مشرق گزارش می‌دهد/

انحراف ۷۰۵ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در بودجه‌های هشت‌ساله +جدول

بر اساس گزارش‌های تفریغ بودجه، دولت روحانی در هشت سال عملکرد خود ۷۰۵ هزار میلیارد تومان انحراف مالی در اجرای بودجه‌های سالیانه داشته است.

سرویس اقتصاد مشرق- محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی اخیرا پس از انتشار گزارش تفریغ بودجه سال 1399 از عملکرد خود و همکارانش در سازمان برنامه تشکر کرده است.

انحراف 705 هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در بودجه‌های هشت‌ساله +جدول

این در حالی است که نگاهی به گزارش‌های تفریغ بودجه هشت سال اخیر مبین انحرافات گسترده دولت روحانی در اجرای بودجه‌های سالانه بوده است.

بر اساس گزارش‌های دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال‌های 1392 تا 1399، دولت روحانی مجموعا 705 هزار میلیارد تومان در منابع و مصارف بودجه عمومی انحراف داشته است. 251 هزار میلیارد تومان از رقم فوق در بخش منابع بودجه عمومی دولت و 454 هزار میلیارد تومان هم در بخش مصارف بودجه عمومی دولت در هشت سال اخیر و دوره مدیریت حسن روحانی و محمدباقر نوبخت و سایر ارکان دولت‌های یازدهم و دوازدهم رخ داده است.

با این حجم عظیم تخطی از قوانین بودجه در هشت سال اخیر، مشخص نیست محمدباقر نوبخت به چه چیز افتخار می‌کند و از چه چیزی تقدیر کرده است؟ به عبارتی می‌توان گفت نوبخت و روحانی عملا تصویب بودجه را بی‌اعتبار کرده‌اند.

عملکرد نوبخت در سازمان برنامه در هشت سال اخیر آنقدر فاجعه‌آمیز بوده که حتی یک کارشناس و اقتصاددان اصلاح‌طلب یا رسانه‌های حامی دولت روحانی و جریان اصلاح‌طلب، حاضر به حمایت از عملکرد نوبخت نیستند.

انحراف 705 هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در بودجه‌های هشت‌ساله +جدول

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان