برترین جاذبه‌های گردشگری اسکاتلند – بخش دوم

در ادامه با ما همراه باشید تا بخش دوم برترین جاذبه‌های گردشگری کشور اسکاتلند را به شما معرفی کنیم.

برترین جاذبه‌های گردشگری اسکاتلند – بخش دوم

کشور اسکاتلند، دارای مناظر و مکان‌های بسیار تماشایی است. این کشور دارای قلعه‌ها و میدان‌های نبردی است که شما را به وجد می‌آوردند. گردشگران و مسافران می‌توانند در این کشور بر قدم‌های ملکه و شاه‌های افسانه‌ای قدم بگذارند. کشور اسکاتلند دارای سواحل زیبا، کوهستان‌های وحشی و عاشقانه و دره‌های عمیق و دریاچه‌های زیبا است که مکان‌های خلوتی برای استراحت و دوری از جمعیت و شلوغی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بخش دوم برترین جاذبه‌های گردشگری کشور اسکاتلند را به شما معرفی کنیم.

8- گلف‌بازی در سینت اندروز

Golf at St. Andrews

Golf at St. Andrews

اسکاتلندی‌ها مدعی اختراعات و ابداعات بسیار زیادی هستند که شامل دوچرخه، تمبر پستی، تلفن و موتورهای بخار است. اما احتمالا یکی از محتمل‌ترین ابداعات آنها، بازی گلف باشد. یکی از رویاهای تمام زندگی گلف‌بازان حرفه‌ای، بازی در باشگاه گلف سلطنتی و سنتی قرار گرفته در سینت اندروز تاریخی است. این مکان در دوازده مایلی جنوب شرقی داندی قرار گرفته است. این مکان در سال 1750 میلادی تاسیس شده و به صورت جهانی به عنوان هیئت حاکمه گلف شناخته شده است. سینت اندروز به طور مرتب میزبان برگزاری بازی‌های بریتیش اوپن در یکی از مسیرهای بسیار زیاد خود است.

9- قلعه ویلیام و بن نویس

Aerial view of Fort William and snow capped Ben Nevis

Aerial view of Fort William and snow capped Ben Nevis

بهترین مکان برای بررسی بن نویس، بلندترین کوهستان بریتانیا، از شهر زیبا و تماشایی قلعه ویلیام است. این مکان که در جنوب شرقی پایان کانال کالدونین قرار گرفته است، شهری ساحلی است که می‌توان ریشه‌های آن را تا قلعه اصلی ساخته شده در قرن هفدهم میلادی دنبال کرد. از آنجا که این قلعه مدت‌های طولانی است که از بین رفته، تاریخ قلعه را می‌توان در موزه وست هایلند بررسی کرد. علاوه بر این، در این موزه، مجموعه جالب توجهی از نقاشی‌ها، لباس‌ها و سلاح‌ هایلند وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این مکان، قطار بخار جاکوبیت است که توسط مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسیده است. این قطار بخار، مسیر وست هایلند را از طریق گلنفینان ویادوکت دنبال می‌کند.

10- موزه ریورساید

Riverside Museum and Tall Ship, Glasgow

Riverside Museum and Tall Ship, Glasgow

یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کشور اسکاتلند، موزه ریورساید در شهر گلاسگو است. این موزه، تاریخ حمل و نقل آبی و زمینی را در یک محل جدید و بسیار زیبا گردهم آورده است. در طول بازدید خود از این موزه، شما شاهد واگن برقی، لوکوموتیو، اتوبوس، کالسکه و ماشین‌های عتیقه همراه با کشتی‌ها خواهید بود. از جمله نقطه برجسته این موزه نیز بازسازی خیابان‌های سال 1938 میلادی شهر گلاسگو است. در این خیابان‌های بازسازی شده، مغازه‌های مختلفی برای خرید وجود دارد. در خارج از ریور کلاید، شما می‌توانید بر روی کشتی بلندی محصول سال 1896 به نام اس اس گلنلی سوار شوید.

11- ارتفاعات شمالی

The Northern Highlands

The Northern Highlands

ارتفاعات و کوهستان‌های اسکاتلند دارای یک رمز و راز متولد شده از مناظر ناهموار و رام‌نشده با تاریخی طولانی است. تاریخی که گاهی اوقات خشونت‌آمیز و برخی اوقات دیگر، عاشقانه بوده است. این کوهستان‌ها و سواحل صخره‌ای برای کوهنوردان و دوچرخه‌سواران و همچنین ماهیگیران، مکان‌های بسیار ایده‌آلی به شمار می‌رود. در این کوهستان‌ها، مردم به صورت پراکنده ساکن هستند. در میان این کوهستان‌ها، روستاها و شهرهای کوچک دوست‌داشتنی قرار دارد که دارای محل‌هایی برای استراحت و غذا خوردن است. در روستای ساحلی و کوچک دورنوچ اقامت کنید و ویرانه و خرابه‌های قلعه‌ها و کلیساها را تماشا کنید.

12- جزیره آران

Isle of Arran

Isle of Arran

جزیره آران، یک جزیره دوست‌داشتنی و بسیار زیبا است که در ساحل غربی کشور اسکاتلند قرار گرفته است. این جزیره، بازتاب‌کننده مناظر کل کشور در مساحتی به اندازه صد و شصت و شش مایل مربع است. در این مکان شما می‌توانید دشت‌های باز، کوهستان‌های ناهموار، سواحل ماسه‌‎ای، بندرهای ماهیگیری، قلعه‌ها و مسیرهای گلف بازی را مشاهده کنید. این جزیره در فاصله یک ساعته با کشتی از شهر گلاسگو قرار دارد. در درون این جزیره، به طور منظم، اتوبوس‌هایی بین مناطق گردشگری اصلی آن در چرخش است. از جمله نقاط برجسته این جزیره نیز قلعه برودیک و کوهستان گوت فل است.

13- محل نبرد کولودن

Memorial Cairn at the Battle of Culloden site

Memorial Cairn at the Battle of Culloden site

محل نبرد کولودن، یکی از مقاصد گردشگری در کشور اسکاتلند است که قلب هر گردشگر و مسافری را به درد می‌آورد. در سال 1746 میلادی بود که آخرین تلاش اسکاتلند برای دست یافتن به استقلال از کشور انگلیس صورت گرفت و به نبرد کولودن مشهور شد، هر چند، بسیاری از افراد، این نبرد را یک قتل عام می‌دانند. در این محل، یک توده سنگ یادبودی برای جان باختگان این نبرد ساخته شده است.

14- منطقه رابی برنز

Robert Burns Birthplace Museum ؛ Richard Sz / photo modified

Robert Burns Birthplace Museum ؛ Richard Sz / photo modified

مطمئنا برای تکمیل سفر خود به کشور اسکاتلند، باید از زندگی مشهورترین افراد آن نیز دیدن کرد و یکی از این افراد مشهور، شاعر رابی برنز است. بهترین راه برای تجربه اندکی از زندگی برنز و همچنین دیدن برخی از مناطق زیبای کشور اسکاتلند از طریق مسیر میراث برنز است. این مسیر از موزه محل تولد رابرت برنز در آلووی در دامنه‌های آیر شروع می‌شود. در این مکان، شما خانه‌ای که این شاعر در آن به دنیا آمده و بزرگ شده است را مشاهده می‌کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان