ماهان شبکه ایرانیان

راه‏های درمان پیرچشمی

در هنگام مطالعه، عدسی با تغییر انحنای خود این امکان را ایجاد می‌نماید که بتوانیم اجسام نزدیک را به‏خوبی ببینیم. این قابلیت از سن ۴۰ تا ۴۵ سالگی به بعد، کاهش می‌یابد و بنابراین پیر چشمی عارض می‌گردد

راه‏های درمان پیرچشمی

دکتر سیروس بخت آور- متخصص چشم پزشکی

تحریریه زندگی آنلاین : در هنگام مطالعه، عدسی با تغییر انحنای خود این امکان را ایجاد می‌نماید که بتوانیم اجسام نزدیک را به‏خوبی ببینیم. این قابلیت از سن  40 تا 45 سالگی به بعد، کاهش می‌یابد و بنابراین پیر چشمی عارض می‌گردد، بدین معنا که برای دید نزدیک و مطالعه نیاز به عینک جداگانه خواهد بود.

 

عینک

عینک‏های با لنز پیشرفته، رایجترین راه درمان پیرچشمی در افراد بالای 40 سال هستند. این لنزهای چند فوکال بدون خط، صرف‏نظر از خطاهای انکساری که ممکن است ناشی از پیرچشمی باشد، دید نزدیک را به افراد بازمیگرداند و همچنین دید خوبی از همه‏ی فواصل ارائه می‏کند.گزینه‏ی دیگر عینک دوفوکال است که این روزها رواج کمتری دارند. چراکه آنها برخی محدودیت‏های دیداری برای افراد مبتلابه پیرچشمی ایجاد می‏کنند. همچنین اکثر افراد نمی‏خواهند که افزایش سنشان را با پوشیدن عینک‏هایی «ته‏استکانی» به نمایش بگذارند.

در بسیاری از افراد مبتلابه پیرچشمی، حساسیت بیشتر نسبت به نور ایجاد می‏شود. عینک‏های فوتومتریک که به‏طور خودکار در نور خورشید تیره می‏شوند، انتخاب خوبی برای حل این مشکل است که این فناوری در همه‏ی انواع لنز نیز قابل‏اجراست.

انتخاب دیگری که می‏توانید برای درمان پیرچشمی داشته باشید، عینک مطالعه است. برخلاف عینک‏های دوفوکال و چند فوکال، نیازی به بر چشم گذاشتن این عینک‏ها در تمام طول روز نیست. تنها زمانی باید آنها را استفاده کرد که می‏خواهید چیزی را در نزدیکی خود به‏وضوح ببینید.اگر از لنزهای درون چشمی، برای سایر مشکلات بینایی استفاده می‏کنید، دکتر ممکن است برای شما عینک مطالعه تجویز کند که بتوانید به‏طور همزمان از آنها استفاده کنید. این عینک‏ها نیازی به نسخه پزشک ندارند و از فروشگاه‏ها به راحتی قابل خریداری هستند.

 بیشتربخوانید:

اختلالات بینایی در سالمندان

لنزهای تماسی

لنزهای تماسی چند فوکال نیز گزینه‏ی مناسب دیگر برای افراد مبتلابه پیرچشمی است. یکی از روش‏های استفاده از این لنزها به این صورت است که یکی از چشمها به لنز نزدیک‏بین مجهز می‏شود تا مغز یاد بگیرد که هر یک از چشم‏ها را برای یک کار به کار گیرد؛ اما در حالی که برخی از مصرف‏کنندگان از این روش راضی هستند، برخی دیگر از کاهش دقت بینایی و فقدان ادراک عمق و یک‏نواختی شکایت دارند.از آنجا که لنز طبیعی چشم، با افزایش طول عمر، تغییر می‏کند، لنز تماسی شما نیز باید در طول زمان تغییر کند. درصورتی‏که در حال حاضر از این لنزها استفاده می‏کنید، آموزش تصویری گذاشتن لنز در چشم را ببینید.

 

جراحی

نمی‏خواهید از عینک یا لنز برای درمان پیرچشمی استفاده کنید؟ گزینه‏ی دیگری که وجود دارد جراحی است. یکی از روش‏های درمان پیرچشمی که امروزه رواج بیشتری پیداکرده است، روش درون کاشت قرنیه ا‏‏ی است. به‏طورمعمول، این کار بدون مختل کردن دید دور، عمق فوکوس دید را افزایش میدهد و باعث می‏شود هنگام مطالعه کردن، نیازی به تلاش مضاعف نداشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان