محمدحسین محبی در گفتگو با مشرق مطرح کرد؛

تصمیم شجاعانه و قابل تحسین فدراسیون کشتی/ درستکار کاری کرد کارستان!

نتیجه تصمیم شجاعانه را در مسابقات دیدیم که با مدال آوری همراه بود. از فدراسیون بابت مسابقات انتخابی باید تشکر کرد که ما مثل گذشته شاهد انتخاب کشتی گیر با نظر رئیس فدراسیون یا سرمربی تیم ملی نبودیم

سرویس ورزش مشرق - رقابت‌های کشتی آزاد رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2021 طی روزهای 10 لغایت 13 مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، کامران قاسم پور در وزن 92 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم و محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال دست یافت.

در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با 162 امتیاز به عنوان سوم دست یافت و تیم‌های روسیه با 173 و آمریکا با 165 امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.

محمدحسین محبی قهرمان اسبق کشتی ایران در گفتگو با مشرق درباره نتایج آزادکاران ایران در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ گفت: نسبت به سال های گذشته نتایج درخشانی کسب کردند و چه در آزاد و چه فرنگی سنگ تمام گذاشتند. شاید در برخی اوزان قهرمانان به نامی که در المپیک مدال گرفته بودند حضور نداشتند اما چیزی از شایستگی قهرمانان ما کم نمی کند و من این نتایج را درخور تحسین می دانم.

وی در خصوص جوانگرایی صورت گرفته در تیم نیز اظهار داشت: نتیجه این تصمیم شجاعانه را در مسابقات دیدیم که با مدال آوری همراه بود. از فدراسیون بابت مسابقات انتخابی باید تشکر کرد که ما مثل گذشته شاهد انتخاب کشتی گیر با نظر رئیس فدراسیون یا سرمربی تیم ملی نبودیم و نفرات اعزامی بدون حرف و حدیث و با شایستگی دوبنده تیم ملی را به تن کردند.

تصمیم شجاعانه و قابل تحسین فدراسیون کشتی/ درستکار کاری کرد کارستان!

محبی درباره اینکه آیا مدال گرفتن برخی قهرمانان در اوج جوانی باعث اشباع یا کم انگیزه شدن آن ها نمی شود، گفت: من فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. به نظر من برعکس، کسی که مدال جهانی می گیرد انگیزه اش برای ادامه دادن این افتخار بیشتر می شود و این خودباوری را به عینه می بیند که می تواند سال های سال مدال آوری خود را تکرار کند. البته وظیفه فدراسیون هم سنگین می شود که این قهرمانان را تا المپیک بعدی حفظ کند و انگیزه مدال آوری را در آن ها زنده نگه دارد. به نظر من در برخی اوزان قهرمانان به نام دنیا مثل جردن باروز و کال اسنایدر و پتریاشویلی در آخر دنیای قهرمانی قرار دارند و راه برای مدال آوری جوانان در همه دنیا بازتر شده است و صد البته مدال گرفتن در المپیک بعدی سخت تر می شود.

کارشناس کشتی کشورمان درخصوص کامران قاسمپور هم گفت: قاسمپور در وزنی کشتی گرفت که وزن المپیکی نیست و این قهرمان اگر تا 2024 اوزان تغییر نکند یا باید وزنش را کم کند و در 86 کشتی بگیرد که به نظر من هم به خاطر کم کردن وزن و هم حضور حسن یزدانی این کار را نخواهد کرد و به احتمال زیاد به وزن 97 کیلوگرم خواهد رفت.

وی افزود: جا دارد اشاره ای هم به نتایج درخشان فرنگی کاران و خصوصا کسب اولین مدال طلای تاریخ این رشته برای ایران داشته باشم که علی اکبر یوسفی با قدرت موفق به کسب این مدال شد.

محبی با تمجید از چرخه انتخابی اظهار داشت: رقابت های انتخابی واقعا شایسته سالاری است و اگر کسی انتخاب شود و حتی نتیجه هم نگیرد معترض نخواهد داشت، چرا که رقبای داخلی را برده و به تیم ملی رسیده است. از طرفی انگیزه هم در کشتی گیران حفظ می شود، مثلا حسن یزدانی با داشتن رقیب قدرتمندی به نام کامران قاسمپور برای المپیک و جهانی کاملا آماده بود و این رقابت و انتخابی خیلی به او کمک کرد. شما روسیه را ببینید، هر ساله نفرات متفاوتی در برخی اوزان به مسابقات می ایند و اکثرا هم قدر و موفق هستند. دلیل آن حضور چند کشتی گیر خوب در هر وزن است که با موفقیت در مسابقات انتخابی به مسابقات جهانی یا المپیک می آیند.

تصمیم شجاعانه و قابل تحسین فدراسیون کشتی/ درستکار کاری کرد کارستان!

محبی در پایان درخصوص سرمربیگری پژمان درستکار هم به مشرق گفت: به نظر من درستکار کاری کرد کارستان و قطعا نیت وی و مربیان تیم ملی خوب بوده که منجر به نتیجه خوب شده است. روابط صمیمی و خوب وی با کشتی گیران را هم می دیدیم که نشان دهنده رفاقت و جو خوب تیم بود. در گذشته کمتر می دیدیم که ورزشکار ما وقتی عقب می افتد بتواند کشتی را برگرداند، اما در این دوره چند بار در مسابقات در لحظات پایانی باخت را به برد تبدیل کردند و این موفقیت خوبی برای درستکار و همکارانش محسوب می شود. امیدوارم این تیم خوب حفظ و تقویت شود تا در سال های آینده و نهایتا در المپیک پاریس نتیجه درخشانی بگیریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان