ایده های ساخت کلاه کاغذی و مقوایی برای جشن تولد

ساخت کلاه کاغذی یا مقوایی از جمله کارهای تزیینی جشن تولد محسوب می شود که در این مطلب قصد داریم به معرفی ایده های خلاقانه و جدید برای ساختن کلاه کاغذی فانتزی و زیبا بپردازیم.

ایده های ساخت کلاه کاغذی و مقوایی برای جشن تولد

 تصوری که ما بزرگ تر ها از جشن تولد داریم با تصور کودکان از جشن تولد بسیار متفاوت است. کودکان در همه حال به دنبال هیجان و سرگرمی هستند. وقتی که تولد کودک شماست و قرار است کودکان زیادی به منزل شما بیایند، برای هماهنگ کردن آن ها کافی است که به تعداد بچه ها کلاه تولد بسازید یا بخرید و این کلاه های زیبا را به آن ها هدیه دهید. در این صورت خواهید دید که چگونه با جشن شما همراه خواهند شد و از آن لذت خواهند برد. در این مطلب ما دو نمونه از روش های ساخت کلاه کاغذی را به شما آموزش می دهیم که از این طریق می توانید کلاه های کاغذی متنوعی با تعداد بالا داشته باشید.

اغلب افرادی که ساختن کاردستی کاغذی را تجربه نموده اند می دانند که به راحتی می توان با استفاده از کاغذ و مقوا اقدام به ساختن کلاه نمود، ساختن کلاه کاغذی برای جشن تولد اغلب بر اساس تم تولد انتخاب شده انجام می گیرد. با این حال شما بعد از یادگیری نحوه ساختن کلاه می توانید با کمی ابتکار و خلاقیت آن را مطابق با تزیینات تولد خود تزیین نمایید.

آموزش ساخت کلاه کاغذی تولد

کاغذ رنگی لازم را برای این کار فراهم کنید. این رنگ ها در واقع رنگ کلاه شما خواهد بود، بنابراین رنگ آن را متناسب با علاقه و تم تولد انتخاب کنید. این کاغذ نباید خیلی نازک باشد و بهتر است کمی ضخیم انتخاب شود.

کاغذ رنگی برای ساخت کلاه تولد

ابتدا دایره ای را بر روی کاغذ بکشید. قطر این دایره برای بزرگسالان حدود 10 اینچ و برای بچه ها حدود 9 اینچ است. شما می توانید این دایره را با مداد رنگی و کاغذ در هنگام بریدن ردیابی کنید.

برش کاغذ رنگی

اگر می خواهید کلاه شما بلند تر و بزرگ تر شود بهتر است اندازه قطر دایره را 12 اینچ و حتی بیشتر در نظر بگیرید و برای کلاه های کوچک و کوتاه بهتر است قطر حدود 6 اینچ در نظر گرفته شود. سعی کنید این برش به خطی که با مداد کشیده اید، بسیار نزدیک باشد تا لبه آن به شکل دندانه دار نشود.

یک نوار کوچک مثلثی از یک طرف دایره برش دهید.

مراحل تهیه کلاه کاغذی

برش باید در قسمت تحتانی عریض تر باشد و به مرکز دایره متصل گردد. برای پیدا کردن مرکز دایره باید آن را به صورت یک نواخت از نیمه بالا به سمت نیمه پایین تا کنید. سپس به آرامی بر روی آن خط ایجاد کنید و تا را باز کنید. آن گاه از نیمه چپ دایره به سمت نیمه ی راست تا بزنید و به آرامی خط ایجاد کنید. حالا تا را باز کنید. یک نقطه ایجاد شده که همان مرکز دایره است.

مراحل ساخت کلاه کاغذی

با کشیدن یک طرف کاغذ بر روی طرف دیگر شکل مخروطی برای آن ایجاد می شود. توجه داشته باشید که دو طرف کاغذ باید با هم همپوشانی داشته باشد. اندازه مخروط را متناسب با سر تنظیم کنید.

کلاه کاغذی تولد

نوار تزیینی جالبی با چسب چوب به قسمت تحتانی آن بچسبانید.

ساخت کلاه تولد کاغذی

برای اینکه بتوانید برای کلاه کش بگذارید، ابتدا کلاه بر روی سر قرار دهید.

منگنه کردن دو لبه کاغذ

دو سوراخ در قسمت دو گوش پانچ کنید و کش را به آن متصل نمایید.

ساخت کلاه تولد

در مرحله آخر ساخت کلاه کاغذی برای تزیین کلاه یک نوار از چسب بر روی راس کلاه بریزید و آن را با اکلیل های تزیینی می پوشانید.

تزیین کلاه تولد کاغذی

تزیین کلاه تولد با اکلیل

تزیین کلاه کاغذی تولد

روش دوم آموزش ساختن کلاه مقوایی

یک کاغذ بزرگ به ابعاد 14 اینچ طول و 8 اینچ عرض را از نیمه تا کنید.

کلاه کاغذی تولد

مراحل ساخت تاج تولد

برگرداندن کاغذ کمک می کند تا نقاط تاج را به راحتی برش دهید. حالا شروع به بریدن مثلث های کوچک کنید و باید اندازه مثلث 2 اینچ طول و 2 اینچ عرض باشد.

برش تاج تولد

هنگامی که کاغذ تا کرده را باز می کنید، باید قسمت بالای کاغذ شما به شکل زیگزاگ شده باشد و نقاط تاج تشکیل شود.

مراحل ساخت کلاه کاغذی

دو طرف کاغذ را به یکدیگر برسانید و تاج را بر روی سر قرار دهید تا اندازه سرتان مشخص شود. آن گاه اندازه را بر روی کاغذ علامت بزنید. حالا دو طرف کاغذ را با چسب به هم بچسبانید.

ساخت تاج تولد با کاغذ

در مرحله آخر ساختن کلاه کاغذی, تاج خود را تزیین کنید.

تزیین تاج تولد

ایده های جذاب ساخت کلاه با کاغذ و مقوا

با استفاده از کاغذ و مقوا می توان کاردستی های تزئینی و کاربردی زیادی در منزل بسازید، ساختن کلاه کاغذی یکی از ایده های جذاب در این زمینه است که با ساده ترین وسایل و یا حتی با استفاده از هنر اوریگامی و تنها به وسیله کاغذ می توان کاردستی های زیبایی خلق کرد، در بالا با آموزش ساختن دو نمونه کلاه کاغذی آشنا شدید، اکنون در ادامه ایده های جذاب و متنوع دیگری برای درست کردن کلاه کاغذی در انواع مدلهای شیک و خلاقانه برای کودکان قرار داده ایم که امیدواریم تماشای تصاویر مورد توجهتان قرا بگیرند و بتوانید از هر کدام ازاین مدلها برای ساختن کلاه کاغذی و مقوایی شیک در منزل ایده بگیرید.

ساخت کلاه کاغذی با اوریگامی

انواع کلاه کاغذی کاربرد های زیادی دارند اما بیشترین کاربرد این کلاه ها که اغلب به شکل مخروطی ساخته می شود برای جشن تولد به خصوص برای بچه ها کاربرد دارند، علاوه بر آن ساختن کلاه کاغذی و مقوایی می تواند یک سرگرمی ساده و جذاب برای کودکان باشد، ساختن کلاه قایقی با استفاده از کاغذ یا مقوا ساده ترین مدل  این نوع کلاه ها است که بچه ها نیز می توانند به راحتی آن را بسازند، در اینجا می توانید ایده های جدیدتری از ساخت کلاه کاغذی خلاقانه و زیبا را ملاحظه کرده و الگو بگیرید.

تصاویر کلاه کاغذی دست ساز کاردستی کلاه کاغذی خلاقیت ساختن کلاه کاغذی انواع کلاه کاغذی دست ساز ساختن کلاه کاغذی خلاقانه آموزش کلاه کاغذی ایده ساخت کلاه کاغذی ساختن کلاه کاغذی بچگانه ساختن کلاه کاغذی اوریگامی مدلی از ساخت کلاه کاغذی ساختن کلاه کاغذی زیبا ساختن کلاه کاغذی تولد ایده ساختن کلاه کاغذی ساختن کلاه کاغذی

امیدواریم ایده های ما برای ساخت کلاه کاغذی مورد قبول شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید از وسایل تزیینی و فانتزی زیادی برای تزیین کلاه بهره ببرید و آن را به شکل دلخواه در بیاورید. برای مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه بر روی کاردستی کلیک نمایید و از بهترین و جدیدترین مطالب مجله ما دیدن نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان