برترین جاذبه‌های گردشگری اسکاتلند – بخش اول

Edinburgh Castle and the Royal Mile

برترین جاذبه‌های گردشگری اسکاتلند – بخش اول

کشور اسکاتلند، کشوری منحصربه‌فرد است که دارای مناظر دیدنی بسیار زیادی برای گردشگران و مسافران است.گردشگران می‌توانند کشور اسکاتلند را از طریق قایق، پیاده، قطار، ماشین و غیره بازدید کنند و از تجربه بسیار فراموش‌نشدنی لذت ببرند. در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور اسکاتلند را به شما معرفی کنیم.

1- قلعه ادینبرگ

Edinburgh Castle and the Royal Mile

Edinburgh Castle and the Royal Mile

برج‌ها و دیوارهای سنگی قلعه ادینبرگ از قرن سیزدهم میلادی، آسمان شهر ادینبرگ را احاطه کرده است. این قلعه باستانی در بالای صخره باسالتی سیاهی قرار گرفته است و منظره بسیار بی‌نظیری نسبت به شهر دارد. از جمله نقاط جالب توجه قلعه ادینبرگ نیز جواهرات تاج بی‌نظیر، سنگ سرنوشت مشهور و کلیسای سینت مارگارت است. کلیسای سینت مارگارت در سال 1130 میلادی ساخته شده و قدیمی‌ترین بنا در شهر ادینبرگ به شمار می‌رود. از جمله دیگر مکان‌هایی که در شهر ادینبرگ باید از آن سر بزنید، موزه ملی اسکاتلند است که دارای آثار قرون وسطایی بسیار خوبی است.

2- دریاچه لوموند

Loch Lomond

Loch Lomond

دریاچه لوموند، بزرگترین دریاچه در سرتاسر بریتانیا به شمار می‌رود. این دریاچه در فاصله بسیار کوتاهی در شمال غربی شهر گلاسگو قرار دارد. این مکان، برای ماهیگیران، ورزش‌های آبی و همچنین کوهنوردان بسیار مناسب است. علاوه بر این، قایق‌سواری در دریاچه لوموند بسیار محبوب است. سواحل دریاچه لوموند نیز دارای مراکز خرید بسیار خوبی است که صنایع دستی و کشاورزی محلی را به فروش می‌رساند. علاوه بر این، چندین رستوران و مرکز اجاره قایق و دوچرخه نیز وجود دارد. آکواریوم زندگی دریایی دریاچه لوموند نیز یکی دیگر از جاذبه‌های جالب توجه در این مکان است.

3- دریاچه لخ نس

Urquhart Castle on Loch Ness

Urquhart Castle on Loch Ness

وقتی به دریاچه لخ نس فکر می‌کنید، احتمالا تصویری از هیولایی افسانه‌ای در ذهن شما خطور می‌کند که بر طبق افسانه‌ها، این دریاچه بیست و سه مایلی را برای قرن‌های متوالی، محل زندگی خود کرده است. بخش عظیمی از آب‌های دریاچه لخ نس در دره گریت گلن قرار دارد. دریاچه لخ نس، سواحل غربی و شرقی کشور اسکاتلند را به یکدیگر متصل می‌کند. این دریاچه به همراه سه دریاچه دیگر از طریق کانال کالدونین به یکدیگر متصل شدند. این کانال و هر کدام از دریاچه‌ها نیز توسط برخی از زیباترین مناظر کوهستانی احاطه شدند. در کنار دریاچه لخ نس و بر بالای یک تپه، ویرانه‌های قلعه اورکوهارت قرار دارد. قدمت این قلعه به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد اما در قرن هفدهم میلادی توسط آتش ویران شده است.

4- قایق سلطنتی بریتانیا

The Royal Yacht Britannia, Edinburgh

The Royal Yacht Britannia, Edinburgh

برای بیش از چهل سال، قایق سلطنتی بریتانیا یک اقامتگاه شناور سلطنتی بوده است که بیش از یک میلیون مایل در سرتاسر جهان سفر کرده است. شما می‌توانید پنج عرشه اصلی این قایق را بازدید کنید و نیم نگاهی از زندگی خانواده سلطنتی، مهمانان آنها و خدمه کشتی داشته باشید. یکی از جاذبه‌های جدیدی که به این مکان در سال 2019 میلادی اضافه شده است، هتل فینگال است.

5- جزیره اسکای

Isle of Skye and the Inner Hebrides

Isle of Skye and the Inner Hebrides

بزرگترین جزیره داخلی کشور اسکاتلند، جزیره اسکای است که در میان علاقه‌مندان به پرندگان، قایق‌رانان و دوست‌داران طبیعت بسیار محبوب است. این منظره کوهستانی عاشقانه و وحشی، دارای دره‌های سرسبز، غارها، تنگه‌های تنها، سواحل ماسه‌ای و آبشارهای پر جنب و جوش است. این جزیره حدود پنجاه مایل طول دارد و عرض آن نیز بیش از پانزده مایل نمی‌شود. این جزیره پر از مکان‌های مختلف قابل‌توجه و زیبا است. جزیره اسکای توسط پلی به سرزمین اصلی کشور اسکاتلند متصل شده است. در این مکان، جزیره‌های دیگری نیز وجود دارد.

6- قلعه استیرلینگ

Stirling Castle

Stirling Castle

قلعه استیرلینگ، کاخ جیمز پنجم و خانه کودکی مری ملکه اسکاتلند بوده است. این قلعه، یکی از ساختمان‌های رنسانسی در بریتانیا است که به خوبی حفظ شده است. برخی از سازه‌های اولیه این قلعه همچنان پابرجا است و تالارهای بزرگ و اتاق‌های آن با دقت بازسازی شدند و با اثاثیه‌های قرن شانزدهمی تزیین شدند. قلعه استیرلینگ در بین ادینبرگ و گلاسگو قرار گرفته است و برای نبرد بنوک برن بسیار مشهور است. نبردی که در آن، رابرت بروس مهاجمان انگلیسی را در سال 1314 شکست داد. علاوه بر این، این قلعه برای نبرد پل استیرلینگ نیز شهرت دارد که در آن، یک پیروزی برای استقلال اسکاتلند توسط ویلیام والاس افسانه‌ای رقم خورده است. در بین استیرلینگ و پل آلن، بنای یادبود والاس قرار دارد که یک برج دویست و چهل و شش پله‌ای است.

7- موزه و گالری هنری کلوینگروو، گلاسگو

Kelvingrove Art Gallery and Museum, Glasgow

Kelvingrove Art Gallery and Museum, Glasgow

از آنجا که بسیاری از آثار چارلز رنی مکینتاش در موزه هنر گلاسگو بر اثر آتش نابود شده است، موزه و گالری هنری کلوینگروو، مقصد اصلی برای علاقه‌مندان به سبک گلاسگو به شمار می‌رود. سبک گلاسگو، بخشی متمایز از جنبش هنرها و آثار است و یکی از سبک‌های هنر نووو از اوایل قرن بیستم میلادی است. گالری سبک گلاسگو و چارلز رنی مکینتاش قبل از آتش‌سوزی ساخته و افتتاح شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان