چراغ سبز اروپا برای تزریق دز سوم واکسن کرونا

توصیه‌های جدید آژانس دارویی اروپا برای تأیید به کمیسیون اروپا و سپس به مقامات بهداشتی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا فرستاده خواهد شد. برخی از کشورها تزریق دز یادآور واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

آژانس دارویی اروپا مجوز تزریق دز سوم واکسن کرونا آران‌ای-ام از نوع بایون‌تک-فایزر را شش ماه پس از دریافت دز دوم واکسن کرونا برای افراد بالاتر از 18 سال صادر کرد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند، آژانس دارویی اروپا پس از بررسی های انجام شده از الزام به تزریق دز سوم واکسن کرونا در کشورهای اتحایه اروپا خبر داد و موافقت خود را با تزریق دز بوستر فایزر به افراد بالای 18 سال، شش ماه پس از دریافت دز دوم اعلام کرد.  
 
این روزنامه فرانسوی افزود: به گفته این نهاد نظارتی،  این در حالی است که تزریق دز سوم واکسن کرونا برای آن دسته از افرادی که از سیستم‌ایمنی ضعیف برخوردارند باید دست‌کم 28 روز پس از دریافت دز دوم صورت گیرد. همچنین در مورد کسانی که از بیماری‌هایی همچون سرطان رنج می‌برند، زمان تزریق دز سوم حداقل چهار هفته پس از دز دوم اعلام شده است.
 
توصیه‌های جدید آژانس دارویی اروپا برای تأیید به کمیسیون اروپا و سپس به مقامات بهداشتی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فرستاده خواهد شد. برخی از کشورها تزریق دز یادآور واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.
 
به نوشته دویچه وله،  تارنمای خبری "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان از تصمیم آژانس دارویی اروپا درباره مجوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا خبر داده است.  تزریق دز سوم واکسن کرونا برای شهروندان همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا پیش‌بینی شده است. گفته می‌شود که تزریق دز سوم، بر میزان ایمنی بدن در قبال همه‌گیری کرونا می‌افزاید.
 
در آلمان تزریق دز سوم برای شاغلان بخش بهداشت و مراکز درمانی و خانه‌های سالمندان آغاز شده است.  بر اساس آماری که از سوی موسسه روبرت کخ منتشر شده، در کشور آلمان تا کنون بیش از 674 هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.  
 
از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون بیش از 236 میلیون و 189 هزار در جهان به کووید-19 مبتلا شده اند که از این میان بیش از 4 میلیون و 823 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 213 میلیون نفر بهبود یافته اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان