زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش دوم

University of Hohenheim, Stuttgart, Germany

زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش دوم

دانشگاه‌ها تنها مکانی برای تحصیل نیستند بلکه مکان‌هایی برای تاریخ خارق‌العاده، معماری شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد هستند. در این مطلب، به ادامه معرفی زیباترین دانشگاه‌های جهان خواهیم پرداخت.

در ادامه با ما همراه باشید.

دانشگاه هوهنایم، اشتوتگارت، آلمان

University of Hohenheim, Stuttgart, Germany

دانشگاه هوهنایم، مکانی بسیار باارزش است و در جنوب اشتوتگارت کشور آلمان قرار گرفته است و قدمت آن به سال 1818 میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه از لحاظ اندازه و عظمت بسیار شگفت‌انگیز است و همچنین دارای تاریخی تکان‌دهنده است. در دهه 1940 میلادی و در طی جنگ جهانی دوم، حدود دویست و پنجاه نفر برای کار اجباری به هوهنهایم فرستاده شدند. امروزه، یک مجسمه یابود در محوطه این دانشگاه قرار دارد که بزرگداشتی برای کسانی است که در طی حکومت نازی‌ها بر آلمان رنج دیدند یا جانشان را از دست دادند.

دانشگاه کمبریج، کمبریج شایر، انگلیس

University of Cambridge, Cambridgeshire, UK

دانشگاه کمبریج، احتمالا مشهورترین کالج در سرتاسر جهان به شمار می‌رود و در سال 1209 تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. این موسسه دارای سی و یک کالج و شش مدرسه است و معماری آن بسیار خارق‌العاده است. از جمله مکان‌های بسیار جذاب این دانشگاه نیز می‌توان به کلیسا در کاج شاه و پل سایس در کالج سینت جان اشاره کرد.

دانشگاه برج مود گاکوئن کوکون، توکیو، ژاپن

Mode Gakuen Cocoon Tower, Tokyo, Japan

تمام دانشگاه‌های زیبا لازم نیست که تاریخی باشند. دانشگاه برج مود گاکوئن کوکون نیز یکی از نمونه‌های بارز آن است. این دانشگاه ژاپنی در سال 2008 افتتاح شده و شهر ژاپن را با آسمان‌خراشی زیبا تزیین کرده است. این ساختمان دارای بیش از پنجاه طبقه است و محل سه موسسه تحصیلی است. کالج مد، زیبایی و طراحی مود گاکوئن در این آسمان‌خراش قرار دارد. تنها دانشجویان و کارکنان دانشگاه اجازه ورود به آن را دارند.

دانشگاه سالامانکا، سالامانکا، اسپانیا

University of Salamanca, Salamanca, Spain

دانشگاه سالامانکا دارای طیف بسیار متفاوتی از معماری است و در قرن دوازدهم میلادی تاسیس شده است. این موسسه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. در سال 1218 میلادی، شاه آلفونسو نهم، به این دانشگاه منشور سلطنتی داده است. در این دانشگاه از ترکیبی از معماری رومانسک، گوتیک، موریش و رنسانس و باروک استفاده شده است. در حقیقت، کل شهر سالامانکا در سال 1988 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

دانشگاه تورنتو، آنتاریو، کانادا

University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada

دانشگاه تورنتو در سال 1827 میلادی تاسیس شده است و خود را به عنوان موسسه برتر تحصیلی و آموزش در کشور کانادا به شهرت رسانده است. این دانشگاه به طرز شگفت‌انگیزی سبک قدیم و جدید را با یکدیگر ترکیب کرده است. این دانشگاه دارای سه محوطه است. محوطه سینت جورج دارای ساختمان‌های تاریخی و فضای سرسبز است. محوطه میسیسوگا دارای نمای جذابی از فولاد کورتن و شیشه لاجوردی است.

دانشگاه پرینستون، نیوجرسی، آمریکا

Princeton University, Princeton, New Jersey, USA

دانشگاه پرینستون، یکی از هشت دانشگاه معتبر آمریکا به نام لیگ آیوی است. این دانشگاه به عنوان یکی از برجسته‌ترین موسسه‌های تحصیلی آمریکا بسیار شهرت داشته است. دانشگاه پرینستون در سال 1746 تاسیس شده و در شهر آرامی در نیوجرسی قرار گرفته است و دارای کلیسای سبک گوتیک، موزه هنر و تالار ناسائو است. تالار ناسائو، قدیمی‌ترین ساختمان دانشگاه به شمار می‌رود.

دانشگاه سینت اندروز، فیف، اسکاتلند

University of St Andrews, Fife, Scotland, UK

دانشگاه سینت اندروز در قرن پانزدهم میلادی تاسیس شده است و محل ساختمان‌های بسیار تماشایی از جمله کلسیای سینت سالواتور و سالیز کواد است. علاوه بر این، این دانشگاه یادآور لحظاتی از خط ساحلی اسکاتلند است. از جمله فارغ‌ التحصیلان برجسته و مشهور دانشگاه سینت اندروز نیز می‌توان به بنجامین فرانکلین، رودیارد کیپلینگ، پرینس ویلیام و همسرش اشاره کرد.

دانشگاه یل، کنکتیکات، آمریکا

Yale University, New Haven, Connecticut, USA

یکی دیگر از دانشگاه‌های لیگ آیوی ایالات متحده آمریکا، دانشگاه یل است که از سال 1701 پذیرای دانشجویان بوده است. از جمله چهره‌های مشهوری که در این دانشگاه تحصیل کردند نیز می‌توان به جورج دبلیو بوش و مریل استریپ اشاره کرد. محوطه قدیمی دانشگاه یل محل برج هارکنس است که دارای شصت و شش متر ارتفاع است.

دانشگاه عالی ملی هنرهای زیبا، پاریس، فرانسه

l’École nationale supérieure des Beaux-Arts, Paris, France

دانشگاه عالی ملی هنرهای زیبا در مرکز شهر پاریس قرار گرفته است و در دهه 1600 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه اکنون محل مجموعه‌ای از ساختمان‌های بزرگ است که قدمت آنها به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه دارای مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری است. اگر قصد دیدن این دانشگاه را دارید، حتما تقویم رویدادهای این دانشگاه را بررسی کنید.

دانشگاه ملکه، بلفاست، ایرلند شمالی

Queen’s University Belfast, Belfast, Northern Ireland

دانشگاه ملکه، در مرکز شهر بلفاست کشور ایرلند شمالی قرار گرفته است. این دانشگاه، تاریخ و فرهنگ را با حسی زنده و اجتماعی ترکیب کرده است. دانشگاه ملکه در سال 1849 افتتاح شده است و دارای دویست و پنجاه ساختمان است. ساختمان لنیون، که به افتخار معمار آن، سر چارلز لنیون، نامگذاری شده است، مرکز این مکان است و دارای نمای بیرونی با آجرهای قرمز است. داخل آن نیز دارای پنجره‌های شیشه‌ای و سقف‌های طاق‌دار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان