ماهان شبکه ایرانیان

بررسی هیوندایی النترا: کوچک ولی کاربردی!

هیوندایی النترا به‌عنوان یک سدان کوچک کاربردی، یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است که تا امروز فروش خوبی را به‌خود اختصاص داده است

هیوندایی النترا به‌عنوان یک سدان کوچک کاربردی، یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است که تا امروز فروش خوبی را به‌خود اختصاص داده است. النترا با حدود 25 سال سن، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای هیوندایی هست که همچنان با قدرت بر روی خط تولید قرار دارد و روزبه روز با آپدیت جدید، دوست‌داشتنی‌تر می‌شود. نسل هفتم این خودرو مدتی هست که مخصوص بازار آمریکا عرضه شده و بعید بنظر می‌رسد که بتواند به ایران راه پیدا کند. فروش بالای I30 به‌عنوان هاچبک کوچک هیوندایی در بازارهای مهم مانند استرالیا، اهمیت بازار خودروهای کوچک را نشان می‌دهد که النترا نیز در آن پادشاهی می‌کند.

Elantra-Active-003

طراحی جدید و مجلل با امکانات و تکنولوژی جدید از جمله مشخصات النترای جدید است. هیوندایی نسل جدید النترا را برای تسخیر بازار فروش محصولاتی مانند تویوتا کرولا، مزدا3، فورد فوکوس و فولکس‌واگن جتا، عرضه کرده است. رشد 8.5 درصدی فروش النترا و 12 درصدص محصولات هیوندایی، ثابت می‌کند که این شرکت کره‌ای روند روبه رشد خوبی را در پیش گرفته است. جدیدترین مدل النترا در ایران بر روی شاسی تقریبا فولادی سوار شده که باعث افزایش ضریب ایمنی خودرو شده است. استفاده از فولاد نه‌تنها وزن این خودرو را افزایش نداده بلکه این وزن در حدود 30 درصد کاهش داشته است.

Elantra-Active-002

از لحاظ ابعادی النترا رشد داشته است و طول آن از 4549 میلی متر به 4569 میلی متر، و عرض آن از 1800 به 1801 میلی متر رسیده است. برای این مهندسی باید هیوندایی را تشویق و تقدیر کرد چرا که با وجود رشد ابعادی و شاسی‌فولادی، وزن خودرو را کاسته است. النترا 2016 با تغییرات مثبت چهره‌ای اسپرت پیدا کرده و چراغ‌های کشیده در جلو و عقب در این ظاهر زیبا، تاثیر فراوانی داشته‌اند.

Elantra-Active-012

در داخل کابین النترا 2016 شما تصور می‌کنید با یک سوناتای کوچک روبرو هستید. این طراحی محافظه‌کارانه شاید بعدها برای هیوندایی مشکل‌ساز شود ولی فعلا طرفداران این کابین را با ارگونومی راحت، دوست دارند. در داخل کابین متریال باکیفیت باعث می‌شوند حس خوشایندی داشته باشید. هیوندایی، النترا را در چند تیپ عرضه کرده است که در استرالیا تیپ اکتیو این خودرو، 21,490 دلار قیمت دارد که نسبت به گذشته 500 دلار افزایش قیمت داشته است. در داخل این مدل امکانات خوبی قرار داده شده. امکاناتی مانند چراغ‌های LED روشنایی روز، یک دوربین دید عقب، کروز کنترل، صفحه‌نمایش 7 اینچی با کیفیت. شما می‌توانید از طریق گوشی اپل خود و سیستم اپل‌کارپلی با النترا در ارتباط باشید. البته گفته می‌شود سیستم اپل‌کارپلی خودروهای هیوندایی کم و کاستی‌هایی دارند که ما از آن چیزی سر در نمی‌آوریم.

Elantra-Elite-026

اندروید اتو نیز در این خودروها وجود دارد اما خودروهای کشور استرالیا به‌دلیل عدم وجود مجوز برای این سیستم در این کشور، فاقد اندرویداتو هستند. فول‌ترین مدل النترا در این بازار با امکاناتی مانند، سیستم تهویه مطبوع اتومات، صندلی‌های چرم خاص، آینه برقی تاشو، باز شدن درب‌ها با نزدیک شدن به خودرو و دریچه تهویه عقب، 26,490 دلار قیمت دارد. فضای صندلی عقب برای دو بزرگسال به طور کلی خوب خواهد بود و در سفرهای طولانی دچار مشکل نمی‌شوند. دید از داخل خودرو به اطرف نیز بسیار خوب است. تنها مشکل کابین را می‌توان ارتفاع کم سقف در بخش عقبی دانست که آن هم زیاد مشکل ساز نیست.

Elantra-Elite-026

فضای بوت النترا خیلی بیشتر از هولدن کومودور نیست و 458 لیتر فضا دارد و شما در صورتی که نیاز به فضای بیشتری داشته باشید باید به‌فکر جلو عقب کردن صندلی‌ها باشید. اگرچه این فضا در النترا نسبت به گذشته، تغییری نداشته اما همین مقدار هم به‌اندازه 50 لیتر بیشتر از مزدا 3 است. در زیر کاپوت، پیشرانه 2.0 لیتری MPI قرار دارد که 150 اسب‌بخار قدرت در تعداد دوران 6200 دور بر دقیقه و گشتاور 192 نیوتن‌متر را در 4000 دور بر دقیقه، تامین می‌کند. گیربکس‌های شش سرعته دستی و اتومات نیز وظیفه انتقال قدرت را ایفاء می‌کنند. این پیشرانه کمی بیشتر از موتورهای 1.8 لیتری النترا‌های قدیمی به‌درد رانندگی در اطراف شهر می‌خورد اما زمانی که پدال گاز را کمی غیرمعمولی فشار می‌دهید، تلاش مضاعف موتور برای تولید قدرت بیشتر کاملا قابل لمس خواهد بود.

Elantra-Engine

در شرایط آب و هوایی عادی، النترا در هر 100 کیلومتر 7.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند. به‌دلیل آنکه این خودرو برای جاده‌های کره طراحی شده، نمایندگی‌های مختلف مانند هیوندایی استرالیا، سیستم تعلیق این خودرو را مناسب با جاده‌های این بخش تغییر می‌دهند. نتیجه این تغییر، چیزی بوده که ما را بسیار شگفت‌زده کرد. بدون شوخی و تعارف باید بگویم که این در بین تمام هیونداهایی که رانده‌ایم، بهترین است. این شرکت عرضه آزمایشی حدود 50 تنظیم مختلف دمپر جلو و عقب را در کنار نوار تثبیت کننده تعلیق در النترا آغاز کرده که نتیجه واقعا خوب است. بدنه فولادی این سدان کوچک بسیار حساس و قدرتمند عمل می‌کند.

النترا برای پاسخ به نیاز‌های شهری شما عالی و برای مسافرت‌های خارج از شهر شما مناسب خواهد بود. در طول سواری با این خودرو، هیچ بخش ناراحت کننده‌ای در هندلینگ و کیفیت سواری مشاهده نکردیم و النترا بهترین سواری را در بین هم‌کلاس‌های خود فراهم می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو بدون درنظر گرفتن سطحی که بر روی آن حرکت می‌کند تمام ضربات را به خوبی مهار می‌کند. تغییر جهت سریع با حفظ تعادل خوب، یک نکته مثبت دیگر در النترا است. فرمان الکتریکی پاسخ خوبی به تغییر جهت‌ها می‌دهد و نسبت به گذشته بهبود داشته و در سرعت‌های زیاد نیز بسیار خوب عمل می‌کند. النترا بعنوان یک سدان شهری، عملکرد خارج شهری خوبی دارد که می‌توان آن را یک محصول کاربردی دانست به‌همین دلیل خرید آن به کسانی که دوست دارند یک سدان کوچک همه‌کاره داشته باشند، توصیه می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان