تویوتا ۸۰ هزار دستگاه از C-HR را پیش فروش کرده است

پس از معرفی رسمی تویوتا C-HR در نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۱۶، کارشناسان و مجلات فعال در حوزه خودرو به تعریف و تمجید از کراس اوور جدید تویوتا پرداختند، اما بازار جهانی در عمل نشان داد که این تعریف و تمجیدها بدون پشتوانه نیستند، تاجایی که هم اکنون شاهد پیش فروش ۸۰ هزار دستگاه خودروی تویوتا C-HR تنها در بازار اروپا هستیم که باتوجه به پیش بینی و برنام ...

پس از معرفی رسمی تویوتا C-HR در نمایشگاه بین المللی ژنو 2016، کارشناسان و مجلات فعال در حوزه خودرو به تعریف و تمجید از کراس اوور جدید تویوتا پرداختند، اما بازار جهانی در عمل نشان داد که این تعریف و تمجیدها بدون پشتوانه نیستند، تاجایی که هم اکنون شاهد پیش فروش 80 هزار دستگاه خودروی تویوتا C-HR تنها در بازار اروپا هستیم که باتوجه به پیش بینی و برنامه ریزی تویوتا برای تولید 100 هزار دستگاه در سال جاری میلادی، چیزی معادل 80 درصد از برنامه ریزی تولید کل تویوتا در سال 2017 میلادی هم اکنون پیش فروش شده است.
باتوجه به آمار فروش در بازار اروپا، می‌توان فهمید که شرکت خودروسازی تویوتا در سه ماهه اول سال 2017 میلادی موفق به فروش 31 هزار و 888 دستگاه خودروی تویوتا C-HR شده است، درحالی که رقبای اصلی این خودروی یعنی فورد کوگا آمار فروش 40 هزار و 33 دستگاه، پژو 3008 آمار فروش 37 هزار و 163 دستگاه، سئات آتیکا آمار فروش 21 هزار و 707 دستگاه و در آخر بزرگ‌ترین غول آسیایی در بازار اروپا یعنی نیسان قشقایی نیز موفق به فروش 75 هزار و 144 دستگاه شده است. این درحالیست که تویوتا C-HR در بازار ایالات متحده آمریکا طی دو ماه اخیر تنها 2398 دستگاه فروخته شده است!.
صحبت از خودروی تویوتا C-HR شد، بد نیست بار دیگر یادآوری کنیم که این کراس اوور با توجه به پلتفرم TNGA که با تویوتا پریوس مشترک است، در قدم اول دارای سیستم محرکی هیبریدی خواهد بود که از یک پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی چهار سیلندر با بازده حرارتی 40 درصد و حداکثر قدرت 122 اسب بخاری در کنار موتوری الکتریکی سود می‌برد. اما اگر به دنبال چیزی ضعیف‌تر هستید، تویوتا به جای پیشرانه 1.8 لیتری یک موتور درون سوز 1.2 لیتری توربوشارژر را در اختیار شما قرار خواهد داد که می‌تواند قدرتی نزدیک به پیشرانه 1.8 لیتری، یعنی 115 اسب بخار تولید کند که با جعبه دنده‌ شش سرعته انتقال نیروی آن به چرخ‌ها صورت می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر