تفاوت‌های فرهنگی در ترکیه که باید بدانیم

ترکها به ویژه در غرب کشور به تاریخ و میراث خود بسیار افتخار می‌کنند. در تعطیلات عمومی ترکیه، پرچم ترکیه با افتخار از پنجره‌ها، بالکن‌ها و بین لامپ‌های خیابانی آویزان می‌شود

تفاوت‌های فرهنگی در ترکیه که باید بدانیم

بازدید کنندگان جدید ترکیه فوراً متوجه تفاوت گسترده فرهنگ ها، میراث قومی و سنت ها خواهند شد. از شرق کشور تا غرب، نمی توان با یک جمله ساده توضیح داد که دقیقاً فرهنگ ترکیه چگونه است. چندین شباهت وجود دارد و دانش در مورد اینها به شما کمک می کند تا حتی بیشتر از وقت خود در کشور لذت ببرید.

آگاهی از تفاوت‌های فرهنگی در ترکیه

1. پرچم و موسس ترکیه

ترکها به ویژه در غرب کشور به تاریخ و میراث خود بسیار افتخار می‌کنند. در تعطیلات عمومی ترکیه، پرچم ترکیه با افتخار از پنجره‌ها، بالکن‌ها و بین لامپ‌های خیابانی آویزان می‌شود. اکثر ترکها همچنین ایستادن روی پرچم، نشستن روی آن یا حتی نمایش دادن آن به عنوان بخشی از لباس‌ها، بی‌احترامی تلقی می‌کنند، برخلاف انگلستان که معمولاً شلوارک Union Jack پوشیده می‌شود.

بیشتر مغازه‌ها و دفاتر همچنین به طور دائم تصویری از مصطفی کمال آتاتورک، که جمهوری ترکیه را تشکیل داده است، به نمایش می‌گذارند و میراث وی به عنوان “پدر همه ترک‌ها” شناخته می‌شود. در بیشتر مراکز شهر، مجسمه وی برپا شده است.

2. سلام و احوالپرسی اجتماعی

مردم ترکیه غالباً با بوسه‌ای روی هر گونه به یکدیگر سلام می‌کنند. اگر فرد ترکیه‌ای در حال سلام و احوالپرسی مادربزرگ یا بزرگتر است، مرسوم است که آنها دست راست شخص مذکور را ببوسند و سر خود را به عنوان نشانه احترام روی دستشان بگذارند.

آنها همچنین دست دور بازو یا دست دور شانه های یکدیگر، در خیابان قدم می‌زنند. این می‌تواند در مورد مردان نیز صدق کند و رفتار طبیعی اجتماعی است. اگر با ترکی صحبت می‌کنید و آنها دست یا بازوی شما را لمس می‌کنند، این فقط روش تأکید بر افکار و عقاید آنهاست.

3. صبحانه در ترکیه

به عنوان مهمترین وعده های غذایی روز و فرصتی ایده آل برای جمع آوری دوستان و خانواده، ممکن است به جای شام دعوت به صبحانه دریافت کنید. به هر بازدید کننده  تخم مرغ، زیتون، سالامی، گوجه فرنگی، خیار، میوه، نان و چاشنی های مختلف شیرین ارائه می شود.

حتی اگر سهم نسبتاً خوبی از غذا داشته باشید، کاملاً مسلم است که بیش از یک بار به شما گفته می شود که بیشتر و بیشتر بخورید. اشتراک غذا با همه، از جمله غریبه ها در فرهنگ ترکیه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

4. میزان صدای طبیعی ترک ها

بسته به موضوع، مردم ترکیه می توانند پرشور و بسیار رسا باشند و بازدید کنندگان خارجی غالباً تعجب می کنند که چرا فریاد می زنند. هنگامی که دو ترک گفتگو میکنند، اشتباه گرفتن گپ دوستانه روزمره با بحث و مشاجره بسیار آسان و معمول است.

معروف به “میزان صدای طبیعی ترک ها” ، احساس وحشت نکنید. گاهی اوقات، شما همچنین ممکن است سؤالی از یک ترک بپرسید و پاسخشان نچ گفتن، و به دنبال آن بالا بردن سرشان باشد. آنها بی ادب نیستند، بلکه فقط می گویند نه.

5. قانون لباس پوشیدن بانوان

این تا حد زیادی به منطقه ای که بازدید خواهید کرد بستگی دارد. در شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا، حس لباس نسبتاً آرام و شبیه به کدهای لباس مدرن اروپا میباشد. به همین ترتیب در استراحتگاه های تفریحی ساحلی اژه و مدیترانه، زنان در بیکینی، تی شرت های آستین کوتاه میباشند که طبیعی است.

با این حال، در شرق ترکیه و در دهکده های کوچک، عاری از بازدیدکنندگان خارجی، شیوه لباسهای زنانه سنتی تر است. یک خانم که روسری سنتی دارد، معمولاً به دلیل اعتقادات مذهبی این کار را می کند و گاهی اوقات ممکن است یک زن را در چادر ببینید. زنانی که از مساجد بازدید می کنند باید سر، خط میانی، زانوها و بازوهای فوقانی خود را بپوشانند.

 6. چای ترکی

چای نوشیدنی ملی ترکیه است با وجود تصورات غلط خارجی که فکر میکنند قهوه ترک میباشد.  چای خانه های روزانه با مردان پر می شوند و در حالی که بازی ترکی اوکی را انجام می دهند چای می نوشند. حتی در سفرهای خرید، صاحبان غرفه ممکن است یک لیوان لاله ای شکل پر از چای سیاه شیرین را به شما پیشنهاد دهند. برای خانواده ها، باغ چای محلی مکان تفریحی محبوب است، به خصوص در آخر هفته.

7. وقت شناسی

زمان در ترکیه همان اهمیت کشورهای غربی را ندارد. ترکها به خوش قولی و سر وقت بودن عادت ندارند حتی اگر در زمان خاصی با آنها ملاقات کنید، یا وقتی آنها را برای وعده غذایی به خانه خود دعوت کرده اید. تنها راه حل این جنبه فرهنگی حتی اگر به طور جدی بیگانگان را عصبانی کند ، فقط عادت کردن به آن میباشد.

8. از صف بیرون زدن و حریم خصوصی

ایستادن در صف در بهترین زمان ناامید کننده است، اما اغلب برخی از ترک ها صف ها را نادیده می گیرند. حتی هنگام انجام معامله بانکی، ممکن است شخصی در کنار شما بایستد و از اطلاعات مالی شخصی خود از مسئول سؤال کند.

صف برای اتوبوس به ندرت انجام می شود و هر کس برای رسیدن به اتوبوس باید به فکر خود باشد. این می تواند برای کسی که از فرهنگ غربی آمده است، بی ادبانه باشد، جایی که به ما آموزش داده می شود که منتظر نوبت خود باشیم اما در واقعیت، پذیرش آن ساده تر میباشد.

9. ترافیک در ترکیه

اگر می خواهید در ترکیه رانندگی کنید، تحقیقات در مورد قوانین جاده ها به شدت توصیه می شود. در خارج از شهرهای بزرگ، دوربین های راهنمایی و رانندگی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و این نگرش آشکار “من باید سریع به مقصد برسم” را تشویق می کند. ترک ماشین در وسط خیابان، در حالی که به فروشگاه محلی می روید، معمول است و بوق زدن کار مکرر روزمره است که به عنوان مزیت برای رانندگان استفاده می شود.

اگر می خواهید به کسی اطلاع دهید که می آیید، بوق بزنید. به همین ترتیب، حتی اگر چراغ راهنمایی به تازگی سبز شده، رانندگان پشت سر شما بوق می زنند تا به شما اطلاع دهند که می توانید حرکت کنید. خانواده ای بدون کلاه ایمنی بسیار رایج است، مانند مواردی که بی اعتنایی آشکار به خط عابر پیاده. آگاهانه حرکت کنید، خواه راننده باشید یا عابر پیاده!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان