بهترین فیلم‌های جنگ جهانی اول

فیلم‌های جنگی همیشه دارای نبردهای خونین، تلفات زیاد و دلهره‌آور است که به روش‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این فهرست، ده فیلم برتر در مورد جنگ جهانی اول قرار دارد که داستان‌هایی معنادار را برای مخاطبان به ارمغان آوردند.

بهترین فیلم‌های جنگ جهانی اول

در چندین فیلم به تصویرگری از جنگ جهانی اول پرداخته شده است اما در میان آنها، فهرست زیر، ده تا از بهترین فیلم‌ها را بر اساس امتیازشان در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی مشخص کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم‌های جنگی همیشه دارای نبردهای خونین، تلفات زیاد و دلهره‌آور است که به روش‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این فهرست، ده فیلم برتر در مورد جنگ جهانی اول قرار دارد که داستان‌هایی معنادار را برای مخاطبان به ارمغان آوردند.

10- فیلم در جبهه غرب خبری نیست (All Quiet On The Western Front) – امتیاز 8.1

در جبهه غرب خبری نیست

فیلم در جبهه غرب خبری نیست، فیلم ضد جنگ آمریکایی است که بر اساس کتابی به همین نام است. این فیلم در سال 1930 ساخته شده و کارگردانی آن نیز در دستان لوییس مایلستون بوده است. این فیلم داستان گروهی از پسران آلمان را بازگو می‌کند که توسط معلم خود تشویق می‌شوند تا برای ورود به جنگ ثبت نام کنند. این فیلم، یک بازگویی از خشونت و بی‌رحمی جنگ است.

9- فیلم جنگل دارزده (Forest Of The Hanged) – امتیاز 8.2

جنگل دارزده

فیلم جنگل دارزده محصول سال 1965 میلادی به کارگردانی لیویو سیولی، کارگردان رومانیایی، است و بیننده‌ها را به جبهه جنگ مجارستان و اتریش در جنگ جهانی اول می‌برد. در این فیلم، ستوان آپوستول بولوگا در حال تصمیم‌گیری برای اعدام یک سرباز جمهوری چک برای ترک خدمت است. او او وفاداری خود را نسبت به هابسبورگ زیر سوال می‌برد و در مورد ترک خدمت می‌اندیشد، تصمیمی که او می‌گیرد نیز نهایتا به یکی از غم‌انگیزترین لحظات در تاریخ فیلم‌های جنگی تبدیل می‌شود.

8- فیلم جنگ بزرگ (The Great War) – امتیاز 8.2

جنگ بزرگ

فیلم جنگ بزرگ، فیلمی ایتالیایی محصول سال 1959 میلادی است و از کمدی بهره می‌گیرد تا ترس و وحشت‌های جنگ جهانی اول را بازگو کند. این فیلم توسط ماریو مونیچلی کارگردانی شده و این کارگردان تصمیم گرفته تا بر روی دو دوست تمرکز کند که متوجه می‌شوند که وظیفه دونده امدادی بر روی دوش آنها گذاشته شده است. آنها در نهایت اسیر می‌شوند و توسط یک شرور شکنجه می‌شوند و اعمال این فرد سبب می‌گردد تا آنها نسبت به جبهه خود وفادار باقی بمانند.

7- فیلم لورنس عربستان (Lawrence Of Arabia) – امتیاز 8.3

لورنس عربستان

فیلم لورنس عربستان که در سال 1962 میلادی به اکران در آمد و بسیار مورد تحسین قرار گرفت، یک فیلم درام و تاریخی انگلیسی که توسط دیوید لین کارگردانی شده است. فیلم لورنس عربستان، یک فیلم حماسی است که داستان ستوان تی‌ای لورنس را دنبال می‌کند که باید ماموریتی خطرناک را شروع کند تا به یک پایگاه بسیار مسلح و محافظت شده ترکیه‌ای حمله نماید.

6- فیلم 1917 – امتیاز 8.3

1917

فیلم 1917، یک فیلم جنگی بریتانیایی است که به عنوان یکی از برترین فیلم‌های جنگی یک دهه اخیر محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی سم مندز است و داستان سفر دو سرباز انگلیسی را روایت می‌کند که باید وارد قلمرو دشمن شوند تا پیامی را تحویل دهند که جان هزار و ششصد سرباز را نجات خواهد داد. فیلم دارای داستانی بسیار ساده است اما بیننده را بسیار درگیر خود می‌کند و این پیام را بسیار مهم و جدی جلوه می‌دهد.

5- فیلم دیکتاتور بزرگ (The Great Dictator) – امتیاز 8.4

دیکتاتور بزرگ

فیلم دیکتاتور بزرگ در سال 1940 میلادی ساخته شده و کمدین مشهور چارلی چاپلین در آن ایفای نقش کرده است. او علاوه بر بازیگری، در فیلم دیکتاتور بزرگ به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و آهنگساز همکاری داشته است. فیلم دیکتاتور بزرگ، یک فیلم کمدی صامت است که به بررسی تلاش‌های یک مرد یهودی برای بازگشت به جامعه پس از سال‌ها بستری در بیمارستان پس از خدمتش در جنگ جهانی اول می‌پردازد.

4- فیلم راه‌های افتخار (Paths Of Glory) – امتیاز 8.4

راه‌های افتخار

فیلم راه‌های افتخار، فیلمی آمریکایی به کارگردانی استنلی کوبریک است که در سال 1957 میلادی ساخته شده است. این فیلم داستان ژنرال میریو و کلنل داکس را دنبال می‌کند که افراد خود را در ماموریتی انتحاری در مقابل یک سنگ غیر قابل نفوذ آلمانی هدایت می‌کنند. این فیلم ضد جنگ به بررسی پوچی اقتدار و مسئولیت در میانه جنگ می‌پردازد.

3- فیلم یورش به درینا (March on the Drina) – امتیاز 8.5

یورش به درینا

فیلم یورش به درینا، یک فیلم یوگوسلاوی است که توسط زیکا میتروویک کارگردانی و نویسندگی شده است. همانطور که از عنوان فیلم پیدا است، این فیلم به بررسی حمله و یورش میهن‌پرستان صربستانی به رهبری استنیسلاو بینیکی می‌پردازد. فیلم داستان یک نبرد صربستانی در طی جنگ جهانی اول را بازگو می‌کند که به نام نبرد سر معروف است.

2- فیلم بر زمین خطرناک (On Dangerous Ground) – امتیاز 8.6

بر زمین خطرناک

فیلم صامت آمریکایی بر زمین خطرناک، محصول سال 1917 است. این فیلم داستان هووارد بارتون و به ظاهر همسرش لوییس را دنبال می‌کند. فیلم بر زمین خطرناک به کارگردانی رابرت تورنبی است. هووارد به طور غیر منتظره‌ای یک چمدان در اتاق هتل خود در کشور آلمان پیدا می‌کند و مشخص می‌شود که این چمدان متعلق به لوییس است که در حقیقت یک جاسوس است و به شدت سعی دارد تا از کشور بگریزد.

1- فیلم اسلحه و زن (Arms And The Woman) – امتیاز 9.2

اسلحه و زن

فیلم اسلحه و زن به کارگردانی جورج فیتزموریس، کارگردان فرانسوی است و یک فیلم صامت محصول سال 1916 میلادی است که داستان دو خواهر برادر مجارستانی به نام‌های روزیکا و کارل را دنبال می‌کند. آنها باید قبل از شروع جنگ جهانی اول به آمریکا بروند و روزیکا به طور غیرمنتظره‌ای عاشق یک مرد آمریکایی می‌شود و با او ازدواج می‌کند. زمانی که جنگ شروع می‌شود، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان