چگونه با جوش های سرسیاه خداحافظی کنیم؟

جوش های سر سیاه ممکن است برای شما بسیار آزاردهنده باشند که با یک روتین پوستی مناسب می توانید از شر آنها خلاص شوید

چگونه با جوش های سرسیاه خداحافظی کنیم؟
به گزارش سینا پرس : محققان بر این باورند که جوش های سرسیاه که اغلب روی بینی ایجاد می شوند، نوعی آکنه هستند که علامت اصلی آن، تجمع چربی هاست.


 این جوش ها درواقع منافذ مسدود شده یا فولیکول های مو هستند که چربی طبیعی غدد صورت، خاک، سلول های پوستی و باکتری ها را جمع می کنند. این جوش های سرسیاه به دلیل وجود غدد متعدد روی پوست بینی، بیشتر روی بینی ایجاد می شوند.البته تمام نقاط سیاه روی بینی جوش های سرسیاه نیسند بلکه برخی از آنها رشته های چربی ایجاد شده اند. این رشته های چربی در پوشش منافذ پوست شما بوده و چربی پوست کمک می کند از منافذ خارج شده و پوست شما را چرب کند. اگر رشته های چربی پر از چربی و روغن شده و تیره به نظر برسند، رشته های چربی قابل مشاهده می شوند. 

اما در حالت عادی، تخلیه جوش های سرسیاه به دلیل پنهان بودن زیر پوست دشوار است. به دلیل دشوار و مسدود بودن منافذ این جوش ها، قادر به تمیز کردن و شستشو نیستند و باید تخلیه شوند. اما حتی در صورت تخلیه شدن هم، با توجه به غدد چربی که روی بینی وجود دارد و به طور مداوم چربی ترشح می کنند، احتمال پر شدن و عود آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ازبین بردن جوش سرسیاه بینی با روش های گیاهی



 برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست بینی حتما روزی یک بار صورت خود را بشویید به ویژه زمانی که عرق کرده اید. لایه برداری نیز می تواند به رفع منافذ مسدود شده کمک کند. متخصصان پوست با استفاده از لایه بردار شیمیایی یا فیزیکی مانند دستمال مرطوب، به باز شدن منافذ کمک می کنند. 

برای لایه برداری شیمیایی، اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و رتینوئیدها از مشتقات ویتامین A مورد استفاده قرار می گیرد که باعث جابه جایی سلول ها می شوند و آنها را لایه برداری می کنند. بنابراین، احتمال این که سلول های مرده پوست منافذ را مسدود کنند، کم تر می شود.استفاده از «بنزوئیل پراکسید» هم لایه برداری عمیق تری می کند و ویژگی های آنتی باکتریال دارد. البته این درمان ها خشک کننده و تحریک کننده پوست هستند و باید مراقب پوستتان باشید و از مرطوب کننده ها استفاده کنید. 


با خشک شدن پوست، تولید چربی بالا می رود و پوست چرب تر می شود و احتمال تشکیل آکنه بالاتر می رود. چون جوش های سرسیاه کیست های کوچک هستند، مطمئن ترین راه برای خلاص شدن از شر آنها، مراجعه به متخصص پوست و تمیز کردن و کاهش التهاب آنهاست. به دلیل بسته بودن منافذ این جوش های سرسیاه، کلنجار رفتن با این جوش ها برای تخلیه کردن آنها، ممکن است پوست را مستعد ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه ها و زخم های بیشتر کند. 

 بیشتر بخوانید:

درمان های خانگی جوش های سرسیاه روی گوش

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان