بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان

۱. Explore a walk through the capital, Yerevan

بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان

کشور ارمنستان، کشوری کوچک است که دارای کوهستان‌های خیره‌کننده، صومعه و کلیساهای زیبا و پایتختی بسیار دلنشین است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

1- پایتخت کشور ارمنستان، ایروان

1. Explore a walk through the capital, Yerevan

پایتخت جذاب و دلنشین کشور ارمنستان، شهری است که به راحتی می‌توان در آن به پیاده‌روی پرداخت. این شهر پر از پارک‌های زیبا، مغازه‌های کوچک و میدان‌های گیرا است. فرهنگ خیابان‌های شهر ایروان تقریبا ترکیبی هیجان‌انگیز بین شهر مارسی و شهر قدیم بیروت است که تاثیر خوبی از شوروی نیز در آن به چشم می‌خورد.

2- صومعه‌های کشور ارمنستان

2. Hike to the beautiful monasteries of Armenia

بسیاری از صومعه‌ها و کلیساهای قرون وسطایی کشور ارمنستان در میان کوهستان‌های خیره‌کننده و دور دست قرار گرفته است. بنابراین، این مکان‌ها علاوه بر اینکه از لحاظ تاریخی و مذهبی جذاب و دیدنی هستند، از لحاظ طبیعت نیز خیره‌کننده هستند. کشور ارمنستان، در حقیقت، اولین کشوری در جهان است که در سال 301 پس از میلاد مسیح، مسیحیت را به عنوان مذهب رسمی خود برگزیده است و نود و پنج درصد از جمعیت آن نیز مسیحی هستند. صومعه‌های هاقپات و ساناهین در قرن دهم میلادی ساخته شدند و بسیار تماشایی هستند. صومعه گغارد نیز در دره آزت علیا قرار گرفته است و در فاصله یک روزی از پایتخت قرار دارد.

3- سنگ‌های دیدنی گارنی

3. See striking rock formations in Garni

روستای گارنی، در حدود بیست و سه کیلومتری پایتخت کشور ارمنستان قرار دارد و دارای یک معبد سبک هلنیستی از قرن اول میلادی است. در ادامه رودخانه آزت و محل برخورد آن با رودخانه گوغت، صخره‌های ستونی دیدنی و زیبایی قرار گرفته‌اند که به سمفونی سنگ‌ها شناخته می‌شود. در ادامه همین مسیر نیز یک پل قرن یازدهمی را مشاهده خواهید کرد و از کنار چندین آبشار بسیار زیبا نیز عبور خواهید کرد.

4- روستای فیولیتیوو

4. Meeting a rare Russian Christian sect

روستای فیولیتیوو محل زندگی حدود سه هزار مولوکان است. آنها یک فرقه بسیار مذهبی هستند که خارج از فرقه‌های مسیحی اورتودوکسی، کاتولیک و پروتستان قرار دارند. آنها به طور تحت الفظی نسبت به کلمات انجیل پایبند هستند. آنها در جلوی صلیب عبادت نمی‌کنند چون توسط انسان‌ها ساخته شده یا حتی نمادها و قدیس‌ها را نمی‌پرستند. آنها قوانین بسیار قدیمی را دنبال می‌کنند که از جمله آن نیز می‌توان به این اشاره کرد که آنها فقط با دیگر مولوکان‌ها ازدواج کنند، مردان باید ریش داشته باشند.

5- خانه‌های هزارتو

5. Visit a favela-like maze of homes

این کشور پسا شوروی، کشوری فقیر است. گرچه مرکز شهر پایتخت کشور ارمنستان ممکن است نشان دهنده سطح ثروت خاصی برای برخی از شهروندان این کشور باشد اما تنها با فاصله بسیار کوتاه از مرکز شهر و در سمت غرب آن، محله کوند قرار دارد که خلاف آن را نشان می‌دهد. محله کوند که یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر ایروان است، قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد و یادآور سبک خانه‌های طبقاتی برزیل است.

6- یادبود نسل‌کشی ارمنستان

6. Understand Armenia’s turbulent history at the genocide memorial

کشور ارمنستان پس از قرن‌ها نزاع و درگیری، در سال 1991 میلادی به استقلال خود دست یافت. این کشور برای سالیان بسیار زیر دست حاکمانی یونانی، رومی، مغول، پارسی، عثمانی و شوروی قرار داشته است. در غرب مرکز شهر ایروان، موزه نسل‌کشی ارمنستان قرار دارد که نمایانگر یکی از دوره‌های تاریک و ناراحت‌کننده تاریخ کشور ارمنستان است. این یابود نشان دهنده دوازده بنای سنگی بزرگ است که بر روی یک شلعه فرورفته تکیه کردند. این بناها یابودی برای مرگ ارامنه عثمانی است که در بین 1915 تا 1923 میلادی است.

7- شب‌های شهر ایروان

7. Experience Yerevan’s nightlife

پایتخت کشور ارمنستان، دارای رستوران‌های بسیار خوبی است و علاوه بر این، یک خانه اپرا زیبا نیز وجود دارد. شهر ایروان در طی شب بسیار سرزنده و شلوغ است. رستوران و بارهای این شهر تا پاسی از شب باز و پذیرای افراد هستند.

8- کوه آرارات

8. Mount Ararat

کوه آرارات گرچه امروزه در میان مرزهای کشور ترکیه قرار گرفته است اما بدون شک، یکی از نمادهای جادویی ارمنستان به شمار می‌رود. در فاصله سی کیلومتری از شهر ایروان، کوهستان آتشفشانی زیبای آرارات قرار دارد که حدود پنج هزار و صد و سی و هفت متر از سطح دریا ارتفاع دارد. در نزدیکی مرز بین ارمنستان و ترکیه نیز یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین بناهای تاریخی کشور ارمنستان قرار دارد و آن، صومعه خور ویراپ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان