جک X۷ در یک قدمی جاده‌های ایران

با بررسی دیگر محصولات شرکت جک در می‌یابیم که کی ام سی K۷ یا همان جک X۷ درحقیقت نسخه‌ای بالارده از جک S۷ محسوب می‌شود که در بازار‌های جهانی با نام جک X۷ عرضه شده است. خودرو‌های جک همواره با نگاهی به محصولات هیوندای طراحی شده‌اند و تاثیرپذیری از نسل جدید محصولات هیوندای را می‌توان در چهره کی ام سی K۷ مشاهده کرد.

جک X7 در یک قدمی جاده‌های ایران
فرادید؛ کرمان موتور در تازه‌ترین همکاری با شرکت جک، شاسی بلند X7 را مونتاژ کرده و قرار است اولین محصولات تولید شده را روز‌های آینده به مشتریان تحویل دهد. این خودروساز، پیش فروش شاسی بلند چینی جک X7 را از زمستان آغاز کرد. البته کرمان موتور نام این خودروی چینی را از X7 به کی اس ام K7 تغییر داده است.

به گزارش فرادید؛ کرمان موتور که با مونتاژ خودروی جک S5 شناخته می‌شود، در طول سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از بازار خودرو‌های چینی در ایران را در اختیار گرفت. اما SOL X7 یا همان کی اس ام K7 چیزی فراتر از نسخه‌های مونتاژی مشهور خودروساز کرمانی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شاسی‌بلند SOL X7 که کرمان موتور آن را با نام کی اس ام K7 مونتاژ کرده، برتری‌هایی فنی درمقایسه‌با جک S5، از سری خودرو‌های ریفاین، دارد. این محصول در واقع در شرکت SOL برند جدید زیرمجموعه‌ی جک ساخته شده است. برندی که ضمن همکاری با سیات (زیرمجموعه کمپانی فولکس واگن)، خودرو‌هایی با کیفیت و گران‌تر از دیگر محصولات شرکت سازنده تولید می‌کند.

البته کرمان موتور سال گذشته قصد داشت جک S7 را در ایران مونتاژ کند، اما با عرضه جک SOL X7  تصمیم اش را تغییر داد.

قیمت کی اس ام K7  براساس پیش فروش سال 99 کرمان موتور، رقم 950 میلیون تومان است. کرمان موتور هنوز اعلام نکرده که ادامه عرضه این محصول با قیمت قبلی خواهد بود و یا افزایش قیمت در راه است.

با این حال کی اس ام K7  یا همان جک SOL X7 قرار است در بازار خودرو با دیگر هم رزمان چینی خود همچون تیگو 7، دیگنیتی و حتی محصولات SWM رقابت کند.
جک X7 در یک قدمی جاده‌های ایران

کی اس ام K7  یا همان جک SOL X7 چه ویژگی‌هایی دارد؟

با بررسی دیگر محصولات شرکت جک در می‌یابیم که کی ام سی K7 در حقیقت نسخه‌ای بالارده از جک S7 محسوب می‌شود که در بازار‌های جهانی با نام جک X7 عرضه شده است. خودرو‌های جک همواره با نگاهی به محصولات هیوندای طراحی شده‌اند و تاثیرپذیری از نسل جدید محصولات هیوندای را می‌توان در چهره کی ام سی K7 مشاهده کرد.

کارشناسان خودرو معتقدند که چراغ‌های جلو به جیپ کامپس و نسل جدید هیوندای سانتافه شباهت دارند؛ درحالی‌که جلوپنجره الهام‌گرفته از محصولات سیات و مازراتی به‌نظر می‌رسد. برخلاف نمای رو‌به‌رو، ادوات پشت X7 فراتر از S5 یا دیگر شاسی‌بلند‌های جک نیستند. چراغ‌های باریک در عقب شباهت بسیار زیادی به جک S7 دارند.

طبق گزارش ها، این خودرو را نیکلاس هویت طراحی کرده است که سابقه‌ی همکاری با بی‌ام‌و دارد.

سول X7 با حجم‌دهی مناسب درپوش صندوق، جاگذاری اگزوز‌ها در طرفین سپر، چراغ‌های LED دارای پیوستگی و بالچه انتهای سقف ساختاری هماهنگ و چشم‌نواز ارائه می‌کند که هرچند متناسب با خودرو‌های پرفروش بازار جهانی به‌نظر نمی‌رسد، فاقد ناهنجاری‌ها و ایراد‌های مرسوم در کراس‌اور‌های چینی است.

در این میان حضور المان‌هایی همچون پنل کیلومتر شمار دیجیتال پشت فرمان به علاوه نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد را می‌توان به‌عنوان تاکیدی بر آینده‌نگرانه بودن کابین ایکس 7 دانست. در این بین طرح بسیار جذاب اهرم تعویض دنده و نیز دکمه‌های لمسی سیستم تهویه که با پلاستیک مشکی براق احاطه شده‌اند، کاملا جلب توجه خواهد کرد. وجود پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه در کنسول میانی از دیگر شاخصه‌های منحصربه‌فرد این کراس اوور چینی به شمار می‌رود.

نکته قابل توجه پهنای کنسول بین صندلی‌های جلو و زیر آرنجی با روکش چرمی موجود در این قسمت، فضایی اختصاصی به سبک خودرو‌های لوکس را در اختیار کاربران ردیف جلو قرار می‌دهد تا سواری خوشایندتری روی صندلی‌های خوش‌فرم این خودرو تجربه کنند.

طرح دلپسند بازویی رودری‌ها مجهز به روکش چرمی به علاوه دستگیره مدرن کروم‌رنگ نیز از دیگر خصوصیات منحصر به‌فرد کابین جک X7 شمرده می‌شوند.

از طرفی بررسی‌ها نشان از آن دارد که فاصله بین محور چرخ‌های کی ام سی K7 در مقایسه با مدل جک S7 حدود 5 سانت کاهش یافته، بنابراین شاهد فضایی کمتر درون کابین این خودرو نسبت به گذشته خواهید بود. با این حال هنوز هم جای کافی برای حضور 5 سرنشین بزرگسال در اینجا یافت خواهد شد.جک X7 در یک قدمی جاده‌های ایران

ویژگی های فنی کی اس ام K7 و امکانات رفاهی

اطلاعات منتشر شده در سایت سازنده این محصول نشان می‌دهد  که کی اس ام K 7 همانند فیس لیفت جک S5 به موتور 1.5 لیتری جدید توربو شارژ مجهز است. اما با سود جستن از پرخوران‌های توربوشارژر می‌تواند خروجی حداکثر قدرت 174 اسب بخاری در محدوده 4850 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 251 نیوتن متری در محدوده 1500 دور بر دقیقه تولید کند.

این درحالیست که خودروی چری تیگو 7 به عنوان رقیب مستقیم احتمالی، با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن‌متری تولید کند.

نیروی تولید شده تنها توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، اما استفاده از این جعبه دنده اتوماتیک باتوجه به وزن 1735 کیلوگرمی، مصرف سوخت 10.1 لیتری برای استفاده‌های شهری، مصرف سوخت 7 لیتری برای استفاده‌های خارج از شهر و در مجموع مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتری به همراه خواهد داشت.

در ابعاد و اندازه، محصول جدید کرمان موتور اندازه بسیار بزرگ‌تری نسبت به خودروی کراس‌اوور مدیران خودرو، یعنی چری تیگو 7 دارد و این ابعاد بزرگ‌تر می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد، بویژه فاصله بین دو محور جلو و عقب که فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار خواهد داد که جزییات آن به شرح زیر است.

خودروی کی ام سی K7 مجهز به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای ردیف عقب، سیستم مالتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سقف پانوراما، سانروف، دوربین عقب و دوربین 360 درجه و همچنین مجهز به سنسور پارک جلو و عقب شده است.

از جمله تجهیزات ایمنی KMC K7 نیز باید به مواردی همچون چهار کیسه هوای ایمنی، ترمز‌های دیسکی به همراه سیستم‌های ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز اضطراری، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در شیب و همچنین به امکانات دیگری همچون کروز کنترل، چراغ‌های مخصوص روز و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها اشاره کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان