خارق‌العاده‌ترین شگفتی‌های طبیعی اروپا &#۸۲۱۱; بخش دوم

حدود هشتاد و پنج درصد از کشور گرجستان پوشیده از کوهستان است و مکانی ایده‌آل برای مشتاقان و علاقه‌مندان به طبیعت است

خارق‌العاده‌ترین شگفتی‌های طبیعی اروپا – بخش دوم

در سرتاسر اروپا، شگفتی‌ها و جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده و جذابی وجود دارد که هر شخصی را در بهت و حیرت فرو می‌برد. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما برخی از خارق‌العاده‌ترین شگفتی‌های طبیعی اروپا معرفی کنیم.

تل ماسه پیلا، فرانسه

Dune of Pilat, France

در خط ساحلی کشور فرانسه در اقیانوس اطلس، بزرگترین تل ماسه در سرتاسر قاره اروپا قرار دارد. این تل ماسه بزرگ، تل ماسه پیلا نام دارد. تل ماسه پیلا دارای حدود صد متر ارتفاع است و طول آن به بیش از دو هزار و نهصد متر می‌رسد. این تل ماسه مکان بسیار خوب و مناسبی برای دیدن مناظر جذاب و خارق‌العاده‌ای است. در یک سمت این مکان، یک جنگل انبوه از درختان کاج وجود دارد و در حالی که در سمت دیگر آن نیز اقیانوس اطلس و دماغه لی کپ فرت قرار گرفته است. بادهای تند منجر شده تا این تل ماسه روز به روز کوچکتر شود.

کوهستان قفقاز، گرجستان

Greater Caucasus Mountains, Georgia

حدود هشتاد و پنج درصد از کشور گرجستان پوشیده از کوهستان است و مکانی ایده‌آل برای مشتاقان و علاقه‌مندان به طبیعت است. محدوده کوهستان قفقاز، در مرز شمالی این کشور قرار گرفته است. این منطقه بسیار الهام‌بخش دارای قله‌های پوشیده از برفت و بسیار بلند است. یکی از بلندترین قله‌های قاره اروپا با ارتفاع پنج هزار و شصت و هشت متر به نام شخارا در این مکان قرار دارد.

جنگل سیاه، آلمان

Black Forest, Germany

جنگل سیاه در کوهستان‌های بادن و ووترمبرگ در جنوب غربی کشور آلمان واقع شده است. جنگل سیاه، تاریک، عمیق و مرموز است و دارای پوشش گیاهی انبوه و زیادی است که تپه‌ها و دره‌های این منطقه را پوشانده است. این جنگل اسرارآمیز دارای آبشارهای پر جنب و جوش و پرنده‌های آوازخوانی است که منظره بسیار دلنشینی را شکل داده است. در داخل این جنگل نیز تعدادی روستا قرار دارد که در برخی نقاط پوشش جنگل را کنار زده‌اند.

دریاچه صورتی تورویجا، اسپانیا

Las Salinas de Torrevieja, Spain

دریاچه صورتی تورویجا در والنسیا کشور اسپانیا قرار گرفته است و همانطور که از نام آن پیدا است، دریاچه نمکی است که به رنگ صورتی است. این رنگ صورتی ناشی از ترکیبی از باکتری‌ها و جلبک‌ها است که آب نمک‌دار این دریاچه را به این شکل در آورده است. این دریاچه علاوه بر اینکه بسیار زیبا و دیدنی است، منبع تامین نمک اسپانیایی از قرن نوزدهم میلادی بوده است.

آبشار جاگالا، استونی

Jägala Waterfall, Estonia

در طی تابستان، آب‌ها از آبشار جاگالا به خوبی و خروشان به پایین سراریز می‌شوند. در زمستان، این آب‌های خروشان به دلیل افت دما یخ می‌زنند و سازه‌های ستون مانند و جالب توجهی را شکل می‌دهند. در هر فصلی که از این آبشار دیدن کنید، مطمئنا زیبایی و شگفتی خاص خود را دارا است. این آبشار در پایین رودخانه جاگالا و نزدیکی تالین قرار گرفته است. در پیرامون این آبشار چندن نقطه گردشگری و جذاب نیز وجود دارد که شامل کلیسای قدیمی و قرن وسطایی استونی و بزرگترین منطقه کارست کشور استونی است.

دریاچه ایبسی، آلمان

Lake Eibsee, Germany

کشور آلمان دارای چندین دریاچه زیبا و تماشایی است اما دریاچه ایبسی به راحتی خارق‌العاده‌ترین دریاچه در کشور آلمان به شمار می‌رود. دریاچه ایبسی در نزدیکی زوگسپیتز در باواریا قرار گرفته است. آب‌های شفاف و درخشان این دریاچه بازتاب کننده کوهستان وترستاین پیرامون خود است و همین نیز سبب شکل‌گیری منظره بسیار تماشایی و خارق‌العاده می‌گردد. بسیاری از گردشگران و مسافران علاوه بر شنا و قایقرانی در این دریاچه بسیار زیبا و دیدنی، اقدام به پیاده‌روی در اطراف آن می‌کنند که حدود هفت و نیم کیلومتر است.

لاس مدلاس، اسپانیا

Las Médulas, Spain

سراشیبی‌های تند و قرمز رنگ در لاس مدلاس در شمال کشور اسپانیا، شکل‌گیری خود را مدیون تکنیک‌های معدن‌کاری باستانی است. بیش از دو هزار سال قبل، رومی‌ها در این مکان طلا کشف کردند و با استفاده از روش‌های غیرمعمول شروع به استخراج طلا کردند. آنها از آب استفاده کردند تا صخره‌ها فرو بریزند و طلای داخل آنها استخراج گردد. برای حدود دو قرن در این مکان معدن‌کاری صورت گرفته است و سبب شکل‌گیری صخره‌های شیبدار و غارهایی است که امروزه در این مکان قرار دارد.

رودخانه سوکا، اسلوونی

Soča River, Slovenia

رودخانه سوکا در بین دره‌های بسیار باریک، آبشارهای کوتاه و بلند و استخرهای طبیعی صخره‌ای به سمت پایین جریان خود را ادامه می‌دهد و منظره بسیار زیبا و تماشایی خلق می‌نماید. رودخانه سوکا از دامنه کوهستان جولیان آلپز شروع می‌شود و در منطقه غرب کشور اسلوونی به مسیر خود ادامه می‌دهد و وارد کشور ایتالیا می‌شود. رودخانه سوکا، مکان بسیار ایده‌آل و مناسبی برای طرفداران ورزش‌های آبی همانند کایاک سواری است.

صخره‌های اولد هری، انگلیس

Old Harry Rocks, England, UK

در نزدیکی شهر استادلند منطقه دورست کشور انگلیس، مجموعه صخره و پرتگاه‌هایی تماشایی و خارق‌العاده وجود دارد که به نام صخره‌های اولد هری شناخته می‌شود. احتمال این سوال برای شما پیش آمده که اولد هری چه کسی است. نظریه‌های بسیار زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد. برخی از افراد آن را نام یک دزد دریایی شرور و بدنام می‌دانند و برخی دیگر نیز آن را لقبی برای شیطان تصویر می‌کنند. صخره‌های اولد هری، یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی سرتاسر اروپا به شمار می‌رود.

پریکستولن، نروژ

Preikestolen, Norway

صخره پریکستولن دارای ارتفاعی حدود ششصد و چهار متر از سطح زمین است و منظره بسیار دیدنی و خارق‌العاده‌ای نسبت به فلات لایسفیورد دارد. صخره پریکستولن در غرب کشور نروژ و در رافایلک واقع شده است و یک تخته سنگ طبیعی جذاب است که برای رسیدن به آن حدود چهار تا پنج ساعت کوهنوردی لازم است.

هفت دریاچه ریلا، بلغارستان

Seven Rila Lakes, Bulgaria

هفت دریاچه ریلا، یک مکان گردشگری طبیعی و جذاب در کشور بلغارستان به شمار می‌رود. این دریاچه‌ها در شمال غربی کوهستان ریلا واقع شدند و هر کدام از این دریاچه‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود است. دریاچه تیر برای آب‌های شفاف و ارتفاع بلند خود شهرت دارد. دریاچه آی دارای شکلی بیضی است و در بازتاب نور خورشید، رنگ آبی درخشانی دارد. دریاچه تویینز نیز دو دریاچه نزدیک به هم است که همانند یک ساعت شنی هستند.

پارک ملی اسنودونیا، ولز، بریتانیا

Snowdonia National Park, Wales, UK

بسیاری از کوهنوردان علاقه بسیاری برای رفتن به اسنودونیا دارند. این مکان، دارای بلندترین قله با ارتفاع یک هزار و هشتاد و پنج متر در کشور ولز است. در بخش دریاچه این پارک ملی، مناظر بسیار خارق‌العاده و ماندگاری وجود دارد. در پارک ملی اسنودونیا، مکان‌ها و مناظر دیدنی بسیار زیادی وجود دارند و در اطراف آن نیز چندین روستای زیبا نیز است.

واختنایوکوت، ایسلند

Vatnajökull, Iceland

واختنایوکوت، بزرگترین یخچال طبیعی اروپا به شمار می‌رود. این یخچال طبیعی، بیشتر بخش جنوب شرقی خط ساحلی کشور ایسلند را پوشش می‌دهد. این منظره یخ‌زده، دنیایی کاملا مجزا و متفاوت است و دارای غارهای عمیق آبی، دره‌ها، رودخانه‌های یخچالی و تالاب‌های پر از کوه‌های یخی است. علاوه بر این، بلندترین قله کشور ایسلند با ارتفاع دو هزار و دویست متر در این جا قرار دارد. علاوه بر این، در زیر این یخ‌ها، آتشفشان‌های فعالی نیز وجود دارد.

دولومیتس، ایتالیا

Dolomites, Italy

کوهستان دولومیتس در بخش شرقی کوهستان‌های شمالی کشور ایتالیا واقع شده است. این قله‌های صخره‌ای در حقیقت توسط فرسایش، شکل‌های جذاب و تماشایی به خود گرفته‌اند. علاوه بر این، رانش زمین، سیل و بهمن در این منطقه بسیار رایج هستند. حدود هیجده تا از قله‌های این کوهستان دارای ارتفاعی بیش از سه هزار متر هستند.

آلگریو، پرتغال

Algarve, Portugal

جدا از تمام استراحت‌گاه‌هایی که در منطقه آلگریو قرار دارند، چندین جاذبه طبیعی زیبا و جذاب نیز در این منطقه وجود دارد. آلگریو، جنوبی‌ترین خط ساحلی کشور پرتغال به شمار می‌رود. چندین پارک طبیعی مکان بسیار مناسبی برای گریز از شلوغی شهرها فراهم آورده است. منطقه محافظت شده طبیعی ریا د آلور نیز درخشان‌ترین این مکان‌ها است و دارای خلیج‌های کوچکی است که پر از پرندگان مهاجر و گل‌های وحشی رنگارنگ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان