آیا جلوگیری از سب و لعن دشمنان ، عناد با امام زمان علیه السلام است؟

آیا اسناد این حدیث صحیح است و اگر صحیح است مخاطباش چه کسانی است: جلوگیری از سب و لعن دشمنان ، عناد با امام زمان است

آیا جلوگیری از سب و لعن دشمنان ، عناد با امام زمان علیه السلام است؟


آیا اسناد این حدیث صحیح است و اگر صحیح است مخاطباش چه کسانی است: جلوگیری از سب و لعن دشمنان ، عناد با امام زمان است...
جلوگیری از سب و لعن دشمنان ، عناد با امام زمان است...
امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند؛ اولین کسانی که مانع ورود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می شوند، کسانی هستند که از سب و لعن دشمنان ما اهل بیت علیهم السلام جلوگیری می کنند.
1⃣ این روایت اصلا درباره بتریه است که فرقه ای از زیدیه هستند که امامت مفضول را جایز می دانند و امامت ابوبکر و عمر را هم قبول دارند در عین اینکه علی را افضل می دانند.
2⃣ لذا کسی که این مطلب را نوشته یا عمدا حدیث را تحریف و غلط ترجمه کرده یا از فرط بی سوادی و جهالت، چشم بسته مطلبی را از دیگران منتشر کرده بدون رجوع به منبع اصلی.
3⃣ و روى أبو الجارود، عن أبی جعفر علیه السلام- فی حدیث طویل- أنّه قال: «إذا قام القائم سار إلى الکوفة فیخرج منها بضعة عشر ألف نفس یدعون البتریة، علیهم السلاح، فیقولون له: ارجع من حیث جئت فلا حاجة لنا فی بنی فاطمة، فیضع فیهم السیف حتّى یأتی على آخرهم، ثمّ یدخل الکوفة فیقتل بها کلّ منافق مرتاب، و یهدم قصورها، و یقتل مقاتلیها، حتّى یرضى اللّه عزّ و جل»
از اعلام الوری است
4⃣ البته بحث سندی نکردیم. چون وقتی متن هیچ ربطی به ما ندارد دیگر سند مهم نیست. ضمن اینکه کدام جلوگیری از سب و لعن علنی هم دستور قرآن است هم دستور اهلبیت. پس کسی که این را نوشته و خواسته دیگران را متهم کند اول باید آیه قرآن و حدیث اهل بیت را پاره کند.



منبع : کانال پاسخ به شبهات
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان