زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش اول

Trinity College, Dublin, Ireland

زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش اول

دانشگاه‌ها تنها مکانی برای تحصیل نیستند بلکه مکان‌هایی برای تاریخ خارق‌العاده، معماری شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد هستند. در این مطلب، قصد داریم تا به معرفی زیباترین دانشگاه‌های جهان بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کالج ترینیتی، دابلین، ایرلند

Trinity College, Dublin, Ireland

کالج ترینیتی، در سال 1592 توسط ملکه الیزابت اول تاسیس شده است. کالج ترینیتی به عنوان برترین دانشگاه ایرلند به شمار می‌رود. با این حال، شایستگی آکادمیک این مکان تنها مورد قابل ستایش در مورد این موسسه تاریخی نیست بلکه خود ساختمان دانشگاه جزو برخی از بهترین‌ها در شهر دابلین است. افراد مشهوری همچون اسکار وایلد و سموئل بکت در این دانشگاه تحصیل کردند و مسافران و گردشگران باید حتما از کتابخانه این دانشگاه دیدن کنند. این ساختمان قرن شانزدهمی، دارای قفسه‌های چوبی از پایین تا بالا است که پر از هزاران کتاب است.

کالج بری، ماونت بری، جورجیا، آمریکا

Berry College, Mount Berry, Georgia, USA

با وجود اینکه کالج بری یکی از کمتر شناخته‌شده‌ترین دانشگاه آمریکا به شمار می‌رود، این دانشگاه دارای یکی از جذاب‌ترین املاک است. در حقیقت، این دانشگاه دارای بزرگترین محوطه در ایالات متحده آمریکا است. محوطه دانشگاه بری حدود بیست و هفت هزار هکتار است و این موسسه دارای کوهپایه، رودخانه، تالاب، جنگل و باغ‌های بسیار برجسته است. علاوه بر این، موزه مارتا بری نیز در این مکان قرار دارد که داستان این موسسه تحصیلی مهم را بازگو می‌کند که در سال 1902 میلادی افتتاح شده است.

دانشگاه ملی مکزیک، مکزیکو سیتی، مکزیک

National Autonomous University of Mexico, Mexico City, Mexico

زیبای معماری و هنری همیشه وابسته به طرز فکر شخص است اما بدون شک، دانشگاه ملی مکزیک همه افراد را به خود جذب می‌کند. این دانشگاه، بزرگترین دانشگاه در آمریکای لاتین به شمار می‌رود. دانشگاه ملی مکزیک در سال 1910 میلادی افتتاح شده است. دانشگاه ملی مکزیک توسط برخی از بهترین معمارهای مکزیکی همچون دیگو ریورا و دیوید آلفارو طراحی و ساخته شده است و توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

دانشگاه هاروارد، کمبریج، ماساچوست، آمریکا

Harvard University, Cambridge, Massachusetts, USA

دانشگاه هاروارد به عنوان یکی از بهترین موسسات تحصیلی در جهان، همچنین قدیمی‌ترین دانشگاه در آمریکا نیز است. دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج قرار دارد و در فاصله نزدیکی از مرکز شهر بوستون قرار دارد. قدمت ساختمان تماشایی و قرمز رنگ دانشگاه به سال 1636 باز می‌گردد و پیرامون آن نیز محوطه ایده‌آل و سرسبزی قرار دارد. کتابخانه ویدنری، مرکز محوطه دانشگاه است و دارای نمایی ستون‌دار است.

دانشگاه لومونوسوف، مسکو، روسیه

Lomonosov Moscow State University, Moscow, Russia

در حالی که بسیاری از زیباترین دانشگاه‌های سرتاسر جهان به خوبی بازسازی شدند، برخی دیگر همچنان همانند طراحی اولیه خود باقی ماندند. دانشگاه لومونوسوف روسیه نیز جزو دسته دوم است. دانشگاه لومونوسوف در سال 1755 میلادی توسط دانشمند روسی میخاییل لومونوسوف تاسیس شد و این دانشگاه دارای آسمان‌خراشی به ارتفاع دویست و چهل متری است. دانشگاه لومونوسوف به سبک معماری استالینی طراحی شده و بیشتر آن نیز توسط زندانیان جنگی آلمانی ساخته شده است.

دانشگاه رویال هالووی، ساری، انگلیس

Royal Holloway, University of London, Surrey, UK

دانشگاه رویال هالووی، بخشی از دانشگاه لندن است که در ساری کشور انگلیس قرار گرفته است. دانشگاه رویال هالووی در سال 1879 میلادی تاسیس شده است و دانشگاهی تماشایی و نمادین است. این موسسه در میان اولین‌ موسساتی است که اجازه دسترسی زنان به تحصیلات بالاتر را دادند. ساختمان فاوندر توسط ملکه ویکتوریا در سال 1886 میلادی افتتاح شد و تا به امروز، مرکز محوطه دانشگاه است. از جمله مکان‌های برجسته دانشگاه نیز کلیسای رویال هالووی و گالری عکس است که دارای مجموعه جذابی از نقاشی‌های ویکتوریایی است.

دانشگاه جان هاپکینز، بالتیمور، مریلند، آمریکا

John Hopkins University, Baltimore, Maryland, USA

دانشگاه جان هاپکینز، در شهر بالتیمور در ایالت مریلند قرار گرفته است و بیش از صد و چهل و پنج سال قدمت دارد. دانشگاه جان هاپکینز، اولین دانشگاه تحقیقاتی آمریکا است و محوطه آن پر از شاهکارهای مهندسی است. با این حال، مکان برجسته دانشگاه، کتابخانه پیبادی است که در سال 1879 افتتاح شده است. دانشگاه جان هاپکینز توسط معمار محلی ادموند جی لیند طراحی شده است.

دانشگاه الزهرا، قاهره، مصر

Al-Azhar University, Cairo, Egypt

با وجود زیبایی و قدمت آن، این احتمال نیز وجود دارد که تا به حال نام دانشگاه الزهرا کشور مصر به گوش شما نخورده باشد. قدمت این موسسه باستانی به سال 970 پس از میلاد باز می‌گردد و از جمله بزرگترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود. علاوه بر این، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه به عنوان معتبرترین مکان برای تحصیلات اسلامی شناخته می‌شود. این دانشگاه محل مسجد خیره‌کننده الزهرا است که قدمت آن به دوره حکومت فاطمیون باز می‌گردد.

دانشگاه کویمبرا، کویمبرا، پرتغال

University of Coimbra, Coimbra, Portugal

یکی دیگر از دانشگاه‌های کمتر شناخته شده که دارای محوطه بسیار زیبایی است، دانشگاه کویمبرا است که در قلب شهر کویمبرا در کشور پرتغال قرار دارد. پیرامون دانشگاه کویمبرا را شهر قدیمی و قرون وسطایی بسیار زیبا فرا گرفته است. این دانشگاه تاریخی در سال 1290 در لیسبون افتتاح شد و سپس در سال 1537 به این شهر تغییر مکان داد. این دانشگاه بر روی یک قلعه قدیمی ساخته شده و دارای محیطی عاشقانه، کتابخانه‌ای به سبک باروک و یک برج ناقوس قرن هیجدهمی است.

دانشگاه ادینبرگ، ادینبرگ، اسکاتلند

The University of Edinburgh, Edinburgh, Scotland, UK

دانشگاه ادینبرگ، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کشورهای انگلیسی زبان سرتاسر جهان به شمار می‌رود و در مرکز یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای اروپایی قرار گرفته است. دانشگاه ادینبرگ دارای معماری خارق‌العاده‌ای است که ترکیبی از سازه‌های بسیار قدیمی و ضمیمه‌های فوق مدرن است.کالج قدیمی به قرن هیجدهم میلادی باز می‌گردد و قابل توجه‌ترین بخش دانشگاه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان