برترین فیلم‌های تاریخ

فیلم سکوت بره‌ها محصول سال ۱۹۹۱ میلادی است و در آن، جودی فاستر و آنتونی هاپیکنز بازی می‌کنند. جودی فاستر نقش یک مامور اف‌بی‌آی به نام کلریس استارلینگ را بازی می‌کند و آنتونی هاپکینز نیز نقش یک قاتل سریالی آدمخوار به نام دکتر هانیبال لکتر را به تصویر می‌کشد

برترین فیلم‌های تاریخ

یکی از پر بحث‌ترین موضوعات در میان فیلم‌بازان، موضوع برترین فیلم‌های تاریخ است. در وب سایت رنکر، هزاران نفر به فیلم‌های مورد علاقه خود رای دادند تا در نهایت، برترین فیلم‌های تاریخ مشخص شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین فیلم‌های تاریخ سینما را بر اساس سایت رنکر به شما معرفی کنیم.

10- فیلم بازگشت به آینده (Back To The Future)

Back To The Future (1985)

Back To The Future (1985)

فیلم بازگشت به آینده در سال 1985 میلادی اکران شد و با بازی مایکل جی فاکس و کریستوفر لیلوید در نقش یک نوجوان دبیرستانی به نام مارتی مک‌فلای و دوست دانشمندش به نام امت براون ملقب به داک است. مک‌فلای به طور اتفاقی به سی سال قبل فرستاده می‌شود و رابطه پدر و مادرش را خراب می‌کند و حال باید آنها را به یکدیگر باز گرداند تا بتواند به آینده بازگردد. این فیلم دوست داشتنی، ترکیبی از علمی-تخیلی، درام و کمدی است.

9- فیلم سکوت بره‌ها (The Silence Of The Lambs)

The Silence Of The Lambs (1991)

The Silence Of The Lambs (1991)

فیلم سکوت بره‌ها محصول سال 1991 میلادی است و در آن، جودی فاستر و آنتونی هاپیکنز بازی می‌کنند. جودی فاستر نقش یک مامور اف‌بی‌آی به نام کلریس استارلینگ را بازی می‌کند و آنتونی هاپکینز نیز نقش یک قاتل سریالی آدمخوار به نام دکتر هانیبال لکتر را به تصویر می‌کشد. مامور استارلینگ در حال دنبال کردن یک قاتل بی‌رحم است و در همین حین نیز از توصیه‌های این قاتل سریالی استفاده می‌کند. این فیلم، سومین فیلم در تاریخ سینما بود که توانست جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از مراسم اسکار دریافت کند.

8- فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

The Dark Knight (2008)

The Dark Knight (2008)

فیلم شوالیه تاریکی محصول سال 2008 میلادی است و یک اکشن بلاک‌باستری عالی است و یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی است که تاکنون ساخته شده است. بازی عالی بازیگران و تولید بسیار خارق‌العاده سبب شد تا استانداردها برای ژانر ابرقهرمانی برای فیلم‌های بعدی بسیار بالاتر قرار گیرد. نقطه برجسته فیلم نیز حضور هیث لجر در نقش جوکر است که جذابیت فیلم را چندین برابر کرده است.

7- فیلم جن‌گیر (The Exorsist)

The Exorsist (1973)

The Exorsist (1973)

فیلم جن‌گیر محصول سال 1973 میلادی است. این فیلم، اولین فیلم ترسناکی است که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار شده است. این فیلم همچنان یکی از خارق‌العاده‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. فیلمنامه فیلم به خوبی نوشته شده و صحنه‌ها به شکلی خوب به تصویر کشیده شدند و همین سبب شده تا فیلم برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی مراسم اسکار شود.

6- اگه می‌تونی مرا بگیر (Catch Me If You Can)

Catch Me If You Can (2002)

Catch Me If You Can (2002)

فیلم اگه می‌تونی مرا بگیر محصول سال 2002 میلادی است و لئوناردو دی کاپریو و تام هنکس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم بر اساس کتابی بیوگرافی به همین نام است و برخی از حوادث تاریخی روایت شده در فیلم نیز از لحاظ حقیقت و واقعیت مورد مناقشه است. این فیلم، یک اثر مدرن و در عین حال کلاسیک از استیون اسپیلبرگ به شمار می‌رود و نقش‌آفرینی دی کاپریو و تام هنکس در کنار یکدیگر بسیار عالی و تماشایی است.

5- فیلم مسیر سبز (The Green Mile)

The Green Mile (1999)

The Green Mile (1999)

فیلم مسیر سبز، با بازی تام هنکس در نقش اصلی است و در کنار او نیز مایکل کلارک دانکن نقش جان کافی را به تصویر می‌کشد. دانکن در این نقش تماشایی و عالی خود، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل شده بود. دیگر بازیگران فیلم از جمله تام هنکس، دیوید مورس، بونی هانت و سم راکول نیز بازی بسیار عالی داشتند که سبب شده تا مدت زمان سه ساعته فیلم اصلا احساس نشود. این داستان احساسی و تکان‌دهنده، بسیار قدرتمند است و دارای پایانی بسیار عالی و قانع‌کننده است.

4- فیلم داستان اسباب بازی (Toy Story)

Toy Story (1995)

Toy Story (1995)

در انیمیشن داستان اسباب بازی محصول سال 1995 میلادی، تام هنکس و تیم الن صداپیشگی می‌کنند. انیمیشن داستان اسباب بازی، اولین انیمیشن با تصویرگری کامپیوتری است و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین انیمیشن‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. توسعه این انیمیشن حدود چهار سال طول کشید تا در نهایت بر روی پرده سینماها اکران گردید. به دنبال آن نیز در طی سال‌ها، سه دنباله برای آن ساخته شده است. این انیمیشن به عنوان برترین انیمیشن در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی به شمار می‌رود.

3- فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)

Saving Private Ryan (1998)

Saving Private Ryan (1998)

فیلم نجات سرباز رایان با بازی تام هنکس و مت دیمون است. فیلم نجات سرباز رایان نامزد دریافت یازده جایزه اسکار شده بود و در پنج تا آن نیز برنده بوده است. این فیلم که محصول سال 1998 میلادی است، یک فیلم جنگی بسیار واقعی و حقیقی است. فیلم نجات سرباز رایان در مورد فداکاری، انجام وظیفه و بخشش است و توانسته تا به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

2- رستگاری شاوشنگ (The Shawshank Redemption)

The Shawshank Redemption (1994)

The Shawshank Redemption (1994)

فیلم رستگاری شاوشنگ با بازی تیم رابینز و مورگان فریمن و محصول سال 1994 میلادی است. این فیلم بر اساس رمانی نوشته استیون کینگ است و این داستان بسیار قوی به خوبی بر روی پرده سینماها به تصویر کشیده شده است. فیلم رستگاری شاوشنگ دارای موارد بسیار زیادی است که همچنان پابرجا هستند و توانسته تا همچنان مخاطبان را با هیجان و احساسات زیاد همراه کند.

1- فیلم فارست گامپ (Forrest Gump)

Forrest Gump (1994)

Forrest Gump (1994)

فیلم فارست گامپ با بازی تام هنکس و رابین رایت است. این فیلم در سال 1994 بر روی پرده سینماها اکران شده است. فیلم فارست گامپ به رویدادهای اتفاق افتاده این کاراکتر در طی رویدادهای تاریخی آمریکا می‌پردازد و این کار را نیز با حسی سرگرم‌کننده و دلگرم‌کننده انجام می‌دهد. تام هنکس نقش فارست گامپ را با شیرینی و صداقت خاصی به تصویر می‌کشد و مطمئنا، شایسته دریافت جایزه اسکار بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان