برترین فیلم‌های تاریخی و حماسی &#۸۲۱۱; بخش اول

ژانر تاریخی و حماسی، یکی از برجسته‌ترین و درآمدزاترین ژانرها در هالیوود به شمار می‌رود. ژانر تاریخی و حماسی به بینندگان این اجازه را می‌دهد تا برخی از لحظات حساس و مهم تاریخی را تجربه کنند. با اینکه فیلم‌های تاریخی و حماسی زیاد ساخته شده اما تنها برخی از آنها از جمله فیلم آخرین دوئل به کارگردانی ریدلی اسکات، جزو برترین آثار این ژانر محسوب می‌شوند.

برترین فیلم‌های تاریخی و حماسی – بخش اول

جدیدترین فیلم ریدلی اسکات به نام آخرین دوئل (The Last Duel) قرار است به زودی بر روی پرده سینماها اکران شود.

از همین رو، قرار است در این مطلب، ده تا از برترین فیلم‌های تاریخی و حماسی که در تاریخ هالیوود به اکران در آمدند را به شما معرفی کنیم.

ژانر تاریخی و حماسی، یکی از برجسته‌ترین و درآمدزاترین ژانرها در هالیوود به شمار می‌رود. ژانر تاریخی و حماسی به بینندگان این اجازه را می‌دهد تا برخی از لحظات حساس و مهم تاریخی را تجربه کنند. با اینکه فیلم‌های تاریخی و حماسی زیاد ساخته شده اما تنها برخی از آنها از جمله فیلم آخرین دوئل به کارگردانی ریدلی اسکات، جزو برترین آثار این ژانر محسوب می‌شوند.

فیلم آخرین دوئل (The Last Duel) سال 2021

The Last Duel (2021) - See In Theaters On 10/15

The Last Duel (2021) – See In Theaters On 10/15

ریدلی اسکات در طی سال‌ها، خودش را به عنوان یک کارگردان بسیار با استعداد معرفی کرده است و فیلم‌های بلاک‌باستری زیادی با ژانرهای متفاوت، از ژانر علمی و تخیلی تا تاریخی حماسی، ساخته است. جدیدترین فیلم او، فیلم آخرین دوئل است. در این فیلم، اتهام تجاوز وجود دارد و برای مشخص کردن مجرم، دوئلی بین یک شوالیه و بهترین دوستش برگزار می‌شود. در این فیلم، مت دیمون، آدام درایور، جودی کامر و بن افلک نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم‌نامه فیلم آخرین دوئل را نیز مت دیمون به همراه بن افلک قلم زده است. همانند دیگر فیلم‌های حماسی، این فیلم نیز لحظه کلیدی در تاریخ را نمایان می‌سازد چراکه این دوئل، آخرین دوئل رسمی قبل از ممنوع شدن آن توسط قانون کشور فرانسه است.

فیلم ده فرمان (The Ten Commandments) سال 1956

The Ten Commandments (1956) - Stream On DirecTV

The Ten Commandments (1956) – Stream On DirecTV

کارگردان‌های بسیار اندکی در هالیوود وجود دارند که همانند سیسیل بی دومیل، خود را وقف ساخت فیلم‌های تاریخی و حماسی کرده باشند. تعداد کمی از فیلم‌های این کارگردان نیز همانند فیلم ده فرمان به محبوبیت رسیده است. در فیلم ده فرمان، چارلتون هستون نقش موسی را به تصویر می‌کشد. این فیلم، به عنوان نمونه و الگویی برای فیلم‌های حماسی بعدی خود محسوب می‌شود. صحنه شکافته شدن دریا توسط موسی نیز همچنان یکی از صحنه‌های خیره‌کننده این فیلم به شمار می‌رود، به خصوص با توجه به جلوه‌های ویژه‌ای که در آن زمان وجود داشته است. فیلم ده فرمان نیز همانند بسیاری از آثار تاریخی حماسی، به بخشی از تاریخ می‌پردازد.

فیلم بن هور (Ben-Hur) – سال 1959

Ben-Hur (1959) - Rent On Apple TV

Ben-Hur (1959) – Rent On Apple TV

دهه پنجاه میلادی، دوره طلایی برای ژانر حماسی و تاریخی محسوب می‌شود. بسیاری از فیلم‌های تولید شده در این دوره نیز از جمله فیلم‌های کلاسیک و برتر این ژانر به شمار می‌روند. از جمله این فیلم‌ها نیز می‌توان به فیلم بن هور اشاره کرد. این فیلم در حال حاضر در کنار فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (Lord Of The Rings: Return Of The King) و فیلم تایتانیک (Titanic)، بیشترین جایزه اسکار را برده است. اتفاقات فیلم بر روی شخصی به نام بن هور تمرکز دارد. او در ابتدا، بردگی و عذاب زیر دستان رومی‌ها را تحمل می‌کند و سپس، شاهد یک رستاخیز است. چارلز هستون که در طول حرفه بازیگری خود، حضور پر رنگی در ژانر حماسی و تاریخی دارد، نقش جودا بن هور را در این فیلم به تصویر می‌کشد.

فیلم لورنس عربستان (Lawrence Of Arabia) فیلم 1962

Lawrence Of Arabia (1962) - Stream On Pluto TV

Lawrence Of Arabia (1962) – Stream On Pluto TV

فیلم‌های حماسی موفق نشده بودند تا به موفقیت قابل توجهی در دهه شصت میلادی دست پیدا کنند. اما تعداد اندکی از فیلم‌های آن دوره هستند که به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کردند که یکی از آنها، فیلم لورنس عربستان است. فیلم لورنس عربستان، از آن دسته فیلم‌هایی است که دارای فیلمبرداری تماشایی و خارق‌العاده است. پیتر اوتول که نقش تی ای لورنس را به تصویر می‌کشد، توانسته تا قوت و نیرومندی خاصی به این نقش اضافه کند. لورنس، شخصی است که توسط رویای خود به حرکت در آمده است، هر چند، مشکلاتی با دوگانگی هویتش دارد.

فیلم قلمرو بهشت (Kingdom Of Heaven) سال 2005

Kingdom Of Heaven (2005) - Stream On Starz

Kingdom Of Heaven (2005) – Stream On Starz

همانند دیگر آثار حماسی ریدلی اسکات، فیلم قلمرو بهشت، یک درام خشن و شجاعانه است که اتفاقات آن در طی جنگ‌های صلیبی رخ می‌دهد. اورلاندو بلوم نقش بالیان از ایبلین را به تصویر می‌کشد که نقشی اساسی در دفاع از شهر اورشلیم در برابر حملاتی به دستور سلطان سالادین دارد. این فیلم حماسی در عین تاکید کردن بر اکشن جذاب خود، به موضوعاتی می‌پردازد که اغلب موارد در دیگر آثار این ژانر نیز وجود دارند. در این فیلم، به موضوع نبرد مذهبی پرداخته می‌شود. از همین رو، فیلم قلمرو بهشت را می‌توان اصری دانست که تاثیر گرفته از دوره زمانی تولید خود است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان