مسعود اقبالی در گفتگو با مشرق:

الهلال همه چیز داشت و ما هیچ چیز نداشتیم/ بازیکنان پرسپولیس اصول فوتبال را نمی‌دانند/ تعجب می‌کنم می‌گویند ایران تیم اول یا دوم آسیاست!

مدرس AFC با انتقاد از بزرگنمایی درباره فوتبال کشورمان گفت: واقعاً تعجب می کنم برخی رسانه ها می گویند ایران اول یا دوم آسیاست! اما واقعا ما در کجای فوتبال دنیا ایستاده ایم؟!

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در زمین الهلال عربستان شکست سنگین 3 بر صفر را پذیرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

مسعود اقبالی مدرس AFC و کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق درباره این شکست سنگین گفت: قبل از اینکه تحلیل فنی از این دیدار داشته باشم باید بگویم که ما سال‌های سال است که می خواهیم بهترین فوتبال را در سطح آسیا ارائه دهیم اما در مقابل تیم هایی که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری از بهترین و بروز ترین امکانات استفاده می کنند عملاً کم می آوریم و حرفی برای گفتن نداریم. علاوه بر این ها الهلال با غلبه بر مسئله کرونا با حضور تماشاگران پرتعدادش و گرفتن میزبانی با تمام قوا به میدان آمده بود. الهلال همه چیز داشت و ما هیچ چیز نداشتیم، این را می توان از نحوه سفر تیم به عربستان فهمید که شاهکار مدیریتی فوتبال ایران به نمایش در آمد و تیم به آن شیوه و با تاخیر یک روزه پرواز کرد. این موضوع تاخیر پرواز را تیم های ورزشی درک می کنند که چقدر روی خواب و تغذیه و روح و روان بازیکنان موثر است. هر تیم دیگری هم باشد به هم می ریزد و همان فوتبالی هم که می خواهد بازی کند نمی تواند در زمین ارائه دهد.

اقبالی در ادامه افزود: از لحاظ تاکتیکی هم واقعا حرفی برای گفتن نداشتیم و تیم در همه پست ها ضعیف کار کرد. عربستان نشان داده به همراه قطر با سرمایه گذاری و جذب سرمایه و به خدمت گرفتن بازیکنان پا به سن گذاشته اما با کیفیت و حرفه ای به مرحله از رشد و تکامل می رسند که بعد از کره و ژاپن به قدرت های فوتبال آسیا تبدیل شوند.

الهلال همه چیز داشت و ما هیچ چیز نداشتیم/ بازیکنان پرسپولیس اصول فوتبال را نمی‌دانند/ تعجب می‌کنم می‌گویند ایران تیم اول یا دوم آسیاست!

مدرس AFC درخصوص ضعف تاکتیکی پرسپولیس هم اظهار داشت: رفتن چند بازیکن کلیدی، تعطیلی لیگ و نداشتن مسابقه پرفشار باعث خروج تیم از شرایط مسابقه شد و بازیکنان جدید نتوانستند به هماهنگی موردنظر برای حفظ انسجام تیمی برسند و عملا یک پرسپولیس ضعیف شده نسبت به قبل را ما در میدان می دیدیم. پرسپولیس در همه پست ها آن بازی همیشگی را نداشت و از دادن 4 پاس سالم به همدیگر عاجز بودند و الهلال به راحتی موفق به شکست ساختار دفاعی آن ها شد و شانس آورد که بیشتر از این ها گل نخورد.

اقبالی افزود: در این تیم 3 یا 4 بازیکن خارجی حضور داشت و بقیه از بازیکنان شاخص فوتبال عربستان بودند که نشان دادند فوتبال را اصولی و مدرسه ای یاد گرفته اند و این یک پیشرفت برای عربستان محسوب می شود. این نشان می دهد ما پایه ای و اساسی کار نکردیم و در این جور بازی ها که به مانعی سخت می خوریم راه برون رفتی نداریم.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به تقویت الهلال نسبت به بازی با استقلال گفت: کاملا مشخص بود که این تیم از لحاظ تاکتیکی تقویت شده و کار کرده بودند. هرگاه پا به توپ می شدند تاکتیک مشخصی داشتند و نقاط ضعف پرسپولیس را شناسایی کرده بودند و از همان نقاط به تیم ضربه می زدند. شما ببینید در گل اول عربستان علاوه بر ضعف تیمی، ضعف تاکتیک فردی هم به چشم آمد؛ مدافع راست ما هنوز نمی داند بازیکن راست پایی که در سمت چپ بازی می کند برای شوتزنی توپ را به سمت داخل محوطه می آورد و باید راهش را ببندد. یک تیم جوان اگر اصول فوتبال را بداند قطعا موفق می شود، اما بازیکنان ما هم جوان بودند هم بی تجربه و هم اصول فوتبال را به خوبی نمی دانند و مشخص است که این نتیجه ضعیف رقم می خورد. برعکس در الهلال دو سه بازیکن ستاره بودند که علی رغم سن بالا اما اصولی و تاکتیکی و حرفه ای بازی کردند و بازی را در آوردند.

اقبالی با انتقاد از رسانه ها برای بزرگنمایی در قدرت فوتبال ایران اظهار داشت: واقعاً تعجب می کنم برخی رسانه ها می گویند ایران اول یا دوم آسیاست! اما واقعا ما در کجای فوتبال دنیا ایستاده ایم؟! در همین قضیه سفر پرسپولیس مثل برخی موارد مشابه ضعف دیپلماسی و مدیریتی در همه بخش ها مشهود بود و واقعا ثابت کردیم همه چیزمان به هم می آید! بدون تعارف باید بگویم با اتفاقاتی که از فرودگاه شروع شد و با بازی دیشب فوتبال ایران تحقیر شد و باید واقعیت را بپذیریم.

اقبالی درخصوص تیم ملی هم به مشرق گفت: ایران قطعا به جام جهانی می رود اما با این تیم و با این برنامه ریزی و نداشتن چند بازی تدارکاتی بسیار خوب با تیم های قوی راه به جایی نمی بریم. درست است 15 تا لژیونر داریم اما واقعا به جز چند نفر مثل طارمی و آزمون و جهانبخش و قدوس بقیه استاندارد نیستند و نمی توانند در جام جهانی بازی را برای ما در بیاورند و اگر اینجوری بخواهیم برویم باید دعا کنیم کمتر گل بخوریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان