جاذبه‌های برتر کشور چین – بخش اول

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور چین را به شما معرفی کنیم.

جاذبه‌های برتر کشور چین – بخش اول

کشور چین، دارای قدمت بسیار زیادی است و در نوشته‌های مارکو پولو در حدود هفتصد سال پیش نیز می‌توان نام این کشور را دید. این کشور بزرگ آسیایی، تجسمی از اسرارآمیز و هیجان است. حتی با وجود دهه‌ها رشد اقتصادی، کشور چین دارای مناظر و جاذبه‌های خارق‌العاده‌ای است. این کشور دارای فرهنگی است که بین وضعیت باستانی خود و حالت فوق مدرن قرار گرفته است.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور چین را به شما معرفی کنیم.

1- دیوار بزرگ چین

The Great Wall of China

The Great Wall of China

مهم‌ترین جاذبه گردشگری کشور چین، بنای باستانی منحصربه‌فرد دیوار بزرگ است که یکی از نمادهای این کشور به شمار می‌رود. دیوار بزرگ چین بیش از شش هزار کیلومتر درازا دارد و از قلعه شانگهایگان در شرق تا جیاوگون در غرب ادامه دارد. ارتفاع این دیوار در بخش‌های مختلف بین شش تا هشت متر متغیر است ولی بیشترین ارتفاع آن تا شانزده متر نیز می‌رسد و عرض آن نیز در برخی نقاط به قدری است که ده نفر قادر به عبور هستند. این دیوار همچنین در فواصل مختلف دارای برج و باروهای متعدد است.

2- شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری، پکن

The Forbidden City

The Forbidden City

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازه در کشور چین، شهر ممنوعه است که به عنوان کاخ امپراتوری نیز شناخته می‌شود. این کاخ در مرکز شهر پکن قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های دیدنی و تماشایی کشور چین محسوب می‌شود. این کاخ که در طی حکومت یان در بین سال‌های 1271 تا 1368 ساخته شده و بسیاری از مجموعه بنای حال حاضر نیز بین 1406 تا 1420 ساخته شده است. این مجموعه کاخ محل سکونت بیست و چهار امپراتور مینگ و چینگ بوده است. این کاخ حدود هفتصد و بیست هزار متر مربع مساحت را پوشش داده است و دیوارهای اطراف آن نیز حدود ده متر ارتفاع دارد.

3- ارتش سفالی، شیان

The Terracotta Army

The Terracotta Army

در طی دهه 1970 میلادی در حومه شهر شیان، کشاورزان در حال کنده‌کاری بودند که یکی از مهم‌ترین بناهای باستانی و تاریخی چین را کشف کردند. این کشف تاریخی نیز ارتش سفالی بوده است. این ارتش که در حدود سه گودال زیر زمینی بزرگ قرار گرفته‌اند و برای حفاظت از مقبره اولین امپراتور ساخته شدند، شامل بیش از هشت هزار جنگجو با اندازه کامل است. این ارتش همچنین دارای حدود پانصد و بیست اسب و بیش از صد ارابه و همچنین چندین کاراکتر غیرنظامی است که قدمت آنها به حدود 280 پیش از میلاد باز می‌گردد.

4- کاخ تابستانی، پکن

The Summer Palace

The Summer Palace

کاخ تابستانی امپراتوری در حدود پانزده کیلومتری از شهر پکن قرار گرفته است و دارای حدود بیش از هفتصد هکتار پارک زیبا است و یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری چین به شمار می‌رود. در حالی که خود کاخ در سال 1153 میلادی ساخته شده است، دریاچه بزرگ آن در قرن چهاردهم اضافه شده است که باغ‌های امپراتوری را زیباتر کرده است. از این مکان تاریخی برای اجرای مراسم‌ها و نمایش‌های سنتی چینی استفاده می‌شود.

5- قایق سواری در رودخانه، گویلین

Cruising the Li River

Cruising the Li River

شهر گویلین، در گوشه شمال شرقی گوانژکسی قرار دارد. این منطقه دارای برخی از زیباترین مناظر کشور چین است و برای رودخانه لی ریور بسیار مشهور است. برای هزاران سال، این مناظر منحصربه‌فرد و دیدنی، شاعران و هنرمندان را به خود جذب کرده است و موضوع داستان‌ها و افسانه‌های بسیار زیادی بوده است. امروزه نیز محل بسیار محبوبی در بین گردشگران بوده است. بهترین راه برای لذت بردن از منطقه نیز قایق سواری در طی رودخانه لی ریور است.

6- موسسه تحقیقاتی پانداها، سیشوان

Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding

Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding

گردشگران و مسافرانی که به کشور چین سفر می‌کنند، حتما باید تجربه دیدن پاندا را تجربه کنند. در حالی که برخی از برترین باغ وحش‌های کشور دارای بسیاری از گونه‎‌های خوب است، اما بهترین مکان برای دیدن پانداها از نزدیک و در داخل سکونت‌گاه طبیعی‌شان، موسسه تحقیقاتی پانداها در چنگدو است که در ایالت سیشوان قرار گرفته است. در اینجا، شما فرصت این را دارید تا هشتاد پاندا را در حال انجام کارهای معمول خود باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان