برترین جاذبه‌های زیرزمینی آمریکا – بخش اول

در ادامه مطلب همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری زیرزمینی کشور آمریکا را به شما معرفی کنیم.

برترین جاذبه‌های زیرزمینی آمریکا – بخش اول

مناظر و شهرهای آمریکا ممکن است تماشایی باشند اما آیا در مورد جاذبه‌های زیرزمینی آن چیزی می‌دانید؟ از غارهای مخوف و شهرهای مخفی تا چشمه‌های آبگرم.

در ادامه مطلب همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری زیرزمینی کشور آمریکا را به شما معرفی کنیم.

 

پناهگاه گرین بریر، وست ویرجینیا

Greenbrier Bunker, West Virginia

Greenbrier Bunker, West Virginia

پناهگاه زیرزمینی گرین بریر در زیر ایالت وست ویرجینیا قرار گرفته است و درب‌های هیجده تنی و ضد انفجاری دارد. این پناهگاه به عنوان یک پروژه فوق سری در اواخر دهه شصت میلادی ساخته شده بود تا از سنای آمریکا به هنگام جنگ هسته‌ای محافظت نماید. این مکان قادر به نگهداری هزار و صد نفر است. این پناهگاه زیرزمینی دارای اتاق‌های بسیار زیاد، سیستم آلودگی زدایی و نیروگاه برق است.

دخمه‌های بازار شهر، ایندیانا

City Market Catacombs, Indiana

City Market Catacombs, Indiana

در زیر رستوران‌ها و کافه‌های شلوغ بازار شهر در ایندیاناپولیس، دخمه‌هایی قرار دارند. این دخمه‌های ساکت و بسیار مخوف، حدود دو هزار متر مربع مساحت را پوشش دادند. ستون و طاق‌های آجری در اصل طبقه زیرین تالار تاملینسون بوده است، تالاری بزرگ از شهرداری که در سال 1958 میلادی بر اثر آتش از بین رفته است.

غار اونونداگا، میزوری

Onondaga Cave, Missouri

Onondaga Cave, Missouri

در داخل پارک غار اونونداگا، دنیایی زیرزمینی از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها به نام غار اونونداگا وجود دارد. این سیستم غاری، شامل اتاق برگ شناور زنبق آبی است که برای رسوبات کلسیتی زنبق مانند خود به این نام درآمده است و بر روی یک استخر بسیار شفاف قرار گرفته است.

غارهای دایناسور، کالیفرنیا

Dinosaur Caves, California

Dinosaur Caves, California

شهرستان سن لوییس اوبیسپو که در ساحل ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا قرار دارد، جهانی از غارها، طاق‌ها و باغ‌های صخره‌ای را شکل داده است. با استفاده از تورهای کایاک سواری، می‌توان به بررسی اعماق آبی این سیستم غاری پرداخت. برخی از این غارها تا 9 متر عمق دارند. در اینجا موجوداتی همچون خوک آبی، دلفین و سمور دریایی زندگی می‌کنند.

زیرزمین ساکرامنتوی قدیمی، کالیفرنیا

Old Sacramento Underground, California

Old Sacramento Underground, California

در سال 1861 میلادی، شهر ساکرامنتو مورد هجوم چهل و پنج روزه طوفان‌های بسیار قدرتمند اقیانوس آرام قرار گرفت که سبب شد تا رودخانه‌ها به درون شهر جریان پیدا کنند و منجر به مرگ هزاران نفر شوند. ساکنین محلی به جای آنکه شهر خود را رها کنند، بیش از پانزده سال به آرامی صرف بالا آوردن خیابان‌ها و خانه‌ها به ارتفاع دو متر و هفتاد سانتی متر کردند. امروزه، موزه تاریخ ساکرامنتو، تورهایی در درون زیرزمینی‌های رها شده، خیابان‌ها و کوچه‌های زیرزمینی برگزار می‌کند.

حفره اینر اسپیس، تگزاس

Inner Space Cavern, Texas

Inner Space Cavern, Texas

سازمان بزرگراه‌های تگزاس در سال 1963 میلادی به هنگام انجام آزمایشات برای ساخت یک پل هوایی به چیزی برخورد کردند که امروزه به عنوان حفره اینر اسپیس شناخته می‌شود. زمانی که دریل آنها به درون یک غار کشف شده نفوذ کرد، آنها متوجه شدند که در بالای یک شبکه زیرزمینی بسیار گسترده از اتاق‌ها با استالاگمیت‌های تیز، استخرهای راکد و حتی مرجان ایستاده‌اند.

حفره‌های ایندیانا، ایندیانا

Indiana Caverns, Indiana

Indiana Caverns, Indiana

سیستم غاری بینکلی در سال 2013 بر روی عموم باز شد و به نام حفره‌های ایندیانا شناخته می‌شود. این سیستم غاری، دارای عنوان طولانی‌ترین غار در ایالت ایندیانا است. این مکان همچنین در میان ده غار طولانی در کشور آمریکا است. در این مکان، فعالیت‌هایی همچون تورهای درون غار و کایاک سواری بر روی رودخانه زیرزمینی آن را می‌توان انجام داد.

وتریل مسا، کلورادو

Wetherill Mesa, Colorado

Wetherill Mesa, Colorado

وتریل مسا در زیر صخره‌های آویزانی در پارک ملی مسا ورده قرار دارد. این مکان شامل بیش از ششصد خانه ساخته شده از صخره‌های ماسه سنگی است که قدمت آنها به بیش از هشتصد و بیست سال قبل باز می‌گردد. این روستاهای باستانی، توسط بومیان انسسترال پیوبلو ساخته شده است که در سرزمین‌های بالای آن کشاورزی می‌کردند.

غار دره آتش، نوادا

Valley of Fire cave, Nevada

Valley of Fire cave, Nevada

این حفره و غار به رنگ قرمز زنگ‌زده تنها یک متر و بیست سانتی متر پنها و عمق دارد. اما رنگ‌های پر جنب و جوش و شکل‌های صخره‌ای فرازمینی آن بسیار جلب توجه می‌کند. این مکان که در درون پارک ایالتی دره آتش قرار گرفته است، به آرامی توسط باد به این شکل درآمده است و قوس‌ها و اشکالی بیگانه را به وجود آورده است.

شهر زیرزمینی سیاتل، واشنگتن

Seattle Underground City, Washington

Seattle Underground City, Washington

زمانی که در سال 1889 میلادی، آتش سبب ویران شدن شهر سیاتل ایالت واشنگتن شد، این شهر در ارتفاعی بالاتر از زمین باتلاقی خود ساخته شد. جاده‌ها پر شدند و بالا آمدند و ساختمان‌ها نیز بازسازی شدند و طبقه زیرین آن به زیرزمین‌ تبدیل شد. پیاده‌روهای جدید نیز پلی میانی خانه‌ها و جاده‌ها بودند که همین سبب شکل‌گیری تونل‌هایی در زیر آن شده بود.

استراتاکا، کانزاس

Strataca, Kansas

Strataca, Kansas

استراتاکا، یک موزه معدن نمک زیرزمینی است که بسیار جالب توجه و شگفت‌انگیز است. بازدیدکنندگان و گردشگران از طریق یک مسیر راه‌آهنی به منطقه گسترده معدن‌کاری در عمق صد و نود و پنج متری زیر زمین برده می‌شوند. در آنجا، آنها می‌توانند صخره‌های نمکی را مشاهده کنند و در مورد معدن‌کاری در طی دوره‌های مختلف اطلاعات کسب نمایند. یک واگن برقی نیز وجود دارد که شما را به اعماق بیشتری می‌برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان