خارق‌العاده‌ترین شگفتی‌های طبیعی اروپا &#۸۲۱۱; بخش اول

کوهستان ماترهورن، یکی از افسانه‌ای‌ترین کوهستان جهان به شمار می‌رود. این کوهستان در مرز بین کشور ایتالیا و سوییس قرار گرفته است

خارق‌العاده‌ترین شگفتی‌های طبیعی اروپا – بخش اول

قاره اروپا دارای شگفتی‌های طبیعی بسیار خارق و جذابی است. قاره اروپا دارای قله‌های زیبای برفی، دریاچه‌های نمک، مناظر کوهستانی خارق‌العاده و بسیاری دیگر جاذبه طبیعی است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما برخی از خارق‌العاده‌ترین شگفتی‌های طبیعی اروپا را معرفی نماییم.

 

کوهستان ماترهورن، ایتالیا / سوییس

Matterhorn, Switzerland/Italy

کوهستان ماترهورن، یکی از افسانه‌ای‌ترین کوهستان جهان به شمار می‌رود. این کوهستان در مرز بین کشور ایتالیا و سوییس قرار گرفته است. شکل شاخ مانند کوهستان ماترهورن برای هزاران سال است که در این منطقه سر به فلک کشیده است. در سال 1865، برای اولین و به صورت رسمی، قله کوهستان ماترهورن فتح شد. از آن زمان به بعد، این قله چهار هزار و چهار صد و هفتاد و هشت متری به مقصدی بسیار مهم و همیشگی برای کوهنوردان تبدیل شده است. این کوهستان، مکانی دیدنی برای کوهنوردان، اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به طبیعت است.

باستای، آلمان

Bastei, Germany

ستون‌های سنگی دوار در منطقه باستای در پارک ملی ساکسون سوییس کشور آلمان قرار گرفته است. این ستون‌ها به گونه‌ای هستند که به نظر می‌رسد آنها برای حمایت از پل سنگی ساخته شده‌اند. در حالی که این پل در حدود سال 1851 میلادی ساخته شده است، این ستون‌های تماشایی برای حدود هزاران سال است که پا بر جا هستند. با این وجود، این منظره سنگی تماشایی و خارق‌العاده، پیرامون خود جنگلی متراکم دارد و مشرف بر رودخانه البی است.

غار ملیسانی، یونان

Melissani Cave, Greece

آب‌های موجود در غار ملیسانی دارای رنگی فیروزه‌ای و شفاف هستند و پرتوی نور خورشید نیز به جذابیت آن می‌افزاید. غار ملیسانی در جزیره کفالونیا در کشور یونان واقع شده است. زمانی که سقف بالای غار فرو ریتخه، سبب شکل‌گیری دریاچه موجود در این غار شده است و این اتفاق نیز در سال 1951 رخ داده است. برای دیدن مناظر داخل این غار، باید از قایق استفاده شود.

کاستلوچیو دی نورسیا، ایتالیا

Castelluccio di Norcia, Italy

روستای کوچک کاستلوچیو دی نورسیا، دارای جمعیتی کمتر از صد نفر است و چندان مورد توجه گردشگران و مسافران قرار نگرفته است. اما هر سال در بین ماه‌های می و جولای، این منطقه توسط رویدادی طبیعی به نام فیوریتا به معنای گلدهی، پوشیده از رنگ‌های مختلف و جادویی می‌شود. در ابتدا این گونه برداشت می‌شود که اینها توسط انسان‌ها ایجاد شده است. اما در حقیقت، گل‌های وحشی به طور طبیعی در میان مزارع عدس این روستا رشد و نمو پیدا می‌کنند.

مجموعه غار آگتلک و اسلوواک، مجارستان / اسلواکی

Caves of Aggtelek Karst and Slovak Karst, Hungary/Slovakia

مجموعه غار آگتلک و اسلوواک در مرز بین کشور مجارستان و اسلواکی واقع شده است و بزرگترین مجموعه غار استالاکتیک در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود. این غارها به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو ثبت شده است. همانطور که می‌توان انتظار داشت، این غارها پر از ردیف‌های بیشماری از استالاکتیک‌ها و استالاگمیت‌ها است. استالاکتیک‌ها شبیه به قندیل هستند که از سقف غارها آویزان هستند. استالاگمیت‌ها نیز شبیه به ستون‌هایی که از زمین بیرون آمدن هستند.این مجموعه غار دارای هفتصد و دوازده غار شناسایی شده است که با راهروهای بسیار باریک به یکدیگر متصل هستند و مجموعه بسیار تماشایی و جذاب است.

تنگه وردون، فرانسه

Verdon Gorge, France

تنگه وردون، بزرگترین دره در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود و ارتفاع صخره‌های اطراف آن به بیش از هفتصد متر می‌رسد. این تنگه توسط رودخانه وردون در طی مدت‌های بسیار طولانی بدین شکل در آمده است. رودخانه وردون دارای رنگ فیروزه‌ای است که ناشی از مواد معدنی یخچالی موجود در رودخانه است. این گوهر در جنوب کشور فرانسه قرار دارد و مکان بسیار جذابی برای ماجراجویان و هیجان دوستان است. بلندترین پل در سرتاسر اروپا به نام پل آرتوبی بر روی این تنگه قرار داد.

جزایر لوفتن، نروژ

Lofoten Islands, Norway

جزایر لوفتن در کشور نروژ دارای مناظر جذاب و دیدنی شمالگان است. جزایر لوفتن، یک مجمع الجزایر دور افتاده در دریای نروژ است. قابل توجه‌ترین مکان بر روی این جزایر نیز احتمالا روستای ماهیگیری هامنوی است که دارای خانه‌های قرمز رنگی است که بر روی صخره‌ها جای گرفته است. این جزایر دارای فلات‌های شیبدار و سواحل ناهموار است. جزایر لوفتن بهترین مکان در سرتاسر جهان برای دیدن شفق‌های قطبی است.

پرتگاه‌های موهر، ایرلند

Cliffs of Moher, Ireland

مشهورترین راه در کشور ایرلند، راه درازی است که در کنار خط ساحلی زیبا و به ظاهر بی پایان آن قرار دارد. اما بهترین مکان آن نیز در آخر راه و پرتگاه‌های موهر است. پرتگاه‌های موهر در منطقه کلیر قرار گرفته است. این صخره‌ها و پرتگاه‌ها در بلندترین نقطه خود به ارتفاع بیش از دویست و چهارده متر می‌رسد. پرتگاه‌های موهر دارای طول بیش از هشت کیلومتری است که در خط ساحلی اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. زیبایی این پرتگاه و صخره با سطحی از گیاهان بیشتر نیز می‌گردد.

لاپلند، فنلاند

Lapland, Finland

لاپلند در داخل مدار قطب شمال قرار دارد و این منطقه دارای درختانی پوشیده از برف است. پرتوهای خورشید نیز جذابیت و تماشایی بودن این منطقه را نیز بیشتر می‌کند. برای مدت کوتاهی در طی فصل تابستان، لاپلند برای تمام بیست و چهار ساعت شبانه روز و همچنین هفت روز هفته روشن و روز است. نور خورشید در این زمان به رنگی مایل به قرمز در می‌آید و این طور به نظر می‌رسد که در تمام مدت در حال غروب است.

دوردل دور، انگلیس

Durdle Door, England, UK

دوردل یک کلمه انگلیسی قدیمی است که به معنای سوارخ است و کلمه بسیار مناسبی برای توصیف این شگفتی طبیعی است. این شگفتی در خط ساحلی دورست قرار دارد و این قوس صخره‌ای توسط برخورد موج‌ها در طی هزاران سال شکل گرفته است. در نهایت نیز یک روز طبیعت مسیرش را پیش خواهد رفت و این دوردل دور خراب خواهد شد اما تا آن زمان، این مکان یکی از تماشایی‌ترین شگفتی‌ها در سرتاسر جهان به شمار می‌رود.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتوایس، کرواسی

Plitvice Lakes National Park, Croatia

مجموعه‌ای از شانزده دریاچه نگین مانند توسط آبشارهایی خروشان به یکدیگر متصل شدند و پیرامون آنها نیز جنگل‌های انبوه قرار دارد. این پارک ملی بسیار زیبا و تماشایی است. این پارک ملی در مرکز کشور کراوسی قرار گرفته و در بین زاگرب و زادار قرار دارد. این پارک ملی مساحتی حدود سی هزار هکتار را پوشش می‌دهد و بهشتی برای حیوانات حیات‌وحش همچون خرس‌، آهو، گرگ و دیگر پرندگان نادر است.

ایسریسنولت، اتریش

Eisriesenwelt, Austria

ورودی غار ایسریسنولت همانند داخل آن بسیار تماشایی و جذاب است. این ورودی همانند پنجره‌ای به دنیای وسیع و گسترده منطقه سالزبورگ است. این غار در میان صخره‌های سنگی قرار گرفته است و برخی از بزرگترین غارهای یخی جهان در این مکان قرار دارد. این غارهای یخی بیش از سه هزار متر مربع مساحت دارد. سفر به داخل این غار همانند ورود به دنیایی دیگر است.

گذرگاه ساحلی جاینت

Giant’s Causeway, Northern Ireland, UK

هیچ کجای دنیا همانند گذرگاه ساحلی جاینت نیست. این مکان دارای چهل هزار ستون‌های سنگ باسلات چند ضلعی و به هم پیوسته است که همانند پله‌های سنگی است. این جاذبه طبیعی منحصربه‌فرد توسط فعالیت‌های آتشفشانی در حدود شصت میلیون سال پیش شکل گرفته است. این مکان به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان گردشگران و مسافران زیادی را جلب می‌کند. این گذرگاه ساحلی در خط ساحلی آنتریم کشور ایرلند شمالی واقع شده است.

پارک ملی دورمیتور، مونتنگرو

Durmitor National Park, Montenegro

چشم‌انداز و منظره پارک ملی دورمیتور در کشور مونتنگرو همانند دنیایی از فیلم‌های فانتزی است. کوهستان‌های عظیم پوشیده از گیاهان سرسبز و دریاچه‌های درخشان و جواهر مانند بسیار تماشایی و جذاب هستند. این منطقه در شمال کشور مونتنگرو قرار دارد و دارای پنج قله بلند با ارتفاعی بیش از دو هزار متر است و همین سبب می‌شود تا این منطقه، مکان بسیار مناسبی برای کوهنوردان، اسکی بازان و ماجراجویان باشد. با وجود محبوبیت و شهرت این منطقه، اینجا همچنان دست نخورده باقی مانده و دارای گونه‌های جانوری و گیاهی متنوعی است.

اسکالا دی ترچی، سیسیلی، ایتالیا

Scala dei Turchi, Sicily, Italy

صخره‌های خط دار و سفید رنگ جنوب سیسیلی نمایانگر پله‌کانی خارق‌العاده و شگفت‌انگیز از زمین به دریا است. این صخره‌ها از خاک آهک‌دار و صخره‌های سنگ آهک شکل گرفته است که در طی زمانی بسیار طولانی بدین شکل در آمده است. گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند تا در آنجا عکس بگیرند و غروب زیبای خورشید را تماشا کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان