وبلاگ مشرق

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!/ وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» تأکید کردند که دانشگاه‌ها باید از قیام حسینی الگو بگیرند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!/ وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره "هشدار کارشناسان و متخصصان در خصوص این‌که از اگر گرانی و مشکلات معیشتی که در این چند وقت اخیر شاهدش هستیم ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده ما با اعتراضات مردمی از جنس معیشتی و اقتصادی روبه‌رو خواهیم بود"! اظهار کرده است: ابتدا باید خاطرنشان کرد که این دولت تازه کار را تحویل گرفته است. البته امیدی هم در بین کسانی که نیاز بیشتری به مسائل معیشتی دارند ایجاد کرده است اما اعلام می‌کند تورم وجود دارد.

او می افزاید: همه این را می‌دانند که مسئله اقتصاد کشور یک مسئله در هم پیچیده با مسائل داخلی و خارجی است و اگر این 2 معقوله را نتوانیم به یک توزانی برسانیم، صرف امکانات داخلی در شرایط کنونی نمی‌شود برخی از انتظارات را پاسخ دهیم. وقتی فضای روانی اقتصاد کشور را مشاهده کنیم، می‌بینیم با برخی از تلاطمات چگونه قیمت ارز بالا می‌رود! در این شرایط به نظر می‌رسد بدون نگاه به تجارت و سیاست خارجی، صرفاً نمی‌توان با امکانات داخلی در شرایط کنونی مشکلات کوتاه و میان مدت را حل کرد.[1]

*دقت شود که منظور ظریفیان و خبرگزاری ایلنا از "هشدار کارشناسان و متخصصان درباره بروز اغتشاشات اقتصادی به دلیل گرانی"! حرفهای محفلی و رسانه ای فرماندهان فتنه اقتصادی است که طی بیش از 10 سال گذشته همواره و به هر بهانه ای اعم از درگذشت یک خواننده جوان، افزایش قیمت بنزین، هواپیمای اوکراینی و حواشی برخی دانشجویان؛ خواستار اعتراض خیابانی مردم بوده اند و البته اقتصاد هم بهانه اصلی اینان بوده است.

از طرفی بیان این نکته برای همگان نیز ضروریست که راه حل گرانی از مسیر صندوق رأی می گذرد نه از خیابان! و البته این توصیه در ذیل هشدار به مسئولان دولت است که باید با نظارت بر بازار و قیمتها؛ جلوی گرانی را بگیرند تا بهانه به دست دشمن نیافتد.

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات ظریفیان مبنی بر اینکه به صرف امکانات داخلی نمی شود به برخی انتظارات پاسخ داد را به قضاوت مخاطبان محترم می گذاریم.

*** 

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!/ وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

دیاکو حسینی، از کارشناسان مسائل استراتژیک در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون کینه توزی های اخیر رئیس جمهور آذربایجان گفته است:

"من فکر می‌کنم اگر ترکیه، اسرائیل و جمهوری آذربایجان مصمم هستند که ایران را از ترتیبات امنیتی قفقاز حذف کرده و منافع حیاتی تهران را نادیده بگیرند، در این صورت باید منتظر پیامدهای آن و پاسخ جمهوری اسلامی ایران باشند که ابعاد مختلفی از جمله بالا بردن توان آمادگی رزمی ایران در مرزها تا تقویت روابط نظامی ایران و ارمنستان می‌تواند داشته باشد."[2]

*در اظهارات آقای حسینی این نکته دیده می شود که ایشان گستره اقدامات ایران در دفاع از منافع خود را "آمادگی توان مرزی و تقویت رابطه با ارمنستان"! می دانند.

این انگاره و این تحلیل نوعی تقلا برای تقلیل دادن قدرت بالای هژمونی ایران به نظر می رسد. هژمونی تعیین کننده ای که از دشت قبچاق در شرق تا سواحل مدیترانه در غرب گسترده شده و در هر کجا که اراده کند؛ سلطان صاحبقران است و کسی چه در رویارویی مستقیم و چه در رویارویی نیابتی، یارای هماوردی با آن نیست.

پس مشخص است که اگر ایران از ناحیه آذربایجان و بالاتر از آذربایجان احساس خطر کند؛ پاسخش و رفتارش هرگز منوط به رفتارهای معمولی مثل ارتقای توان مرزی و یا تقویت رابطه نظامی با فلان کشور همسایه نیست. چه اینکه ایران با موشکباران دشمنان آمریکایی خود در صدها کیلومتر آنسوتر از مرز و ایضا با عملیات در دوردست اقیانوس های جهان و یا عملیات های بزرگ خارجی در بوسنی و سوریه نشان داده است که دفاع او از منافعش شامل طیف وسیعی از رفتارهای متنوع اما عقلانی است.

باکو در مقطع فعلی نیاز دارد که با واقعیت و آینده قطعی آشنا شود نه اینکه پیام های نرم دریافت کند!

*** 

تأکید آیت‌ا... جوادی آملی بر الگوگیری دانشگاه‌ها از قیام حسینی

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!/ وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و مفسّر برجسته قرآن کریم در پیامی به همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، بیان کردند: روزی آسمان و زمین فرو می‌ریزد اما نام و یاد سیدالشهدا نمی‌ ریزد؛ زیرا امام حسین (ع) سلطنت را از بین برد و دین، توحید و معاد را زنده کرد.

به گزارش شفقنا، در ادامه پیام آیت‌الله جوادی آملی آمده است: امام حسین (علیه السلام) اصل مکتب را زنده کرد و به یاد مردم آورد. امام حسین (علیه السلام) جامه و لباس فاخری بر پیکر مردم دوخت.

خدادوستی و توحید محوری اصل است. امام حسین (علیه السلام) خون خود را برای جهل زدایی و جهالت زدایی داد و دانشگاه باید جهل‌زدایی کند.

نصیحت موعظه و سفارش نیست بلکه ناصح کسی است که لباس پاک بر تن کند، مردم را برهنه نکند، آبروی جامعه را با اقتصاد سالم حفظ کند و نصیحت باید مدیریت عالمانه و حکیمانه باشد.[3]

*بدیهیست که اگر فضای دانشگاهی کشور ما جهل‌زدایی را آنچنان که آیت الله جوادی آملی فرموده اند؛ به تأسی از قیام حسینی در دستور کار خود قرار دهد؛ مشکلات عمده ای از جامعه، از مردم و از نظام اسلامی حل خواهد شد.

باید دانست که گاهی ندانستن راه حل ها؛ به جولان هرچه بیشتر مشکلات منجر می شود.

***

1_http://sobhema.news/?p=18175

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1138581

3_https://fa.shafaqna.com/news/1234629/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان