چندبار سرماخوردگی کودکان در سال عادی است؟

یک متخصص اطفال گفت: با فرارسیدن فصل سرما و همچنین شیوع ویروس کرونا به طور میانگین، هر کودک در سال بین پنج تا ۱۰ بار دچار سرماخوردگی می‌شود.

چندبار سرماخوردگی کودکان در سال عادی است؟

ایرنا نوشت: یک متخصص اطفال گفت: با فرارسیدن فصل سرما و همچنین شیوع ویروس کرونا به طور میانگین، هر کودک در سال بین پنج تا 10 بار دچار سرماخوردگی می‌شود.

مریم درگاهی روز شنبه افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، سرماخوردگی موجب ایمن سازی بدن کودک در برابر کرونا می شود.

این متخصص گفت: سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماری ها در بین کودکان بوده که مهمترین علت آن ضعف سیستم ایمنی بدن کودک است.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، سرماخوردگی نیز به حساب ویروس کرونا گذاشته می شود، بیان کرد: سرماخوردگی در کودکان علائم مختلفی از جمله تب، عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، گلو درد، سردرد، بدن درد، آبریزش بینی و دل درد دارد که همگی این علائم با ویروس کرونا مشترک بوده و راه تشخیص آن از کرونا زمان بهبود بیماری است.

بیشتر بخوانید:

کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان

این پزشک متخصص ادامه داد: معمولا کودکانی که به سرماخوردگی مبتلا شوند، شدت بیماری پس از سه روز در آنها کمتر خواهد شد اما کودکان مبتلا به کرونا تا سپری شدن دوره درمان در روزهای اولیه، علائم پیش رونده دارند.

درگاهی همچنین بیان کرد: به هرحال کودک چه دچار ابتلا به کرونا یا سرماخوردگی باشد باید تحت مورد مراقبت قرار گیرد تا از پیش رویی بیماری جلوگیری به عمل آید.

این متخصص با بیان اینکه تب یکی از مهمترین علائم این دو بیماری است ولی همیشه به معنی ابتلا به ویروس کرونا یا سرماخوردگی نیست، اظهار داشت: عفونت گوش، سینوزیت، واکسن زدن یا دندان درآوردن از جمله دلایل تب در کودکان است.

وی همچنین در خصوص مراقبت های کودکان در برابر سرماخوردگی و ویروس کرونا افزود: مصرف ویتامین سی و رژیم غذایی مناسب می تواند سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت کند.

درگاهی گفت: بی شک ویروس در بدن کودک مشکلاتی از جمله کم خوابی، بی حوصلگی و بی اشتهایی برای کودکان به وجود می آورد که با حوصله والدین و تامین آرامش برای کودکان مرتفع می شود.

وی اظهار داشت: مصرف مایعات و داشتن استراحت کافی در دوران ابتلا به کرونا و همچنین سرماخوردگی به شدت برای کودکان توصیه می شود و پاشویه کودکان و مصرف شربت دارو در روند بهبود بیماری بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید:

اگر کودک به آنفلوآنزا دچار شد چه باید کرد؟

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان