طرز تهیه ترشی پوست پرتقال با طعم لذت بخش

همانطور که می دانید شما با انواع مختلفی از میوه ها و حتی سبزیجات می توانید ترشی های متنوع درست کنید. در اینجا می خواهیم طرز تهیه ترشی پوست پرتقال را به شما همراهان عزیز مجله آرگا آموزش دهیم.

طرز تهیه ترشی پوست پرتقال با طعم لذت بخش

پرتقال خواص بسیار زیادی دارد. از این میوه شما می توانید فرآورده های متفاوتی را درست کنید. ترشی پرتقال، مربای پوست پرتقال و حتی ترشی پوست این میوه از انواع فرآورده های آن می باشد. پوست این میوه دارای خواص ضد التهابی، کاهش فشار خون، کم کردن کلسترول مضر بدن و حتی برای پاکسازی ریه مفید می باشد. در ادامه با طرز تهیه ترشی پوست پرتقال همراه ما باشید.

تهیه ترشی پوست پرتقال

مواد لازم

  • نمک: به میزان لازم
  • پوست پرتقال: 1 کیلو
  • سرکه: 2 لیتر

طرز تهیه ترشی پوست پرتقال خوش طعم

برای درست کردن این مربا خوش عطر در ابتدا لازم است طعم تلخ پرتقال گرفته شود. برای اینکار در قابلمه ای آب بریزید. سپس منتظر باشید تا به جوش بیاید. حالا پوست  این میوه را بدون اینکه سفیدی های آن را جدا کنید، داخل آب جوش بریزید. 5 دقیقه زمان دهید تا با آب بجوشد. اینکار را دو مرتبه انجام دهید.

در این مرحله پوست پرتقال را به مدت 24 ساعت در آب سرد بخیسانید. در این مدت لازم است آب را چند مرتبه تعویض کنید. پس از گذشت این زمان پارچه ای تمیز پهن کنید پوست ها را روی آن قرار بدهید. مهلت دهید تا رطوبت آن گرفته شود.

در ادامه پوست پرتقال را  خلالی شکل برش بدهید یا هم چنین می توانید چرخ کنید. سپس قابلمه ای آماده کرده و پوست ها را در آن بریزید. حالا سرکه را به آن ها اضافه کنید. فلفل و نمک را نیز به مواد داخل قابلمه بیفزایید. قابلمه را روی شعله قرار داده و منتظر باشید تا جوش بیاید. پس از چند بار جوشیدن آن را از روی گاز بردارید.

قابلمه را کنار بگذارید تا  ترشی شما کمی سرد شود. شیشه هایی که تهیه کرده اید را آماده کنید.دقت داشته باشید که داخل آن کاملا تمیز و خشک باشد. حالا ترشی را داخل آن ها با دقت بریزید و درب آن ها را سفت کنید.

ترشی ها را به محلی خنک و خشک ببرید. حداقل یک هفته مهلت دهید تا آماده شود. پس از گذشت این زمان می توانید آن را در کنار غذای خود نوش جان بفرمایید.

دستور تهیه ترشی پوست پرتقال

ضمن سپاس از همراهی با این مطلب، چنانچه علاقمند به تهیه انواع ترشی در منزل هستید به شما پیشنهاد می کنیم از این لینک دیدن نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان