بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی

شفق‌های قطبی در ماه‌های بین سپتامبر و آوریل، زمانی که شب‌ها طولانی و آسمان تاریک است، به بهترین شکل دیده می‌شوند. دیدن شفق‌های قطبی به هنگام ماه کامل بسیار دشوار خواهد بود. گرچه شفق‌های سبز بسیار رایج هستند اما با این وجود، شما می‌توانید رنگ‌های صورتی، قرمز و بنفش را نیز مشاهده کنید.

بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی

دیدن شفق قطبی چندان آسان نیست. اما اگر در مکان‌های درست در تاریک‌ترین زمان سال حاضر باشید، احتمال دیدن شفق قطبی بسیار بالا است.

در ادامه با ما همراه باشید تا هفت نقطه را به شما معرفی کنیم که احتمال دیدن شفق قطبی در آنجا بسیار زیاد است.

شفق‌های قطبی در ماه‌های بین سپتامبر و آوریل، زمانی که شب‌ها طولانی و آسمان تاریک است، به بهترین شکل دیده می‌شوند. دیدن شفق‌های قطبی به هنگام ماه کامل بسیار دشوار خواهد بود. گرچه شفق‌های سبز بسیار رایج هستند اما با این وجود، شما می‌توانید رنگ‌های صورتی، قرمز و بنفش را نیز مشاهده کنید.

1- ابیسکو، شمالگان سوئد

Abisko, Arctic Sweden

Abisko, Arctic Sweden

هزاران مایل به درون شمالگان، ایستگاه کوهستان ابیسکو قرار دارد که بهترین مکان برای دیدن شفق‌های قطبی در کشور سوئد است. این مکان، خشک‌ترین نقطه کشور است و از همین رو، آب‌ و هوای عاری از ابر دارد، پس مکان بسیار ایده‌آلی برای دیدن شفق‌های قطبی خواهد بود. علاوه بر این، برخی افراد، این مکان را بهترین نقطه برای دیدن این پدیده طبیعی خارق‌العاده می‌دانند. آسمان صاف این امکان را فراهم می‌آورد تا شفق‌های قطبی به وضوح در این مکان دیده شوند. شما می‌توانید در این ایستگاه استراحت کنید و چندین روز را صرف تماشای زیبایی‌های این منطقه بکنید.

2- جزایر لوفوتن، نروژ

Lofoten Islands, Norway

Lofoten Islands, Norway

جزایر لوفوتن در شمال کشور نروژ قرار دارد. این جزایر، یکی از بهترین نقاط دنیا برای دیدن این نورها است. این مجمع‌الجزایر وحشی و دورافتاده، در صد و هفتاد کیلومتری مدار شمالگان قرار دارد. با صرف مدت زمان بیشتر و رزرو تورهای لوفوتن، شانس خود را برای دیدن شفق‌های قطبی بیشتر کنید. این جزایر همچنین محل شمالی‌ترین استراحت‎گاه موج‌سواری در جهان است. در استراحت‌گاه نوسفیورد شمالگان، شما می‌توانید در درون چشمه آبگرم آن مشرف به بندر نوسفیورد شنا کنید و در عین حال، نورهای سبز رنگ شفق‌های قطبی را در بالای سر خود مشاهده کنید.

3- دریاچه لابرژ، منطقه یوکون، کانادا

Lake Laberge, Yukon Territory, Canada

Lake Laberge, Yukon Territory, Canada

دریاچه لابرژ در منطقه یوکون، منطقه وحشی در شمال کشور کانادا است که دارای طبیعی بسیار زیبا و دست نخورده است. در ساحل شرقی این دریاچه، چندین کلبه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. با تاریک شدن هوا، این کلبه‌ها توسط نور شمع روشن می‌شوند، از همین رو، می‌توان به راحتی شفق‌های قطبی و همچنین بازتاب آنها در درون دریاچه را مشاهده نمود. در طی روز می‌توانید جنگل پیرامون خود را کاوش کنید. در فاصله چهل دقیقه‌ای از این مکان، مرکز منطقه یوکون به نام وایتهورس قرار دارد که در آن، یک چشمه آبگرم غنی از مواد معدنی وجود دارد.

4- رووانیامی، فنلاند

Rovaniemi, Finland

Rovaniemi, Finland

پایتخت شمال کشور فنلاند و دروازه ورود به لاپلند، رووانیامی است که تقریبا در دویست شب از سال، در این مکان می‌توان شفق‌های قطبی را مشاهده نمود. بنابر گفته افراد محلی، شفق‌های قطبی در طی شب‌های صاف، به وضوح دیده می‌شوند. در این مکان، فرودگاهی وجود دارد که شمالی‌ترین فرودگاه کشور فنلاند به شمار می‌رود و به نام فرودگاه سانتا یا بابانوئل شناخته می‌شود.

5- ایسلند

Iceland

Iceland

وقتی که به اندازه کافی از نورهای پایتخت کشور ایسلند به نام ریکیاویک دور باشید، کشور ایسلند یکی از بهترین مکان‌های سیاره برای دیدن شفق‌های قطبی به شمار می‌رود. با رفتن به صد کیلومتر بالاتر از مدار شمالگان، شما قادر خواهید تا شفق‌های قطبی را مشاهده کنید. حتی اگر این نورهای آسمانی را ندیدید، مطمئنا از تجربه دیدن وال‌ها لذت خواهید برد. در طی روز کوتاه این منطقه نیز می‌توانید در درون یک تالاب که توسط حرارت درونی زمین گرم می‌شود، به شنا مشغول شوید. این تالاب بین آبشار دیتیفوس و دریاچه مایواتن قرار گرفته است. با اقامت در هتل کجارنالوندور می‌توانید با لذت بردن از حمامی داغ در فضای باز، مشغول دیدن شفق‌های قطبی شوید.

6- فیربنکس، آلاسکا

Fairbanks, Alaska

Fairbanks, Alaska

در حالی که در اکثر سال می‌توان شفق‌های قطبی را در ایالت آلاسکا مشاهده کرد اما در طی ماه‌های دسامبر تا مارس، این نورها در درخشنده‌ترین حالت خود قرار دارند. در این زمان، شب‌ها طولانی هستند و آسمان تاریک است. برای دید واضح‌تر و بدون مشکل به ایستر دام بروید که یک تپه 1720 متری است که محل زندگی گرگ‌های خاکستری، سیاهگوش‌ها و خرس‌های سیاه و قهوه‌ای است. در این مکان همچنین یک استخر گرمایش زیرزمینی در چنا هات اسپرینگز وجود دارد که در آنجا، یک موزه مجسمه‌های یخی و یک بار یخی وجود دارد.

7- جزایر ارکنی، اسکاتلند

Orkney Islands, Scotland

Orkney Islands, Scotland

اسکاتلند شمالی مکان بسیار عالی برای دیدن شفق‌های قطبی است. با سفری نسبتا ارزان به هایلندز یا جزایر ارکنی، می‌توانید زیبایی‌های جزایر شفق‌های قطبی را مشاهده کنید. در این سرزمین، اسکله اکرگیل، ساحل دانت و بندر تورسو بهترین و تاریک‌ترین مکان‌ها برای مشاهده شفق قطبی به شمار می‌رود. در ارکنی می‌توان با رفتن به بالای تپه وایدفورد، زیبایی‌های شفق قطبی را دید. در طی روز همچنین می‌توان در این مکان، خوک دریایی و نهنگ قاتل را مشاهده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان