توفان عناصر تهاجمی تیم ملی

تو چه خوش‌شانسی اسکوچیچ!

دنیای اقتصاد : دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش گفته است: «من مربی خوشبختی هستم، چرا که یک عالمه بازیکن خوب در اختیار دارم.» حق با دراگان است.

ما در حال تجربه کردن نسلی عجیب و پرستاره در تیم ملی فوتبال کشورمان هستیم؛ تیمی حیرت‌انگیز که به ویژه در فاز هجومی با انبوهی از ستاره‌های خلاق، گره‌گشا و کارآمد، می‌تواند هر ساختار دفاعی را به لرزه بیندازد. در اثبات این ادعا، چه گواهی بالاتر از عملکرد هفتگی و درخشان ملی‌پوشان؟ رگه‌هایی از خوشبختی اسکوچیچ را به صورت گذرا مرور می‌کنیم.

   مهدی طارمی

در هفته ششم لیگ پرتغال، پورتو آتش‌بازی راه انداخت و با پنج گل موریرنزه را شکست داد. این بازی فرصت خوبی برای مهدی طارمی بود تا عملکردش در فصل جدید را بهبود ببخشد. به این ترتیب ستاره بی‌چون و چرای خط حمله تیم ملی ایران، دو گل به ثمر رساند تا آمارش را تا پایان هفته ششم به سه گل و یک پاس گل ارتقا بدهد. طارمی در این بازی ابتدا از تخصص ویژه‌اش استفاده کرد، یک پنالتی گرفت و خودش آن را به تور چسباند و در ادامه گل دوم را هم روی یک ریباند به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رساند. طارمی که پیشرفت فوتبالش نسبت به سال‌های گذشته بسیار آشکار است، حتی در اولین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا هم برای پورتو برابر اتلتیکو مادرید موفق به گلزنی شد، اما این گل به شکلی جنجالی از سوی کمک‌داور ویدئویی رد شد. در مجموع طارمی شرایط بسیار خوبی دارد و در بازی با عراق هم با یک پاس گل و یک گل استثنایی، نشان داد چه مهره ارزشمندی برای تیم ملی کشورمان به شمار می‌آید.

   کریم انصاری‌فرد

مهاجم ایرانی آ.‌ا.‌ک آتن هم این هفته موفق شد نخستین گل فصلش را به ثمر برساند. تیم آتنی در هفته دوم لیگ یونان به مصاف «اوفی کرت» رفت و با نتیجه‌3-3 برابر این تیم متوقف شد. کریم که این بازی را از روی نیمکت ذخیره‌ها شروع کرده بود، در دقیقه 62 به زمین آمد و تنها دو دقیقه بعد موفق به گلزنی شد. انصاری‌فرد فصل گذشته با به ثمر رساندن 13 گل، دومین گلزن برتر لیگ یونان لقب گرفت. در فصل جدید هم خیلی زود روند گلزنی‌های کریم آغاز شده تا او نشان بدهد چه فیکس باشد و چه ذخیره، زهرش را می‌ریزد. انصاری‌فرد در خیلی از مسابقات این سالیان تیم ملی هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده، اما اغلب اثرگذار بوده است.

  اللهیار صیادمنش

استعداد جوان خط حمله ایران هم این هفته خوش درخشید. زوریا لوهانسک در هفته هشتم لیگ اوکراین به مصاف «چرنومورتس» رفت و با سه گل به برتری رسید.‌ اللهیار که این بازی را از روی نیمکت شروع کرده بود، اواسط نیمه دوم به میدان آمد و در آخرین دقایق بازی گل سوم تیمش را به ثمر رساند. این گل بسیار زیبا بود. صیادمنش توپ را در میانه میدان دریافت کرد، در پیشروی چهل متری‌اش به سمت دروازه حریف، مدافع و گلر آنها را جا گذاشت و سپس دروازه خالی را باز کرد تا استعداد و نبوغش را به رخ بکشد.‌ اللهیار فقط 20 ساله است و اگرچه در ترافیک این روزهای خط حمله تیم ملی شانس چندانی برای بازی ندارد، اما با این حجم از مهارت، آینده را برای خط آتش این تیم تضمین می‌کند.

   مهدی قائدی

درباره او این روزها به اندازه کافی حرف زده شده و همه می‌دانند مهاجم بوشهری الاهلی امارات چه کرده است. او به عنوان بازیکن جانشین برابر شارجه به میدان رفت و طی یک نیمه، دو گل زد و یک گل ساخت. به این ترتیب قائدی نقش مهمی در برتری 4‌بر‌3 تیمش ایفا کرد و تیتر اول رسانه‌های اماراتی شد. برای آنها، ستاره سابق استقلال تداعی‌کننده خاطرات حضور علی کریمی در همین الاهلی است. قائدی اخیرا به طور مرتب به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود و اغلب به عنوان بازیکن تعویضی فرصت حضور در زمین را پیدا می‌کند.

   مهدی ترابی

به این فهرست باید مهدی ترابی را هم اضافه کرد؛ ستاره همیشه موثری که در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با سوپرگل استثنایی‌اش گره کار را برای پرسپولیس باز کرد. تیم ایرانی در زمین سفت تاجیکستان به مشکل خورده بود که ترابی به داد یحیی گل‌محمدی رسید. او از این گل‌ها، از این گره‌گشایی‌ها زیاد داشته، اما فاز هجومی تیم ملی به اندازه‌ای شلوغ است که ترابی با وجود دعوت منظم به اردو، به ندرت فرصت بازی پیدا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان