جاذبه‌های گردشگری کشور تونس – بخش اول

اگر به دنبال آن هستید تا اوقات خود را در یک ساحل بسیار زیبا و کامل سپری کنید، پس، جزیره جربه بهترین مکان ممکن برای شما در کشور تونس است

جاذبه‌های گردشگری کشور تونس – بخش اول

کشور تونس علاوه بر داشتن سواحل بسیار عالی، دارای مکان‌های گردشگری جالب توجهی است. کشور تونس در شمال قاره آفریقا قرار گرفته است. کشور تونس دارای خیابان‌های شلوغ، بناهای باستانی و گستره وسیع بیابانی از صحرا است. در کشور تونس، مکان‌های بسیاری از فرهنگ غنی رومی‌ها باقی مانده است. علاوه بر این، حکومت اعراب بر این سرزمین نیز نمونه‌های بسیار زیبایی از معماری اسلامی را به جای گذاشته است. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از برترین جاذبه‌های گردشگری کشور تونس را به شما معرفی کنیم.

1- آمفی تئاتر الجم

El Djem Amphitheater

El Djem Amphitheater

این بنای تاریخی به خوبی حفظ شده از دوران رومی‌ها، یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که باید در سفر به تونس از آن دیدن کنید. این آمفی تئاتر، یکی از نمونه‌های بسیار عالی از معماری آمفی تئاتر به جای مانده در سرتاسر جهان است. این بنای تاریخی بسیار بزرگ یادآور قدرت روم باستان در شمال آفریقا بوده است. شما همچنین می‌توانید در راهروها و دالان‌های زیر میدان همانند گلادیاتورها راه بروید. یا می‌توانید بر جایگاه‌های بسیار بلند آن بنشینید و تصوری از نبردهای صورت گرفته در داخل میدان در گذشته داشته باشید.

2- جربه

Djerba

Djerba

اگر به دنبال آن هستید تا اوقات خود را در یک ساحل بسیار زیبا و کامل سپری کنید، پس، جزیره جربه بهترین مکان ممکن برای شما در کشور تونس است. جزیره شهر هومت سوک، دارای ساحل بسیار خوبی است و منطقه قدیمی شهر نیز ترکیبی به هم ریخته از خانه‌های سفید رنگ است. مصنوعات و هنرهای دستی بسیاری در بازارهای این شهر قرار دارد که می‌تواند سوغاتی بسیار خوبی برای گردشگران و مسافران باشد. البته، مهم‌ترین بخش این شهر نیز، ساحل درخشان آن است.

3- کارتاژ

Antoine Baths at Carthage

Antoine Baths at Carthage

شهر کارتاژ که زمانی یکی از رقبای اصلی شهر روم بوده است، شهر فینیقی‌های دریانورد بوده است که در جنگ‌های پانیک ماندگار شدند. ویرانه‌های این شهر باستانی در کنار دریا قرار گرفته است و نمایانگر این است که حتی بزرگترین شهرها نیز می‌تواند به خرابه و ویرانه تبدیل شوند. این ویرانه‌های به جای مانده از شهر کارتاژ، بسیار گسترده ولی پراکنده است. مطمئنا شهر کارتاژ در مقایسه با شهرهای باستانی افسوس در ترکیه یا شهر ولوبیلیس در مراکش، بسیار خراب‌تر و ویرانه‌تر است. این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و از اهمیت تاریخی بسیار زیادی برخوردار است و هر گردشگر و مسافری که علاقه به تاریخ باستان شمال آفریقا دارند، حتما باید از این ویرانه باستانی دیدن کنند.

4- موزه ملی باردو

The National Bardo Museum

The National Bardo Museum

موزه ملی باردو علاوه بر طرفداران موزه‌ها، دیگر افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. موزه ملی باردو، یکی از برترین موزه‌های شمال آفریقا به شمار می‌رود و محل یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های خاتم در سرتاسر جهان است. این موزه نمایانگر ذوق هنری دوره روم و بیزانس است و قطعات بسیار مهمی از مکان‌های باستانی در تونس در این موزه جمع‌آوری شده است. این موزه در پایتخت کشور تونس قرار گرفته است و شما باید حتما از آن دیدن کنید.

5- سیدی بوسعید

Sidi Bou Said

Sidi Bou Said

سیدی بوسعید، یک روستای واقع شده بر روی یک صخره و تپه است که ظاهری بسیار زیبا و هنری دارد که هر گردشگر و مسافری را در بهت و حیرت فرو می‌برد. این روستا امروزه برای دهه‌ها بخش باکلاسی از حومه پایتخت کشور تونس به شمار می‌رود. کوچه و خیابان‌های سفید رنگ، پنجره‌های آهنی و درب‌های آبی رنگ سبب شده تا معماری این روستای تونسی در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد. علاوه بر این، قرار گرفتن آن در کنار دریای مدیترانه بر جذابیت آن می‌افزاید.

6- گرند ارگ شرقی

Grand Erg Oriental

Grand Erg Oriental

بیابان صحرا، بخش بسیار وسیعی از کشور تونس را می‌پوشاند و زیباترین گوشه بیابان نیز پر از تل‌ماسه‌های شنی است که به عنوان گرند ارگ شرقی شناخته می‌شود. این تل‌ماسه‌های زیبا و شاعرانه دارای مناظر بسیار زیبا و خارق‌العاده است که همیشه در حال تغییر هستند. این مکان، بهترین زمینه ممکن برای گردشگران و مسافران است تا بر روی شتران سوار شوند و بر بالای تل‌ماسه‌ها سواری کنند. البته، نشستن بر روی این تپه‌های شنی و تماشای غروب آفتاب در بیابان صحرا، یکی از برترین لذت‌ها را برای گردشگران و مسافران رقم خواهد زد. نزدیک‌ترین مرکز تمدن، شهر بیابانی دوز است که از آنجا می‌توانید برای شتر سواری اقدام کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان