برترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک – بخش اول

شهر بروژ در کناره و سواحل رودخانه ری قرار دارد و کانال‌های آبی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که آن را به خور زوئین و دریای شمال متصل می‌کند

برترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک – بخش اول

کشور بلژیک گرچه ممکن است کشوری کوچک باشد اما دارای مناظر بسیار زیادی است. این کشور دارای مناظر و مکان‌های تاریخی بسیار زیادی است و برخی از این امکان نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور بلژیک را به شما معرفی کنیم.

1- کاخ بزرگ، بروکسل

Grand Place, Brussels

Grand Place, Brussels

کاخ بزرگ، یک ساختمان و سازه به خوبی حفظ شده است که معماری بومی کشور بلژیک را در بهترین حالت ممکن به تصویر می‌کشد. کاخ بزرگ در شهر بروکسل کشور بلژیک قرار دارد و به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و دارای معماری از اواخر قرن هفدهم میلادی است. در تمام فصول سال نیز این مکان پر از گردشگران خارجی و داخلی است. در ماه آگوست، این میدان پوشیده از فرشی 75 متر در 24 متری از گل می‌شود.

2- برج بلفری، بروژ

Belfry of Bruges

Belfry of Bruges

شهر بروژ در کناره و سواحل رودخانه ری قرار دارد و کانال‌های آبی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که آن را به خور زوئین و دریای شمال متصل می‌کند. امروزه، این کانال‌ها یادآوری از تاریخ شهر بروژ است و قدم زدن در کنار آنها یا قایق‌سواری بر روی آنها یکی از جذاب‌ترین کارها در کشور بلژیک است. از جمله شناخته‌شده‌ترین مناظر در کشور بلژیک نیز برج بلفری است که در میدان اصلی شهر بروژ قرار دارد. قدمت این برج به قرون وسطی باز می‌گردد و ساختمانی تاثیرگذار است که به خوبی حفظ شده است.

3- میدان نبرد فلاندرز

The Battlefields of Flanders

The Battlefields of Flanders

برای بسیاری از گردشگران و مسافران، نقش کشور بلژیک در جبهه جنگ جهانی اول و به خصوص، میدان نبرد فلاندرز در اطراف ایپرس، یکی از دلایل اصلی آنها برای سفر به این کشور است. میدان‌های جنگ نه تنها از لحاظ تاریخی حائز اهمیت هستند بلکه یک مکان گردشگری به شمار می‌روند. گودال‌ها و سنگرها برای کیلومترها در اطراف ایپرس وجود دارند و این مکان، قبرستانی گسترده و پنهاور از هزاران سربازی است که در این مکان جان خود را از دست دادند.

4- قلعه گراونستین، خنت

Gravensteen

Gravensteen

این قلعه بسیار تاثیرگذار، زمانی محل زندگی کونت‌های فلاندرز بوده است که برای ساخت این قلعه از قلعه‌های صلیبیون در سوریه الهام گرفته‌اند. امروزه، قلعه گراونستین یکی از بهترین نمونه‌ها از یک قلعه خندقی است و به خوبی نیز حفظ شده است. این قلعه دارای دیوارهای بزرگ و بلندی بسیار قدرتمند و تاثیرگذاری است که در مرکز شهر قدیمی خنت قرار دارد. این قلعه دارای سالن‌های بسیار بزرگ و اتاق‌های زیادی است که شامل وسائل قرون وسطایی است.

5- موزه هورتا

Horta Museum and Town Houses

Horta Museum and Town Houses

ویکتور هورتا، تاثیرگذارترین معمار و طراح سبک اوایل قرن بیستم میلادی است که به عنوان سبک نو شناخته می‌شود. چندین ساختمان خیره‌کننده او همچنان در بروکسل پابرجا هستند و اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. موزه هورتا در خانه سابق این طراح قرار گرفته است و همانطور که او آن را طراحی کرده است، حفظ شده است. هورتا در این انقلاب هنری، فردی پیشگام بوده است.

6- کلیسای جامع سینت باوو، خنت

Cathedral of Saint Bavo, Ghent

Cathedral of Saint Bavo, Ghent

این کلیسای جامع جادویی، دارای معماری مذهبی بسیار خوبی در بلژیک است و به عنوان برجسته‌ترین جاذبه گردشگری شهر خنت نیز شناخته می‌شود. گرچه خود این مکان، برجسته و تماشایی است اما بسیاری از افراد به این مکان می‌آیند تا اثر هنری مشهوری را بیبنند که به عنوان آلتار خنت شناخته می‌شود. این اثر هنری، یک شاهکار فلاندرزی به شمار می‌رود.

7- کلیسای خون مقدس، بروژ

Basilica of the Holy Blood, Bruges

Basilica of the Holy Blood, Bruges

کلیسای خون مقدس، کلیسای بسیار تاثیرگذاری است که در شهر بروژ کشور بلژیک قرار گرفته است. این کلیسا دارای ترکیبی از سبک معماری اواخر گوتیک و رومانسک است و دارای عتیقه‌های مقدسی در داخل خود است. بنابر گفته‌ها، این کلیسا دارای جام مشهوری است که در آن، خون عیسی مسیح قرار داشته است که در طی جنگ‌های صلیبی دوم به بلژیک آورده شده است. ورودی کلیسا در قرن شانزدهم میلادی تکمیل شده است و مکانی دیدنی برای گردشگران و مسافران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان