برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین – بخش سوم

در ادامه مطلب همراه با ما باشید.

برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین – بخش سوم

در سومین بخش از مطلب برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین، قرار است به جاذبه‌های زیبا و تماشایی پایتخت کشور آلمان بپردازیم. این شهر، دارای مکان‌های تاریخی و زیبای بسیار زیادی است که هر گردشگر و مسافری را در بهت فرو می‌برد. با وجود نابودی و خرابی‌های جنگ جهانی دوم، این شهر توانسته تا خود را بازسازی کند و در عین حال، تاریخ خود را حفظ نماید و به نسل‌های آینده منتقل کند.

در ادامه مطلب همراه با ما باشید.


برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین – بخش دوم


16- کلیسای جامع برلین

Berlin Cathedral Church

Berlin Cathedral Church

کلیسای جامع برلین در کنار جزیره موزه قرار گرفته است و یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های این مجموعه به شمار می‌رود. این کلیسا دارای گنبد بسیار بزرگی به ارتفاع هفتاد و پنج متر است. این ساختمان که به سبک باروک نو ساخته شده است، بزرگترین کلیسای شهر برلین است و دارای سه قسمت اصلی است. این سه قسمت نیز شامل کلیسای یادبود، کلیسای غسل تعمید و ازدواج و کلیسای محله است. دهه‌ها کار برای بازسازی خرابی‌ها و ویرانی‌های ناشی از جنگ صورت گرفته است تا این کلیسا به شکوه و جلال سابق خود بازگردد.

17- موزه توپوگرافی وحشت

Topography of Terror

Topography of Terror

موزه توپوگرافی ترور که به نام موزه گشتاپو نیز شناخته می‌شد، ساختمان‌هایی را اشغال کرده است که زمانی مرکز ادارات و زندان پلیس مخفی آلمان و مرکز فرماندهی عملیات‌های گشتاپو در طی جنگ جهانی دوم بوده است. این موزه بیشتر بر روی نیروهای اس اس و پلیس در طی حکومت نازی تمرکز دارد و جنایات وحشتناکی که آنها مرتکب شدند را به تصویر می‌کشد و به بازدیدکنندگان، حسی از وحشت دائمی ارائه می‌کند که اروپایی تحت حکومت نازی‌ها حس می‌کردند.

18- باغ ‌وحش برلین

Berlin Zoological Gardens

Berlin Zoological Gardens

باغ وحش برلین، قدیمی‌ترین باغ وحش در آلمان است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین به شمار می‌رود که سالانه میزبان سه و نیم میلیون مهمان است. این باغ وحش در سال 1844 میلادی تاسیس شده و پس از جنگ جهانی دوم، به طور کامل تحت بازسازی قرار گرفته است. این باغ وحش، سکونت‌گاه‌های طبیعی و اصیلی برای حیوانات فراهم آورده است و برنامه‌های بسیار خوبی برای تولید مثل آنها دارد.

19- باغ وحش تیرپارک برلین

Tiger at the Tierpark Berlin

Tiger at the Tierpark Berlin

یکی دیگر از باغ وحش‌های شهر برلین، باغ وحش تیرپارک است. این باغ وحش که بیش از چهارصد هکتار مساحت را پوشانده است، محل زندگی بیش از هفت هزار و سیصد حیوان از هشتصد و چهل و شش گونه مختلف است. این باغ وحش در دهه 50 میلادی افتتاح شده است و تقریبا برابر با باغ وحش برلین است و ارزش بازدید را دارد.

20- باغ و موزه گیاهشناسی برلین

The Berlin-Dahlem Botanical Garden and Museum

The Berlin-Dahlem Botanical Garden and Museum

باغ و موزه گیاهشناسی برلین، اصالتا آشپزخانه و باغ گیاهان دارویی کاخ سلطنتی بوده است. این مکان در سال 1679 میلادی ساخته شده است. این مکان بیش از صد و بیست و شش هکتار را می‌پوشاند و یکی از بزرگترین باغ‌های گیاهشناسی در سرتاسر جهان است که دارای بیش از بیست هزار گونه گیاهی است. باغ‌هایی از گیاهان دارویی نیز وجود دارد.

21- موزه دی دی آر

DDR Museum ؛ murdelta / photo modified

DDR Museum ؛ murdelta / photo modified

یکی از جدیدترین آثار گردشگری شهر برلین، موزه دی دی آر است که در سال 2006 میلادی افتتاح شده است و نگاهی از زندگی در برلین شرقی زیر حکومت کمونیست را به تصویر می‌کشد. این موزه که در منطقه دولت قدیمی برلین شرقی قرار گرفته است، مکان گردشگری بسیار محبوبی است که دارای آثار کاربردی و تعاملی مربوط به این دوره است.

22- محله نیکولای شهر برلین

The Nikolai Quarter on the River Spree

The Nikolai Quarter on the River Spree

محله نیکولای شهر برلین، مرکز شهر قدیمی برلین به شمار می‌رود که در آنجا، شما بسیاری از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین آثار گردشگری برلین را می‌توانید پیدا کنید. علاوه بر این، اینجا علاوه بر جاذبه‌های گردشگری معمول، دارای کارهای جالب بسیاری است که شما می‌توانید انجام بدهید. این محله دارای ساختمان‌های کوچک بسیاری است که در داخل کوچه و خیابان‌های باریک قرار گرفته‌اند و در این خیابان‌ها نیز رستوران، کافه و مغازه‌های خوبی قرار دارند. این محله دارای ساختمان‌های تاریخی نیز هستند از جمله آن می‌توان به کاخ افرایم اشاره کرد که در دهه 1760 میلادی ساخته شده است و نمایانگر تاریخ فرهنگی و هنری غنی شهر برلین است.

23- کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

Kaiser Wilhelm Memorial Church

Kaiser Wilhelm Memorial Church

یکی از جالب توجه‌ترین مناظر و مکان‌های شهر برلین، کلیسای یادبود قیصر ویلهلم است. این کلیسا در اصل دو کلیسا است. یک کلیسای جدید و فوق مدرن که در سال 1961 طراحی و ساخته شده است و در کنار آن نیز خرابه‌های کلیسای اصلی قرار دارد که شامل برج شصت و سه متری آن است. این کلیسا که به افتخار امپراتور ویلهلم در سال 1895 میلادی ساخته شده، در سال 1943 میلادی تخریب شده بود اما باقی‌مانده‌های آن در مجموعه جدید مورد استفاده قرار گرفته است. این مکان دیدنی، یک یادبودی از جنگ نیز به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان