تشریح فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام

مدیر کل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: با توجه به تهاجمات فرهنگی و جنگ‌نرم دشمنان، تقویت ارزش‌های دوران دفاع مقدس به ‌ویژه در بین نسل جوان ضروری است.

تشریح فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام

به گزارش ایسنا، سرهنگ «جعفر منتظری» مدیر کل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید این بنیاد یادآور شد: تاریخ پرشکوه دوران دفاع مقدس، یک دوران بی‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی است. همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی، وفاداری ارتش، بسیج توده‌های مردم در قالب سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و رهبری امام راحل، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زد.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در سال جاری هشت میلیارد 890 میلیون تومان در حوزه دفاع مقدس شامل یادمان شهدای گمنام، مطالعه و طراحی موزه دفاع مقدس و دیگر فعالیت‌های اختصاص‌یافته است، توضیح داد: راه‌اندازی کتابخانه پایداری در سطح ادارات استان، ساخت بانک اطلاعات هنرمندان، راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس، انجام طرح‌های تحقیقاتی، یادنامه فرماندهان دفاع مقدس، گردآوری 40  هزار سند دوران دفاع مقدس در قالب عکس و فیلم از فعالیت‌های این بنیاد در استان بوده است.
وی افزود:همچنین مستندسازی نقاط یادمانی، استفاده از ظرفیت روحانیت معزز در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، تهیه طرح معماری یادمان‌های و احداث مرکز فرهنگی مهران و ایلام دربند 18 موفقت نامه دولت باهمت استاندار از دیگر فعالیت‌های این بنیاد در راستای صیانت و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بوده است.

منتظری گفت: جانمایی یادمان‌های شهدای گمنام را از دیگر فعالیت‌های این بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان اعلام و عنوان کرد: در سال 89 حدود سه‌نقطه یادمانی در استان وجود داشت که هم‌ اکنون تعداد این نقاط یادمانی به 26 نقطه رسیده که المان‌ها و یادمان‌ها در 23 نقطه از این تعداد احداث و نصب ‌شده است.

منتظری در پایان با تقدیر از همه دستگاه‌ها و نهادهای استان در راستای تعامل با این بنیاد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن نیازمند تقویت روحیه ایثار و شهادت و ارزش‌های نیاز دارد

در پایان محمدرضا شرف‌بیانی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان ایلام معرفی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان