جاذبه‌های برتر کشور چین – بخش دوم

باغ‌های سوشو، به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین باغ‌های سرتاسر جهان به شمار می‌رود و بنابراین، به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند

جاذبه‌های برتر کشور چین – بخش دوم

کشور چین، کشوری پهناور در شرق قاره آسیا است و به لطف اندازه و بزرگی خود، دارای مقاصد گردشگری بی‌شماری است. این کشور دارای رودخانه‌ها و کوهستان‌های بسیار تماشایی است و در کنار آن نیز معابد باستانی خارق‌العاده‌ای قرار دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بخش دوم جاذبه‌های برتر کشور چین را به شما معرفی کنیم.

7- رودخانه یانگ تسه

Xiling Gorge, Yangtze River

Xiling Gorge, Yangtze River

رودخانه یانگ تسه بیش از شش هزار کیلومتر طول دارد و بلندترین و مهم‌ترین رودخانه در کشور چین محسوب می‌شود و علاوه بر این، سومین رودخانه طویل در سرتاسر دنیا پس از رودخانه نیل و آمازون به شمار می‌رود. این رودخانه از تبت سرچشمه می‌گیرد و از داخل هشت ایالت کشور چین عبور می‌کند و برای بیش از دو هزار سال است که مسیر اصلی نقل و انتقال در کشور چین به شمار می‌رود. رودخانه یانگ تسه دارای هفتصد شاخه فرعی است که حدود یک پنجم کشور را تحت پوشش می‌دهد.

8- باغ‌های سوشو، جیانگسو

The Classical Gardens of Suzhou

The Classical Gardens of Suzhou

باغ‌های سوشو، به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین باغ‌های سرتاسر جهان به شمار می‌رود و بنابراین، به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. باغ‌های سوشو حتما باید یکی از مقاصد گردشگری شما در سفر به کشور چین باشد. این باغ‌ها در شهر تاریخی سوشو در ایالت جیانگسو قرار گرفته است. این باغ‌های خارق‌العاده در قرن یازدهم میلادی ساخته شدند. در آن زمان، شهر در حال رشد و نمو بوده و در اینجا، بیش از دویست و هفتاد باغ ساخته شده است. یکی از باغ‌های به جا مانده و مشهورترین آنها نیز باغ لینگرینگ است که یک مکان هفت هکتاری است.

9- کاخ پوتالا، تبت

The Potala Palace, Tibet

The Potala Palace, Tibet

یکی دیگر از سازه‌های تاریخی بسیار شناخته شده کشور چین، کاخ پوتالا است که در شهر لهاسای تبت قرار گرفته است. این کاخ به عنوان یک قلعه و دژ ساخته شده و محل سکونت دالای لاما است و برای قرن‌ها نیز مرکز قدرت سیاسی و مذهبی بوده است و همچنان نیز دارای گنجینه‌های مذهبی بسیار مهمی است. از دو کاخ پوتالا، اولین کاخ یعنی کاخ قرمز در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و شامل مهم‌ترین معابد این مجموعه است. در دیوارهای این کاخ، تصاویر و نقاشی‌هایی از دالای لاماها و شاهان تبتی وجود دارد. کاخ سفید نیز در سال 1648 میلادی ساخته شده و دارای اتاق‌های بسیاری است. این کاخ از سال 1959 میلادی و پس از فرار دالای لاما از تبت، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

10- گردشگاه شانگهای

Shanghai's Promenade: The Bund

Shanghai’s Promenade: The Bund

شهر شانگهای دارای جمعیتی حدود بیست و چهار میلیون نفر است که آن را به بزرگترین شهر کشور چین تبدیل می‌کند. گردشگاه شانگهای که به نام باند شناخته می‌شود، در کنار رودخانه هونگپو ژیانگ قرار دارد و مکانی بسیار عالی برای فرار از شلوغی شهر است. این مکان دارای حسی اروپایی است و مکان‌ها و ساختمان‌های اطراف آن نیز تحت تاثیر فرهنگ فرانسوی و انگلیسی ساخته شدند.

11- هانگچو

Hangzhou's historic West Lake

Hangzhou’s historic West Lake

شهر هانگچو، پایتخت ایالت ژجیانگ است و در جنوبی‌ترین بخش چین قرار دارد که به نام گرند کانال مشهور است. در این بخش، یک دریاچه دوست داشتنی به نام دریاچه غرب قرار دارد که حدود شش کیلومتر مربع مساحت دارد و در مرکز شهر قدیمی قرار گرفته است و اطراف آن نیز تپه‌ها، معابد و بتکده‌ها قرار دارد. این منطقه توسط انسان‌ها به پنج بخش تقسیم شده است که قدمت آنها به قرن یازدهم میلادی باز می‌گردد.

12- مقبره امپراتور شمالی

The Mausoleum of Light: The Northern Imperial Tomb

The Mausoleum of Light: The Northern Imperial Tomb

در منطقه شمال شرقی کوهستانی کشور چین، شهر قدیمی شنیانگ قرار دارد. این شهر مرکز مهمی برای تجارت و فرهنگ است و مقبره نور نیز که به نام مقبره امپراتور شمالی شناخته می‌شود، در این شهر قرار دارد. این مکان که یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی کشور چین در بخش شمال شرقی است، به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسیده است. این مقبره دارای سبک معماری منحصربه‌فردی است و ترکیبی از مقبره‌های سنتی چینی و ساختمان‌های قلعه‌مانند اوایل دوره ژینگ دارد.

13- بودای غول‌پیکر لشان، سیشوان

Leshan Giant Buddha

Leshan Giant Buddha

در سیشوان، مجسمه غول پیکری از بودا قرار دارد. این مجسمه، هفتاد و یک متر ارتفاع دارد و هر گردشگر و مسافری را در بهت و حیرت فرو می‌برد. ساخت این مجسمه در سال 713 پس از میلاد توسط یک راهب بودایی شروع شد و نود سال پس کامل شده است. این نماد مذهبی بسیار مهم به طور کامل از یک صخره تراشیده شده و بزرگترین مجسمه بودا در سرتاسر جهان است. این مجسمه بر روی رودخانه مشرف است که به جذابیت آن می‌افزاید.

14- خط افق هنگ کنگ

Hong Kong Skyline

Hong Kong Skyline

خط افق هنگ کنگ، به عنوان دراماتیک‌ترین خط افق در سرتاسر جهان در نظر گرفته می‌شود و دارای یکی از بلندترین تراکم آسمان‌خراش‌ها است. هنگ کنگ برای دهه‌ها، مرکز مالی و تجارت در این بخش از اقیانوس آرام بوده است. خط افق و زیبایی آن را نیز می‌توان از زوایای مختلف مشاهده کرد. یکی از بهترین مناظر نیز از ویکتوریا پیک در جزیره هنگ کنگ است که بسیار دیدنی و تماشایی است.

15- پارک جنگل ملی ژانگجیاجی، هونان

Zhangjiajie National Forest Park

Zhangjiajie National Forest Park

پارک جنگل ملی ژانگجیاجی در ایالت هونان کشور چین قرار دارد و مطمئنا منظره بسیار دیدنی و جذاب است. این صخره‌های متفاوت و ستون‌ مانند، همانند منظره‌ای بیگانه و فرازمینی است و یکی از بلندترین ستون‌های آن نیز حدود هزار و هشتاد متر ارتفاع دارد. این پارک جنگل، یکی از مکان‌های کمتر شناخته شده در کشور چین است اما واقعا ارزش وقت گذاشتن و دیدن را دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان