برترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان – بخش دوم

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان را به شما معرفی کنیم.

برترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان – بخش دوم

کشور مجارستان، یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپا به شمار می‌رود. این کشور دارای مناطق روستایی و ییلاقی است که از جمله زیباترین مناظری است که در قاره اروپا می‌توان پیدا کرد. در هر جای کشور مجارستان، کوهستان‌های تماشایی، دریاچه‌های زیبا، رودخانه‌های روان و دره‌های سرسبز وجود دارند. این مناطق زیبا، فرصت‌های بسیار خوبی برای علاقه‎‌مندان به ورزش‌های ماجراجویی فراهم می‌آورد.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان را به شما معرفی کنیم.

8- پارک ملی هورتوبادی

Traditional Hungarian horseman at a well in Hungary's Great Plain

Traditional Hungarian horseman at a well in Hungary’s Great Plain

پارک ملی هورتوبادی در کناره شرقی کشور مجارستان قرار گرفته است. در این منطقه، جاذبه‌های گردشگری بسیار عالی مختلفی قرار دارد و کارهای جالبی برای انجام وجود دارد. همه اینها نیز نشات گرفته از فرهنگ غنی مردم کشور مجارستان و سنت‌های آنها است. این پارک ملی در سال 1973 میلادی تاسیس شده است و بخشی از منطقه دشت بزرگ مجارستان است که به عنوان بزرگترین علفزار طبیعی اروپا تحت حفاظت قرار گرفته است.

9- موزه فضای باز مجارستان

Hungarian Open Air Museum

Hungarian Open Air Museum

یکی دیگر از روش‌ها برای تجربه فعالیت‌های فرهنگی و سنتی مجارستانی، بازدید از موزه فضای باز مجارستان است. این موزه حدود پنجاه سال پیش تاسیس شده است و تنها بیست و سه کیلومتر از پایتخت کشور یعنی بوداپست فاصله دارد. این مکان از زمان تاسیس خود به یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان تبدیل شده است. این موزه دارای هشت قسمت است که هر کدام به بررسی مناطق و دوره‌های زمانی مختلف می‌پردازد.

10- سوپران

Sopron

Sopron

شهر تاریخی سوپران، واقعا ارزش دیدن را دارد. این شهر در شصت و چهار کیلومتری جنوب وین و در فاصله هشت کیلومتری از مرز اتریش و مجارستان قرار گرفته است. این شهر تاریخی در دامنه شرقی کوه‌های آلپ قرار گرفته است که آن را به مقصدی محبوب برای مسافران روزانه تبدیل می‌کند. این شهر دارای ساختمان‌های سبک باروک و قرن وسطایی است که به خوبی حفظ شدند. این شهر دارای دویست و چهل بنای تحت حفاظت است که صد و پانزده عدد آن در لیست بناهای تاریخی قرار گرفتند و همین، آن را به بزرگترین مجموعه بناهای تاریخی در سرتاسر اروپا تبدیل می‌کند.

11- قلعه ایگر

Eger Castle

Eger Castle

کشور مجارستان، دارای قلعه‌، دژ و کاخ‌های تاریخی بسیار زیبایی است. یکی از شناخته‌شده‌ترین قلعه‌ها نیز قلعه ایگر است. این قلعه در شهر دوست‌داشتنی ایگر در جنوب دامنه‌های کوهستان بوک قرار گرفته است. این قلعه زمانی دروازه محافظت شده برای ورود به جنوب کشور مجارستان است. این قلعه در قرن شانزدهم میلادی گسترش یافته و طراحی جدید آن نیز بر اساس قلعه‌های ایتالیایی بوده است. این قلعه بسیار زیبا و تماشایی، مکانی بسیار راحت برای بررسی معماری باروک و قرون وسطایی است.

12- کلیسای جامع پچ

Cathedral of St. Peter

Cathedral of St. Peter

کلیسای جامع پچ، در گوشه شمال غربی شهر قدیمی پچ قرار گرفته است. این کلیسای جامع بر روی مکان یک کلیسای خاکسپاری رومی باستانی ساخته شده است و همانند بسیاری از مکان‌های تاریخی در کشور مجارستان، تاثیرهای بسیاری از فرهنگ‌های مختلف گرفته است. این مکان در سال 1009 میلادی تاسیس شده است و کلیسای اصلی تا قرن دوازدهم پابرجا بوده است. این کلیسا بازسازی شده و سپس از حملات مغول‌ها بسیار آسیب دیده بود. این مکان برای مدتی به عنوان یک مسجد و همچنین یک اسلحه‌خانه مورد استفاده قرار گرفته بود. سپس در سال 1891 میلادی بازسازی شد و سازه‌ای که امروزه مشاهده می‌کنید را شکل داده است.

13- کاخ سلطنتی ویشگراد

Visegrád Royal Palace

Visegrád Royal Palace

کاخ سلطنتی ویشگراد در بالای شهر قدیمی بسیار زیبای ویشگراد در خم دانوب قرار گرفته است. این شهر در فاصله چهل کیلومتری از شما شهر بوداپست قرار دارد. این مکان که در فاصله کمی از پایتخت قرار دارد و مکانی زیبا برای گردشگران و مسافران فراهم آورده است. اولین کاخ سلطنتی در سال 1316 میلادی ساخته شده است. پس از اینکه چارلز اول و دربارش به ویشگراد آمدند، این کاخ ساخته شده بود. این کاخ در طی سال‌های بعد خود تاثیرهای بسیار زیادی از سبک ایتالیایی گرفته است. این مکان به عنوان یکی از بهترین کاخ‌های اروپا به شهرت رسیده بود.

14- تپه‌های بودا

The Buda Hills

The Buda Hills

تپه‌های بودا، در حومه غربی شهر بوداپست قرار گرفته است و ارتفاع آنها نیز به بیش از پانصد و هیجده متر می‌رسد و مکانی بسیار ایده‌آل برای دوچرخه سواری و پیاده‌روی است. راه‌های بسیار زیادی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در این مکان وجود دارد و علاوه بر این، این منطقه، مناظری دیدنی و زیبا را برای گردشگران و مسافران از شهر بوداپست فراهم می‌آورد.

15- پارک ملی آگتلک

Aggtelek National Park and Caves

Aggtelek National Park and Caves

یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین غارهای استالاکتیت در سرتاسر قاره اروپا و همچنین کشور مجارستان، غار بارادلا است که تحت حفاظت پارک ملی آگتلک قرار دارد. این غار در شمال کشور مجارستان در مرز اسلواکی قرار دارد. این غار فاصله‌ای دو ساعت و نیمی از شهر بوداپست دارد. پارک ملی آگتلک بیش از دویست کیلومتر مساحت دارد و بسیاری از آن نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان