شود که با توجه به مکان آن، لقبی درخور و شایسته است. این مکان، دید بسیار کامل و عالی نسبت به تمام دره زیر پای خود دارد. این سازه باستانی، قدیمی‌ترین بخش شهر است و در سال 1420 توسط نایب السلطنته کورسیکا ساخته شده است. علاوه بر داشتن مناظر زیبا، این مکان محل موزه کورسیکا است و زمانی نیز محل دولت مستقل کورسیکا بوده است.

جاده زوجی لا، هند

Zoji La Pass, India

 جاده زوجی لا به عنوان گذرگاهی به منطقه لاداخ کشور هندوستان شناخته می‌شود و یک جاده کوهستانی دلهره‌آور است که دارای پیچ و خم‌های باریک و پرتگاه‌های عمیق است. این جاده، حوضه رودخانه کشمیر را در یک سمت و حوضه رودخانه درس را در سمت دیگر خود دارد. این بخش باریک از جاده، حدود سه هزار و پانصد متر از سطح دریا بالاتر است و به عنوان یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های سرتاسر جهان شناخته می‌شود و دارای بادهای بسیار تند و بارش سنگین برف است.

غارهای آسمانی، نپال

Sky Caves, Nepal

در کناره بادخیز و دور افتاده‌ای از فلات تبت، مجموعه‌ای از بیش از ده هزار غار دست ساز قرار گرفته‌اند که به درستی به نام غارهای آسمانی شهر یافته است. این غارها دارای قدمتی بیش از هزار ساله هستند. این مکان برای مدت‌ها، باستان شناسان را گیج و به حیرت فرو برده است. چندین جسد در این غارها کشف شده که قدمت آنها به دو هزار سال پیش باز می‌گردد اما هنوز کسی نمی‌داند که این غارها چگونه ساخته شدند.

معبد معلق شانشی، چین

Hanging Temple of Shanxi, China

معبد معلق شانشی دارای قدمتی بیش از هزار و چهار صد سال است و مکانی است که در آن، جاذبه به تمسخر گرفته شده است. این معبد به ظاهر آویزان، در طی اواخر دوره سلسه وی شمالی ساخته شده است. این سازه با تیرهای قرار گرفته در داخل صخره‌ها پابرجا مانده است. این معبد در کوهستان هنگشان قرار گرفته و دارای چهل اتاق است که توسط راه‌هایی پر پیچ و خم به یکدیگر متصل شدند.

هجره، یمن

Al-Hajjarah, Yemen

هجره مجموعه‌ای از خانه‌های سر به فلک کشیده است که بر روی یک تخته سنگ صخره‌ای و معلق ساخته شده است. این مکان در منطقه ماناخاه کشور یمن قرار دارد. این مکان در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و در طی امپراتوری عثمانی، یک استحکامات مهم بوده است. این ساختمان‌های کوهستانی به خوبی با صخره‌های زیر خود ادغام پیدا کردند که منظره خیره‌کننده‌ای را شکل می‌دهد.

قلعه تروسکی، جمهوری چک

Trosky Castle, Czech Republic

منطقه سسکی راج در کشور جمهوری چک دارای مناظر آتشفشانی، صخره‌ای و مزارع بی‌شماری است و در مرکز آن نیز یک قلعه سبک گوتیک قرار گرفته است. قلعه تروسکی دارای دو برج است که به صورت جداگانه و بر روی یک صخره آتشفشانی دو شاخه قرار گرفته است. برج کوچک‌تر و پهن‌تر ملقب به بابا یعنی زن پیر و برج بلندتر و باریک‌تر نیز ملقب به پانا یعنی دختر جوان است. با وجود صدمات قابل توجه از آتش سوزی، ویرانه‌های این قلعه همچنان منظره‌ای خیره‌کننده را ارائه می‌کنند و مسافران و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کنند.

جاده فیری میدوز، پاکستان

Fairy Meadows Road, Pakistan

جاده فیری میدوز بر خلاف نام فانتزی و جذاب خود، جاده بسیار خطرناک و دلهره‌آوری است. این جاده به طول شانزده کیلومتر در منطقه گیلگیت بالتیستان کشور پاکستان قرار گرفته است. ارتفاع برخی از نقاط این جاده به بیش از سه هزار و سیصد متر نیز می‌رسد و دارای بخش‌های ناهموار و آسفالت نشده، پرتگاه‌های عمودی و مرگبار و بخش‌های بسیار باریک است. حتی نگاه به این جاده نیز دلهره‌آور و ترسناک است.

قلعه لانه پرستو، اوکراین

The Swallow’s Nest, Ukraine

قلعه لانه پرستو، یک شگفتی مهندسی به شمار می‌رود. این قلعه در لبه پرتگاه و صخره کیپ آی تودور بر روی دریای کریمه قرار گرفته است. بخش‌هایی از قلعه لانه پرستو حتی از سطح پرتگاه عبور کرده و معلق هستند. این قلعه در حومه شهر گاسپرا در شبه جزیره کریمه واقع شده است. قلعه لانه پرستو در سال 1912 برای یک شخص آلمانی بانفوذ حوزه نفت ساخته شده  بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان