برترین فیلم‌های تاریخی و حماسی – بخش دوم

برخی فیلم‌ها تقریبا با توصیف حماسی بودن مترادف و هم معنی شدند. فیلم شجاع دل نیز یکی از این فیلم‌ها به شمار می‌رود

برترین فیلم‌های تاریخی و حماسی – بخش دوم

جدیدترین فیلم ریدلی اسکات تحت عنوان آخرین دوئل (The Last Duel) به تازگی بر روی پرده سینماها اکران شده است. در همین راستا، قصد داریم تا برترین فیلم‌های تاریخی و حماسی مشابه با این فیلم را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم رقصنده با گرگ‌ها (Dances With Wolves) سال 1990

Dances With Wolves (1990) - Stream On Netflix

Dances With Wolves (1990) – Stream On Netflix

گرچه اتفاقات بسیاری از فیلم‌های حماسی و تاریخی در سال‌های بسیار دور رخ می‌دهد اما اتفاقات فیلم رقصنده با گرگ‌ها، در زمان پس از جنگ داخلی آمریکا است. این فیلم بر روی جان جی دانبار با بازی کوین کانستر تمرکز دارد که از ازدواج رفیق سفیدپوستش با یکی از بومیان آمریکایی ناراضی است. این فیلم، یک اثر مرغوب است. گرچه برخی افراد فکر می‌کنند که به این فیلم بیش از بها داده شده است اما باید گفت که فیلم رقصنده با گرگ‌ها، یک نمونه بسیار قدرتمند و جذاب از ژانر حماسی و تاریخی به شمار می‌رود.

فیلم شجاع دل (Braveheart) سال 1995

Braveheart (1995) - Stream On Starz

Braveheart (1995) – Stream On Starz

برخی فیلم‌ها تقریبا با توصیف حماسی بودن مترادف و هم معنی شدند. فیلم شجاع دل نیز یکی از این فیلم‌ها به شمار می‌رود. فیلم شجاع دل اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی شناخته می‌شود. فیلم شجاع دل بر روی تلاش‌های ویلیام والاس با بازی مل گیبسون تمرکز دارد که سعی دارد تا حملات انگلیسی‌ها برای به تصرف در آوردن سرزمین مادری‌اش یعنی اسکاتلند را دفع کند. این فیلم، یک اثر تاریک و اغلب خشونت‌آمیز است که با دوره زمانی که به تصویر می‌کشد، بسیار شباهت دارد. در حالی که این فیلم از لحاظ تاریخی دقیق و موثق نیست اما همچنان موفق شده تا بیننده‌ها را به بخش بسیار مهمی در تاریخ کشور اسکاتلند آشنا سازد.

فیلم گلادیاتور (Gladiator) سال 2000

Gladiator (2000) - Stream On Netflix

Gladiator (2000) – Stream On Netflix

ریدلی اسکات با فیلم گلادیاتور در سال 2000 میلادی، توانست به دستاوردی بسیار بزرگ دست پیدا کند. او شعله توجه مردم به فیلم‌های مربوط به دوره روم باستان را برافروخت. فیلم گلادیاتور، همچنان یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد گلادیاتورها به شمار می‌رود. داستان فیلم گلادیاتور در مورد شخصی به نام ماکسیموس با بازی راسل کرو است که به یک گلادیاتور تبدیل می‌شود و در نهایت نیز امپراتور را به چالش می‌کشد و به یک پدیده تبدیل می‌شود. این فیلم همچنان یکی از حماسی‌ترین و نمادین‌ترین فیلم‌ها در این ژانر به شمار می‌رود. این فیلم تمام موارد لازم از یک اثر تاریخی و حماسی را دارا است. فیلم گلادیاتور با داستان هیجان‌انگیز، خشونت و پیامی در مورد شجاعت توانسته تا بسیار جذاب و دلنشین باشد.

فیلم تروآ (Troy) سال 2004

Troy (2004) - Stream On HBO Max

Troy (2004) – Stream On HBO Max

به دنبال موفقیت فیلم گلادیاتور در سال 2000 میلادی، فیلم‌های بسیاری در ژانر تاریخی و حماسی ساخته و اکران شدند. از جمله این آثار نیز می‌توان به فیلم تروآ اشاره کرد. این فیلم داستان جنگ تروآ را بازگو می‌کند، داستانی که یکی از مهم‌ترین نبردهای مسلح در ادبیات غرب محسوب می‌شود. اگرچه این فیلم تا حد بسیار زیادی خدایان را از داستان حذف کرده است، اما همچان لذت بسیار زیادی در مورد این اثر تاریخی و حماسی وجود دارد. بازی برد پیت در نقش آشیل و اریک بانا در نقش هکتور بسیار به یاد ماندنی است. نبرد آنها در بیرون از دروازه‌های شهر تروا، بسیار جذاب و تماشایی بود.

فیلم تایتانیک (Titanic) سال 1997

Titanic (1997) - Stream On Netflix

Titanic (1997) – Stream On Netflix

جیمز کامرون یکی دیگر از کارگردانانی است که به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرده و به فردی برجسته در هالیوود تبدیل شده است. فیلم تایتانیک نیز یکی از دلایل موفقیت‌های او به شمار می‌رود. همانطورکه از عنوان فیلم می‌توان متوجه شد، فیلم تایتانیک بر روی غرق شدن یکی از مشهورترین کشتی‌های جهان تمرکز دارد. این فیلم تمام این داستان را از طریق داستان عاشقانه میان جک و رز بازگو می‌کند. این فیلم در مراسم اسکار همان سال غوغایی به پا کرد و در حال حاضر نیز عنوان فیلمی که بیشترین جایزه اسکار را در تمام تاریخ سینما برده را به دوش می‌کشد. این فیلم با تولید دوباره این کشتی و داستانی غم‌انگیز، مطمئنا شایسته جایگاه خود به عنوان بهترین و مشهورترین فیلم تاریخی و حماسی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان