شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش دوم

Underwater Post Office, Vanuatu

شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش دوم

در زیر دریاها، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارند. این جاذبه‌ها توسط انسان‌ها ساخته شده یا اینکه طبیعت در شکل‌گیری آنها دخیل بوده است. در ادامه، بخش دوم مطلب شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا را به شما معرفی خواهیم کرد.

اداره پست زیر دریا، وانوآتو

Underwater Post Office, Vanuatu

Underwater Post Office, Vanuatu

رفتن به اداره پست یکی از پیش پا افتاده‌ترین کارهایی است که هر انسان در طول زندگی خود انجام می‌دهد. اما این مورد در وانوآتو صادق نیست. در این مکان، اولین و تنها اداره پست زیر دریا وجود دارد. این اداره پست در حدود سه متری زیر سطح دریا قرار دارد. مسافران و گردشگران می‌توانند با استفاده از تجیهزات غواصی به این اداره پست ساخته شده از فایبرگلس بروند و یک کارت پستال ویژه و ضد آب را به هر کجای دنیا ارسال نمایند.

کشتی شکسته سوییپتیکز، کانادا

Shipwreck of the Sweepstakes, Canada

Shipwreck of the Sweepstakes, Canada

گفته شده که گریت لیکس بیش از شش هزار کشتی شکسته را در خود جای داده است. بیشتر این کشتی‌های شکسته و غرق شده نیز هیچگاه توسط مردم مورد بررسی قرار نگرفتند. یکی از فریبنده‌ترین این کشتی‌ها نیز در آب‌های کم عمق دریاچه هیوران شهر اونتاریو قرار گرفته است.کشتی غرق شده سوییپتیکز، یک کشتی دو دکله قرن نوزدهمی بوده که در سال 1885 میلادی غرق شده است. غواصان می‌توانند از این کشتی در زیر آب دیدن کنند.

غار اوردا، روسیه

Orda Cave, Russia

Orda Cave, Russia

غار اوردا در مرکز کشور روسیه بیش از سه مایل طول دارد. از همین رو، این غار، بزرگترین غار کشور روسیه و طولانی‌ترین غار دنیا است که از سنگ گچ معدنی ساخته شده است. سنگ گچ سفید رنگ یک نور درخشانی تولید می‌کند که یک اتاق زیر دریایی را روشن می‌کند. این سنگ، آب را فیلتر می‌کند و باعث شفافیت آن می‌شود. این سنگ‌ها در طی سال‌های دچار تغییر می‌شوند و غار در طی سالیان سال، خود را بازآرایی می‌کند.

هیلما هوکر، بونایر، کارائیب

Orda Cave, Russia

Orda Cave, Russia

در منطقه‌ای که پر از مکان‌هایی برای غواصی است، هیلما هوکر اسرارآمیز، یکی جذاب‌ترین مکان‌ها است. این مکان در اصل یک کشتی حمل بار بوده که در سال 1975 میلادی غرق شده است اما نجات پیدا کرده و برای قاچاق مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. گفته شده که این کشتی در طی حمل یک بار مخفی و سنگین از ماریجوآنا دیده شده است. این پرونده برای بررسی به دادگاه برده شد اما این کشتی در طی فرایند بررسی در سال 1984 میلادی بار دیگر غرق شد. امروزه، این کشتی پوشیده از مرجان شده است.

تالاب‌های پیکانینی، استرالیا

Piccaninnie Ponds, Australia

Piccaninnie Ponds, Australia

یکی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های غواصی در جنوب کشور استرالیا، تالاب‌های پیکانینی است. این مکان دارای آب‌هیا بسیار شفافی است و می‌توان تا حدود چهل متری را در داخل آب مشاهده کرد. از همین رو، علاوه بر غواصان، شناگران دیگر نیز می‌توانند بدون تجیهزات نیز از این مکان زیر دریا لذت کافی را ببرند. این تالاب در ابتدا دارای آب‌های کم عمقی است که رفته رفته به یک دره زیر دریایی به عمق سی و پنج متر می‌رسد.

اتاق‌های زیر دریایی در آتلانتیس، دوبی

Underwater Suites at Atlantis, Dubai

Underwater Suites at Atlantis, Dubai

شهر دوبی توانسته تا برخی از غیرممکن‌ها را ممکن کند و از همین رو، شهر دوبی محل یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌ها برای اقامت و استراحت است. هتل پنج ستاره آتلانتیس در شهر دوبی دارای جاذبه‌های آبی بسیار زیادی است. این هتل دارای یک آکواریوم بزرگ و یک پارک آبی است و علاوه بر آن، دارای اتاق‌های زیر دریا نیز است.

چشمه‌های آبگرم گینی، فلوریدا، آمریکا

Ginnie Springs, Florida, USA

Ginnie Springs, Florida, USA

شفافیت آب‌های چشمه‌های آبگرم گینی واقعا بی‌نظیر است. از همین رو، این مکان برای غواصی در زیر آب، مکان بسیار ایده‌آلی به شمار می‌رود. این مکان در سانتا فی ریور در های اسپرینگز ایالت فلوریدا قرار گرفته است. از جمله برجسته‌ترین نقطه این مکان نیز یک حفره بزرگ به نام بالروم است که پر از آب‌های فیروزه‌ای رنگ است که نور خورشید به داخل آنها تابیده است. علاوه بر این، غواصان حرفه‌ای می‌توانند به سیستم غاری مارپیج و هزارتوی دویل اسپرینگز بپردازند که دارای بیش از 9 کیلومتر راهرو و دالان است.

صخره کوسه و صخره یولاندا، مصر

Shark and Yolanda Reef, Egypt

Shark and Yolanda Reef, Egypt

در پارک ملی راس محمد و در جنوبی‌ترین نقطه شبه جزیره سینای کشور مصر، یکی از زیباترین مکان‌های دریای سرخ قرار گرفته است. صخره کوسه، منطقه‌ای پر از ماهی صخره‌ای است که می‌توان در آنجا در میان مرجان‌های رنگارنگ و کوسه‌ها به شنا مشغول شد. فراتر از آن نیز کشتی غرق شده یولاندو قرار دارد. این یک کشتی حمل بار بود که در حال حمل سرامیک در سال 1980 میلادی بوده که عرق شده است.

یادبود نپتون، فلوریدا، آمریکا

Neptune Memorial Reef, Florida, USA

Neptune Memorial Reef, Florida, USA

 این قبرستان زیر دریایی، در کنار ساحل کی بیسکین ایالت فلوریدا قرار دارد. حدود دوازده متر در زیر سطح آب، سازه‌ها‌یی قرار دارند که دارای یک ورودی جادویی هستند که توسط مجسمه‌هایی از شیر محافظت می‌شود. این قبرستان همچنان در حال گسترش است. در ابتدا این مکان بیش از 850 اثر داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان