فردا؛ امارات- ایران در مسیر جام‌جهانی

به دنبال هت‌تریک پیروزی‌ها

دنیای اقتصاد : مسابقات سوم و چهارم تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پنج‌شنبه این هفته و سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. به این ترتیب شاگردان دراگان اسکوچیچ فردا باید به مصاف امارات بروند و هفته آینده در ورزشگاه آزادی از کره‌جنوبی میزبانی خواهند کرد.

اگرچه در این مدت بیشتر نگاه‌ها به بازی دوم با کره بوده، اما نیازی به توضیح نیست که مسابقه اول ما با امارات هم اهمیت بسیار زیادی دارد و امتیازات آن می‌تواند در تعیین سرنوشت نهایی تیم ملی بسیار موثر باشد. این سه امتیاز هیچ فرقی با سه امتیاز بازی کره ندارد و چه بسا اگر صعود ایران و کره را محتمل بدانیم، بازی فردا مهم‌تر هم باشد؛ چرا که پیروزی کشورمان برابر امارات می‌تواند احتمال ظهور یک مدعی جدید برای صعود از این گروه را کاهش بدهد. بنابراین مسابقه پیش‌رو حساسیت بسیار زیادی دارد و امیدواریم مسوولان تیم ملی، بازیکنان را در این مورد به خوبی توجیه کرده باشند.

   حریفی که ایران را نبرده

امارات از دو بازی پیشین خود در این گروه دو امتیاز به دست آورده و بعد از ایران 6 امتیازی و کره‌جنوبی 4 امتیازی روی پله سوم قرار دارد. آنها در روز اول با نتیجه بدون گل برابر لبنان متوقف شدند و روز دوم برابر سوریه به نتیجه مساوی یک-یک دست یافتند. امارات فردا از ساعت 20:15 به‌وقت تهران در حالی میزبان تیم ملی ایران خواهد بود که در تاریخ مسابقات رسمی دو تیم، آنها هرگز موفق به شکست تیم کشورمان نشده‌اند. دو تیم تا کنون در 16 دیدار به مصاف هم رفته‌اند که 12 بار پیروزی از آن تیم ملی ایران بوده، سه بازی مساوی شده و امارات تنها در یک بازی دوستانه طعم برد را چشیده است؛ مسابقه‌ای که شهریور سال 76 در امارات برگزار شد و با نتیجه 2بریک به پایان رسید. ایران تا کنون دو بار امارات را با حساب 3برصفر شکست داده این بهترین نتیجه ما برابر رقیب عربی است. از صمیم قلب امیدواریم ملی‌پوشان کشورمان با کسب برتری در مسابقه فردا، لذت دو برد کسب‌شده در مسابقات روزهای اول را دوچندان کنند. تیم کشورمان در بازی نخست با یک گل سوریه را شکست داد و در بازی دوم با سه گل از سد عراق گذشت.

   کارت قرمزها را جبران کنید!

با تقدیر از دروازه‌بان و خط دفاعی تیم ملی ایران که در دو بازی نخست گل نخوردند، بیشترین امید ما به خط حمله آتشین تیم است؛ مهاجمانی که دراگان اسکوچیچ به رسانه‌های کشورش گفته حتی از فورواردهای تیم ملی کرواسی هم بهتر هستند. در این خط بازیکن خوب زیاد داریم، اما حکایت مهدی طارمی و سردار آزمون فرق دارد. این دو نفر زوج مرگبار خط حمله را تشکیل می‌دهند و در فوتبال اروپا هم دوران خوبی را می‌گذرانند. با این حال در اتفاقی عجیب، هم مهدی و هم سردار در آخرین مسابقات لیگی پورتو و زنیت کارت قرمز گرفتند و از زمین اخراج شدند! امیدواریم آنها با گلزنی برای تیم ملی، این خاطره تلخ را پاک کنند. پیروزی در این مسابقه و 9 امتیازی شدن تیم ملی ایران، علاوه بر اینکه رکورد صددرصد برد تیم ملی در دوران اسکوچیچ را حفظ می‌کند، تیم ملی را نیز یک قدم بسیار بلند به جام‌جهانی نزدیک‌تر خواهد کرد.

   سایر مسابقات

فردا در گروه ایران دو بازی دیگر هم برگزار می‌شود که طبیعتا نتایج آنها برای ما مهم است. در همین راستا از ساعت 14:30 کره‌جنوبی میزبان سوریه خواهد بود و از ساعت 18 هم عراق با لبنان ملاقات می‌کند. تساوی در هر دو دیدار یا عدم پیروزی کره و عراق با هر نتیجه‌ای، می‌تواند کاملا به سود تیم ملی کشورمان باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان