برترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان – بخش اول

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان را به شما معرفی کنیم.

برترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان – بخش اول

از پایتخت کشور مجارستان گرفته تا روستاهای آرام و مناظر خارق‌العاده، این کشور اروپای شرقی دارای تاریخ و سنت بسیار قدرتمندی است. پایتخت کشور مجارستان، شهر بوداپست است که به عنوان شهر چراغ‌ها شناخته می‌شود و بزرگترین مقصد گردشگری در سرتاسر این کشور است. علاوه بر پایتخت، کشور مجارستان دارای شهرها و روستاهای مختلفی است که دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی و قدیمی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان را به شما معرفی کنیم.

1- قلعه بودا، بوداپست

Buda Castle, Budapest

Buda Castle, Budapest

قلعه بودا، منظره بسیار تماشایی و زیبا در پایتخت کشور مجارستان را شکل داده است. دیدن این مکان دیدنی، سبب شده تا بسیاری از افراد، این شهر را به عنوان پاریس شرق اروپا بنامند. این مکان تاریخی تماشایی که به عنوان میراث جهانی به ثبت یونسکو رسیده است، دارای طراحی خارق‌العاده و ابعادی جادویی است. قلعه بودا در مکانی ساخته شده که قبلا کاخی بوده است که در طی حمله امپراطوری عثمانی در سال 1686 تخریب شده است. این سازه جدید در قرن هیجدهم میلادی برای سلطنت هابسبورگ بازسازی شده است و دارای بیش از دویست اتاق است.

2- رودخانه دانوب

The Danube River

The Danube River

رودخانه بسیار زیبای دانوب از شمال تا جنوب مجارستان در جریان است و از داخل شهر بوداپست نیز عبور می‌کند و شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند. از پل آزادی، یکی از بهترین مناظر غروب آفتاب را از رودخانه، بودا و پست را می‌توان مشاهده کرد. این پل، مکانی بسیار محبوب در میان ساکنین محلی است که می‌توانند به تماشای مناظر دیدنی بنشیند و در همین حین، عبور قایق‌ها را تماشا نمایند. یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توان به تماشای رودخانه دانوب نشست، خم دانوب است که یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری بسیار محبوب کشور مجارستان است.

3- شهرهای آبگرم تاریخی

Historic Spa Towns

Historic Spa Towns

شهرهای آبگرم تاریخی بسیار زیادی در سرتاسر کشور مجارستان وجود دارد که تسهیلات و امکانات مختلفی را برای اقامت کوتاه یا بلند مدت گردشگران و مسافران فراهم آورده است. شهرت کشور مجارستان برای چشمه‌های و حمام‌های آب گرم است که قدمت آنها به بیش از دو هزار سال قبل و حکومت رومیان باز می‌گردد. در طی قرن شانزدهم میلادی، ترک‌ها که بر این سرزمین حاکم بودند، حمام‌های ترکی بسیاری ساختند که هنوز نیز بسیاری از آنها امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابر گفته‌ها، در این کشور بیش از هزار چشمه آبگرم وجود دارد که مکان‌های درمانی و طبیعی برای گردشگران و مسافران فراهم آورده است.

4- کلیسای استرگوم

Esztergom Basilica

Esztergom Basilica

کلیسای استرگوم، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور مجارستان را تزیین کرده است. این کلیسا در فاصله چهل و شش کیلومتری از پایتخت کشور قرار دارد. این کلیسای کاتولیک بسیار تاثیرگذار و تماشایی، منظره‌ای نسبت به رودخانه دانوب دارد و در سال 1507 میلادی ساخته شده است. این مکان نه تنها بزرگترین سازه مذهبی کشور مجارستان است بلکه بلندترین مکان نیز است و گنبد آن نیز بیش از صد متر ارتفاع دارد.

5- ساختمان پارلمان مجارستان، بوداپست

Hungarian Parliament Building reflected in the Danube

Hungarian Parliament Building reflected in the Danube

ساختمان پارلمان مجارستان، یکی از جاذبه‌های بسیار تماشایی این کشور است. این ساختمان که در کنار رودخانه دانوب قرار گرفته است، منظره بسیار تماشایی را شکل داده است. ساختمان پارلمان مجارستان دارای بیش از ششصد و نود اتاق است و علاوه بر این، دارای سالن اصلی ورودی و مناطق لابی اصلی است. علاوه بر این، در این ساختمان، جواهرات سلطنتی کشور مجارستان نیز قرار دارند. تورهای گردشگری مختلفی برای ورود و گردش در این ساختمان وجود دارد که این امکان را برای مسافران و گردشگران فراهم می‌آورد تا زیبایی‌های داخلی آن را نیز تماشا کنند.

6- تیهان

Benedictine Abbey in Tihany

Benedictine Abbey in Tihany

تیهان یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تعطیلات در دریاچه بالاتون است. این شبه جزیره کوچک، اصالتا یک جزیره بوده است و حدود هشت کیلومتر مربع را می‌پوشاند و دارای برخی از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین مناظر کشور مجارستان است. خود شهر، دارای مکان‌های بسیار زیبایی است و مناظر تماشایی از دریاچه و مناطق اطراف ارائه می‌کند. بندر اینر قدیمی شهر، بسیار دوست‌داشتنی است و تفرجگاه کنار دریایی بسیار خوشایندی به شمار می‌رود.

7- غارهای لیلافورد

The Caves of Lillafüred

The Caves of Lillafüred

لیلافورد در کوهستان‌های بوک قرار دارد و یکی از مناطق بسیار محبوب برای چشمه آبگرم در مجارستان به شمار می‌رود. این مکان همچنین دارای غارهای تماشایی بسیار مشهوری است که در فاصله کوتاهی از شهر قرار گرفتند. برخی از جالب توجه‌ترین غارها نیز غار ایستوان است که دارای سازه‌های گلفهشنگی بسیار زیبایی است. در غار سلتا، مجموعه آثار بسیار خارق‌العاده‌ای از دوران عصر یخبندان وجود دارد که شامل تیرها و نیزه‌های دست ساز بسیار خوبی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان