واعظی مطرح کرد؛

برنامه وزارت ارتباطات برای ایجاد اشتغال/تقویت ارتباط با دانشگاهها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه این وزارتخانه برای ایجاد اشتغال در سال ۹۶ را تشریح کرد.

برنامه وزارت ارتباطات برای ایجاد اشتغال/تقویت ارتباط با دانشگاهها

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به نامگذاری سال 96 به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقویت ارتباط با صنعت و دانشگاه را از جمله برنامه های این وزارتخانه برای تحقق این شعار اعلام کرد.

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: برای ایجاد اشتغال باید همکاری تنگاتنگی بین دانشگاهها و بخش های صنعتی مرتبط ایجاد کرد.

وی گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست این وزارتخانه، تقویت ارتباط با دانشکده های مرتبط است تا فارغ‌التحصیلانی وارد جامعه شوند که توانمندی های مورد نیاز بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تامین کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تاکنون ارتباط عملی خوبی بین دانشگاهها و صنعت در کشور به وجود نیامده است، افزود: اگر دانشگاه نیازهای کشور را نداند قطعا هرچه دانشجو تربیت کند و هرچه پروژه تحقیقاتی تعریف کند، امیدی نیست که درآینده محصول مورد نیاز بازار، تولید شود.

واعظی خاطرنشان کرد: باید همکاری نزدیکی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشگاه های کشور در حوزه برق و الکترونیک، مخابرات و نرم افزار و سخت افزار ایجاد شود.

وزیر ارتباطات پیش از این نیز از برنامه ریزی برای ایجاد ١٣٠ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات در سال جدید خبر داده بود. به گفته واعظی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 95 نیز توانسته است 100 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر