به چه علت‌هایی موها رنگ نمی‌گیرند؟

مو تن رو یک فروشگاه اینترنتی مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی است که به صورت آنلاین نیاز مشتریان خود را برطرف می‌کند

رنگ کردن مو‌ها یکی از کار‌های مورد علاقه خانم‌هاست که معمولا هر چند وقت یک بار این کار را انجام می‌دهند. خانم‌ها و دختران جوان از رنگ مو برای ایجاد جذابیت استفاده می‌کنند تا با ایجاد تغییری در رنگ موها، تحولی اساسی در چهره خود به وجود بیاورند. هر چند این کار بسیار لذت بخش و جذاب است، اما در مواردی می‌تواند مشکل ساز شود! یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که موهایشان رنگ دلخواه را نمی‌گیرد.
 
آیا برای شما هم پیش آمده که بعد از انتخاب رنگ مورد نظرتان ببینید که موهایتان اصلا رنگ نگرفته است؟ شما علت رنگ نگرفتن مو را چه می‌دانید؟ اگر چنین تجربه‌ای داشته‌اید یا می‌ترسید که موهایتان رنگی که خریده‌اید را به خود جذب نکند، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا دلایل عمده رنگ نگرفتن مو را به شما بگوییم.
 

عجله در رنگ کردن مو‌ها

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مو‌ها خوب رنگ نگیرند این است که این کار با عجله و شتاب انجام شود و رنگ به اندازه کافی روی مو‌ها نماند. فرایند رنگ کردن مو‌ها باید به آرامی و با آرامش انجام شود و رنگ به اندازه کافی روی مو‌ها بماند، سپس شسته شود.


رنگ کردن مکرر مو‌ها

رنگ مو از مواد شیمیایی قوی ساخته شده و در صورتی که مو‌ها برای مدت طولانی تحت فشار قرار بگیرند و دائما رنگ شوند، آسیب جدی خواهند دید. پس رنگ زدن‌های پی در پی یکی از دلایل رنگ نگرفتن مو است، چون باعث سستی ریشه مو می‌شود.
 

رنگ کردن مو‌ها بلافاصله بعد از ریلکسیشن

حواستان باشد که بلافاصله پس از ریلکسیشن مو، اقدام به رنگ کردن آن نکنید، چون موهایتان رنگ را به خوبی جذب خود نخواهد کرد.
 

کمبود پروتئین

یکی دیگر از دلایل رنگ نگرفتن موها، کمبود پروتئین است. پس حواستان به سلامت مو‌ها باشد.
 

زیاد بودن ضخامت مو

مو‌هایی که بافت نرم و نازک دارند به خوبی و بدون دردسر رنگ را جذب می‌کنند، اما متاسفانه مو‌های ضخیم رنگ پذیری کمتری دارند و در مقابل نفوذ مواد شیمیایی مقاومت می‌کنند. پس داشتن مو با تار‌های ضخیم یکی از عوامل رنگ نگرفتن مو‌ها است.
 

چرب بودن بیش از حد مو‌ها

برخی فکر می‌کنند هرچه مو کثیف‌تر باشد رنگ را بهتر جذب می‌کند، اما باید بگوییم که چرب بودن بیش از حد موی سر باعث جلوگیری از نفوذ رنگ به داخل تار مو خواهد شد.
 

سفیدی مو

با بالارفتن سن و سفید شدن مو، مشاهده می‌کنیم که مو به دشواری رنگ می‌گیرد. پس سفیدی مو را می‌توان یکی دیگر از دلایل رنگ نگرفتن مو‌ها دانست.
 

وجود رنگ خیلی تیره روی مو‌ها

اگر موهایتان را مشکی پر کلاغی کرده باشید به سختی می‌توانید رنگ دیگری روی آن بزنید. تنها راه شما استفاده از ریموور است، اما اگر می‌خواهید دکلره کنید باید از اکسیدان قوی یعنی 12 درصد استفاده نمایید. حواستان باشد که استفاده از اکسیدان 12 درصد برای مو‌های ضعیف، مضر بوده و به سلامت مو آسیب وارد می‌کند.
 

خشک و شکننده بودن مو‌ها

در صورتی که از رنگ مو بیش از حد استفاده شود، مو‌ها دچار خشکی، شکنندگی و موخوره خواهند شد. تکرار رنگ زدن مو‌ها باعث می‌شود رطوبت مو از بین برود و مو‌ها خاصیت رنگ پذیری خود را از دست بدهند. پس برای رنگ پذیری بهتر موها، ابتدا به سلامت آن‌ها رسیدگی کنید و بعد از نجات مو‌ها از شر خشکی، اقدام به رنگ کردن آن‌ها نمایید.
 

رنگ کردن مو‌ها در دوران شیردهی

بسیاری از خانم‌هایی که در دوره شیردهی؛ مو‌های خود را رنگ می‌کنند با پدیده رنگ نگرفتن مو مواجه می‌شوند. دلیل این مسئله این است که در این دوره به علت تغییرات هورمونی بدن، رنگ روی مو‌ها جواب نخواهد داد.\

 

رنگ کردن مو‌ها در دوران قاعدگی

در دوران قاعدگی هم مانند دوران شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است مو‌ها رنگ نگیرند. پس بهتر است بعد از گذراندن دوره قاعدگی، اقدام به رنگ کردن موهایتان کنید.
 

وجود رنگ‌های گیاهی روی مو

یکی دیگر از دلایل رنگ نگرفتن مو‌ها وجود رنگ‌های گیاهی مثل حنا روی موهاست. رنگ‌های طبیعی به خاطر ذات طبیعی که دارند از ماندگاری فوق العاده بالایی برخوردارند و رنگ‌های شیمیایی نمی‌توانند روی آن‌ها خودنمایی کنند؛ بنابراین دلیل رنگ نگرفتن مو می‌تواند وجود رنگ گیاهی روی مو‌ها باشد.
 

کیفیت پایین رنگ مو

یکی دیگر از عواملی که به رنگ نگرفتن مو‌ها کمک می‌کند، استفاده از رنگ مو‌های نامرغوب و بی‌کیفیت است. این نوع رنگ مو‌ها علاوه بر این که به سلامت مو، آسیب وارد می‌کنند باعث تغییر رنگ مو‌ها هم نخواهند شد. پس برای رنگ کردن موهایتان خیلی مهم است که از رنگ مو‌های با کیفیت استفاده کنید.
 

چرا خرید رنگ مو از فروشگاه اینترنتی مو تن رو؟

مو تن رو یک فروشگاه اینترنتی مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی است که به صورت آنلاین نیاز مشتریان خود را برطرف می‌کند. کافیست وارد سایت این فروشگاه شوید و محصول مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت انتخاب و خریداری کنید. ویژگی مثبت خرید از مو تن رو این است کالا‌های این فروشگاه اصل و بسیار باکیفیت هستند و برای خرید دیگر نیازی نیست زمان زیادی تلف کنید و به چندین فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه کنید. شما می‌توانید فقط با چند کلیک ساده خرید خود را انجام داده و فقط منتظر رسیدن محصولتان به خانه باشید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان