چگونه با به کارگیری تمرین های موثر عضلانی غبغب را از بین برده یا کم کنیم؟

اینکه تغذیه مناسبی داشته و به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته باشید می توانند از جمله عادات بسیار خوبی باشند که به حفظ اندام شما و جوان تر نگه داشتن شما کمک می کنند.

چگونه با به کارگیری تمرین های موثر عضلانی غبغب را از بین برده یا کم کنیم؟

اینکه تغذیه مناسبی داشته و به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته باشید می توانند از جمله عادات بسیار خوبی باشند که به حفظ اندام شما و جوان تر نگه داشتن شما کمک می کنند.

همین داستان در مورد صورت تان هم صادق است چرا که عضلات صورت هم با افزایش سن نیازمند مراقبت هستند.

«برایت ساید» در این ارتباط و برای ایجاد وضعیت بهتر در عضلات صورت و غبغب راهکارهایی را در اختیارتان قرار داده که با نظر افکندن بر تصاویر مربوط به توضیح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت:

عضلات را گرم کنید

101

این کار را بین 8 تا 10 بار انجام دهید. برای این تمرین لازم است که فک پایین خود را به سمت جلو و عقب بیاورید و این کار را به سمت طرفین هم تکرار کنید. این تمرین را بین 8 تا 10 بار انجام دهید.

1- وضعیت قاشقی دهان 

102

دهان تان را باز کنید و و لب پایین را به سمت روی دندان ها گرد کنید. تصور کنید که با لب پایین قاشقی برای ریختن آب به داخل دهان تان درست کرده اید. سر را به سمت پایین آورده و لب بالا را روی لب پایین قرار دهید. در حالی که سرتان را به سمت بالا حرکت می دهید، دهان تان را ببندید.

2- بینی را لمس کنید

104

همچنین غبغب می تواند با ضعیف شدن عضلات لامی به وجود آید. به همین دلیل هم است که این عضلات نیاز به تقویت دارند.

تا آنجا که امکان دارد زبان را بیرون آورید و تلاش کنید با نوک زبان تان بینی را لمس کنید. سپس زبان را رها کرده و آن را ریلکس کنید. این کار را به مدت 5 بار انجام دهید.

3- صورت را کاملا بیضی کنید

103

اگر می خواهید شکل و شمایل صورت تان به روزهای جوانی بازگردد، گونه ها را به سمت بالا بکشید و تمرین زیر را انجام دهید:

سرتان را به سمت چپ بچرخانید و فک پایین را به سمت جلو آوردید با این کار ماهیچه های گردن را می کشید. در این حالت باید کاملا کشیدگی را در عضلات سمت چپ گردتان احساس کنید.

سپس سر را به سمت راست بچرخانید و همین کار را نیز در آن سمت هم انجام دهید. در هر طرف 5 بار این تمرین را تکرار کنید.

4- بوسه ای هم به زرافه بزنید

105

سرتان را به سمت بالا بیاورید و به سقف نگاه کنید. به آرامی فک پایین را جلو بیاورید. حالت لب ها را درست همانند زمانی که می خواهید فردی را ببوسید در آورید. اگر بخواهید این تمرین را به درستی انجام دهید باید در ناحیه گردن احساس فشار کنید.

بین 5 تا 8 ثانیه در همین حالت باقی بمانید و به مدت 5 بار این کار را تکرار کنید.

5- وضعیت مقاومت

106

برای انجام این تمرین لازم است از هر دو مشت دست استفاده کرده و آنها را زیر چانه خود قرار دهید. سپس تلاش کنید فک پایین را به آرامی به مشت دستان خود فشار دهید. مقاومت کنید و اجازه ندهید مشت ها به سمت پایین بیایند.

کم کم فشار را بیشتر کنید. زمانی که به حداکثر فشار رسیدید، به مدت 3 ثانیه در همان حالت باقی بمانید. سپس 3 ثانیه در همان حالت بمانید، ریلکس کنید و بین 5 تا 7 بار این کار را تکرار کنید.

6- لبخند بزنید

107

دندان ها را با دهان بسته به هم قفل کنید و تا آنجا که می توانید لب ها را به سمت طرفین بکشید. اکنون زبان را به سمت بخش سخت بالای دهان حرکت دهید و سپس فشار را افزایش دهید.

اگر در ناحیه چانه احساس فشار می کنید بدانید که در حال انجام دادن درست این تمرین هستید. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید و سپس به مدت 3 ثانیه ریلکس کنید. این کار را بین 5 تا 8 بار تکرار کنید.

7- گونه ها را پف دهید

108

با دهان تان نفس عمیق بکشید و دهان را با هوا پر کنید. چشم ها را ببندید و گونه ها را پف دهید. سپس با کف دست به گونه ها فشار آورید. با این کار در عضلات تان فشاری را احساس خواهید کرد. این وضعیت را به مدت 3 تا 5 ثانیه حفظ کنید. بعد هوا را از دهان خارج کرده و ریلکس کنید. این تمرین را 5 تا 6 بار انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان