ماهان شبکه ایرانیان

پارتیشن ها و جداکننده ها، نجات دهنده فضاهای پلان باز!

ترفندهای دکوراسیون: تغییر به سمت فضاهای نشیمن با پلان باز به دلایل بسیاری از جمله بزرگ تر به نظر رسیدن فضا و انعطاف در چیدمان مبلمان اتفاق افتاد. صرف نظر از مزایای این فضاها، آن ها با ناراحتی هایی نیز همراه بوده اند، مثل پیچیدن بوی غذا در فضای نشیمن، کاهش فضای نگهداری وسایل و چالش های طراحی دکوراسیون چنین فضاهایی.

ترفندهای دکوراسیون: تغییر به سمت فضاهای نشیمن با پلان باز به دلایل بسیاری از جمله بزرگ تر به نظر رسیدن فضا و انعطاف در چیدمان مبلمان اتفاق افتاد. صرف نظر از مزایای این فضاها، آن ها با ناراحتی هایی نیز همراه بوده اند، مثل پیچیدن بوی غذا در فضای نشیمن، کاهش فضای نگهداری وسایل و چالش های طراحی دکوراسیون چنین فضاهایی.

جداکننده ها و پارتیشن ها ابزاری هوشمندانه به جای ناحیه بندی با کف سازی یا مبلمان هستند که تفکیک بهتر و قابلیت ذخیره سازی بیشتری را فراهم می آورند و در عین حال مانند دیوارهای صلب نور را مسدود نکرده و فضای پلان باز را از بین نمی برند. چیدانه در این مطلب 8 شیوه معرفی می کند که با پارتیشن ها می توان از یک فضای پلان باز فضایی فوق العاده ایجاد کرد. با ما همراه باشید...

1. تمایز بین فضاها با پارتیشن ها و جداکننده ها

در هنگام برنامه ریزی برای قرار دادن پارتیشن، کاربری فضاها را در نظر بگیرید. برای مثال این پارتیشن جعبه-مانند یک راهرو ایجاد کرده و آشپزخانه و غذاخوری را از مسیر اصلی بدون مسدود کردن نور و خراب کردن وسعت سقف تیردار جدا نموده است.

ردیف گیاهان در داخل جعبه، ظاهر پارتیشن را لطیف کرده، در حالی که اگر به صورت معمولی در این دکوراسیون به سبک صنعتی استفاده می شد، تا این حد تأثیر نداشت.

2. ایجاد عمق و جذابیت با پارتیشن ها و جداکننده ها

گاهی پارتیشن هایی مانند دیوار در فضاهای پلان باز، توهم فضاهای متمایز را در ذهن ایجاد می نمایند در حالی که آشکارا آن ها را تفکیک نمی کنند. یک دیوار صلب در این فضا می توانست مسدودکننده باشد اما در عوض پارتیشن های عمودی باریک در کنار حفظ ظاهر مینیمال، عمق و جذابیت به فضا می بخشند.

اگر فضایی پلان باز دارید، از 10 نکته طلایی برای طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های پلان باز غافل نشوید.

3. ایجاد نقطه کانونی با پارتیشن ها و جداکننده ها

شما می توانید به طور هم زمان هم به ایجاد یک پارتیشن و هم ایجاد یک نقطه ی کانونی فکر کنید. برای مثال در این تصویر این شومینه در حالی که آشپزخانه و فضای نشیمن را تفکیک کرده، تبدیل به نقطه ای مرکزی و کانونی در کل فضا شده است.

4. نمایش سلیقه شخصی با پارتیشن ها و جداکننده ها

در هنگام انتخاب جداکننده، به سبک دکوراسیون فضای خود توجه کنید. آیا سبک منزل تان معاصر و براق است؟ آیا می خواهید پارتیشن با فضا ترکیب هماهنگی داشته باشد یا نقطه ای کانونی و منحصر به فرد باشد؟ این پارتیشن ساخته شده از پنجره های تغییر کاربری داده شده، به این فضای صنعتی مدرن، شخصیت بیشتری بخشیده است.

5. پارتیشن ها و جداکننده های چندکاره

در یک فضای کوچک با پلان باز که فضای ذخیره سازی محدود است، یک دیوار جداکننده ی ضخیم که می تواند شلف ها، کابینت ها یا کشو ها را در بر بگیرد، بسیار ارزشمند است. این پارتیشن که در واقع کمد لباس است، بهترین انتخاب برای این اتاق خواب می باشد که فضای ذخیره سازی فراهم کرده، برای سرویس بهداشتی حریم ایجاد می کند و مانع انتشار نور تابیده شده از پنجره ی سقفی در کل فضا نمی شود.

6. کابینت به عنوان پارتیشن و جداکننده

جداکننده ها می توانند به سادگی یک کابینت باشند. این قطعه ی درخشان با ظرافت فضای غذاخوری را تفکیک کرده و در عین حال فضای ذخیره سازی کافی برای دسترسی راحت به ظروف فراهم نموده است.

چیدانه قبلا 9 روش برای طراحی دکوراسیون منزل با پلان باز را به شما پیشنها داده که استفاده از کابینت و ویترین نیز یکی از این روش ها است.

7. پارتیشن ها و جداکننده های پارچه ای

جداکننده ها الزاما نباید صلب و غیرقابل حرکت باشند. بدین منظور پرده ها بسیار رویایی هستند که هرگاه دوست داشته باشید آن را بسته و هروقت بخواهید آن را باز می کنید. در یک اتاق محدود نیز شما می توانید با پرده ای ساده، کنج خلوت خود را داشته باشید.

8. جداکننده ها و پارتیشن های صلب

یک فضای بزرگ که از یک انتهای خانه تا انتهای دیگر آن ادامه دارد، منجر به چالش های زیادی در طراحی داخلی می شود. یک دیوار باریک که به هیچ دیوار دیگری متصل نیست، در کنار تفکیک فضاها، محلی برای نصب تابلو و قرار دادن مبلمان در جلوی خود فراهم می آورد.

آیا شما هم در خانه ی خود فضاهایی دارید که نیاز به پارتیشن دارند اما نمی دانید با آن ها چگونه رفتار کنید؟ سوالات و مشکلات دکوراسیون منزل خود را با ما و اهالی فن چیدانه و کاربران دیگر در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید و پاسخ بگیرید.

مطالب بیشتر:
کمد و قفسه ها، پارتیشن و دیوارهای جداکننده در طراحی داخلی
نگاهی نو به پارتیشن ها
ساخت پارتیشن های مقوایی زیبا، به آسانی!

انواع دیوارهای جداکننده در طراحی دکوراسیون داخلی !

منبع: Houzz ؛ مترجم: فاطمه افشاریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان