عرضه یک درصدی فایل‌های رهن صفر در بازار اجاره تهران

دنیای اقتصاد : بررسی آخرین فایل‌های اجاره آپارتمان عرضه شده در مناطق مختلف تهران شامل واحدهای چند شهرک مسکونی قدیمی و جدید در وب‌سایت‌های عرضه آگهی‌های ملکی، نشان از آن دارد که تقاضای موجران برای دریافت اجاره، حداقل در بین تمام فایل‌های اجاره یک موتور معتبر جست‌وجوی املاک، بسیار کاهش یافته است.

8 copy

به گزارش «دنیای ‌اقتصاد»، رصد بیش از 200 فایل اجاره مسکن در یک موتور جست‌وجوی اینترنتی املاک نشان می‎‌دهد حدود نیمی از این فایل‌ها که در چند روز ابتدای مهرماه ثبت شده‌اند تقاضای رهن کامل داشته‌اند و از بین این 200 فایل تنها دو مورد پیشنهاد اجاره کامل ثبت شده است. یعنی به‌طور میانگین تنها یک فایل «رهن صفر» در بین یکصد فایل اجاره ثبت شده است. همچنین به نظر می‌رسد روند درخواست رهن بیشتر به جای اجاره توسط موجران صعودی است که احتمالا به بازده بیشتر سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی مرتبط است. به علاوه اینکه با کاهش «انتظارات تورمی» در گزارش مردادماه و احتمال ادامه این روند، سپرده‌گذاری بانکی هم احتمالا با افزایش جذابیت مواجه شده است.

بررسی فایل‌های یاد شده همچنین نشان می‌دهد که توان اجاره مستاجران نسبت به ماه‌های اخیر کمتر شده و حداقل در بین 200 فایل ثبت شده، با حداکثر مبلغ 300 میلیون تومان تنها می‌توان واحدهایی تا حداکثر 80 متر مربع را آن هم در غیر از نقاط مرکزی شهر پیدا کرد و دیگر امکان رهن کامل یک واحد مسکونی در منطقه مرکزی شهر با این مبلغ وجود ندارد. باید منتظر ماند و دید با آغاز فصل بازگشایی مدارس و به تبع آن کم شدن تقاضای اجاره در بازار، روند تقاضای موجران برای اجاره املاکشان چطور ادامه می‌یابد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان