آموزش بافت ساق دست با روش های مختلف

مراحل بافت ساق دست با روش های متنوع را در این مطلب مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید ساق دست شیک و خوشرنگی را برای خود ببافید.

آموزش بافت ساق دست با روش های مختلف

ساق دست بافتنی از اکسسوری های کاربردی برای روزهای سرد سال است و اگر شما در هنر بافتنی مهارت لازم را دارید بهتر است قبل از شروع فصل سرما اقدام به بافت ساق دست در منزل کنید.

آموزش بافت ساق دست در منزل

ساق دست در انواع مدل های مختلف بلند و کوتاه و برجسته و ساده و … موجود می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی تان از بین آن ها ساق دست مناسبی را برای بافتن انتخاب کنید. در مطالب قبلی آموزش بافتن دستکش و بافتن شال و بافتن کلاه را مشاهده کردید در ادامه با نحوه بافتن ساق دست آشنا خواهید شد.

بافتن ساق دست

روش های مختلف برای بافتن ساق دست

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه کنید سپس اقدام به بافتن ساق با طرح مورد نظر خود کنید.

وسایل مورد نیاز

  • میل سایز 3.5
  • کاموای متوسط
  • دکمه در صورت تمایل برای تزیین

روش اول ( بافتن ساق دست پرز دار )

رج اول :

ابتدا با کاموای پرز دار متوسط 40 دانه سر بیندازید و بافت رکن را روی آن اعمال نمایید سپس همه دانه ها را از قسمت رو ببافید.

رج دوم :

همه دانه ها را از قسمت رو ببافید. توجه داشته باشید بافت رکن بافتی می باشد که در آن دانه ها در یک جهت بافته می شوند و اگر شما رج اول را از رو ببافید باید تا آخرین رج همه دانه ها باید رو باشند و اگر رج اول را از زیر بافتید باید همه دانه ها زیر بافته شوند و تا 10 رج را باید به این شکل ادامه بدهید.

رج یازدهم : 

در این مرحله باید کاموای ساده را به کاموای پرز دار گره بزنید و ادامه بافت را به صورت همان بافت رکن با کاموای ساده ادامه بدهید.

رج بعدی :

تا جایی که به نظر خودتان بلندی ساق دست مناسب است بافت ساق را ادامه بدهید سپس بافت را از وسط تا بزنید و دو طرف آن را به یکدیگر بدوزید برای زیبایی ساق نیز می توانید دو عدد دکمه روی آن بدوزید.

ساق دست پرزدار

روش دوم ( بافتن ساق دست ساده و بلند )

برای بافت ساق بلند کافی است فقط بافت زیر و رو را بلد باشید همچنین باید به کمک کاموای متوسط و میل 3.5 تعداد 40 دانه سر بیندازید.

رج اول :

دو دانه زیر و دو دانه رو ببافید و تا پایان رج به همین صورت ادامه بدهید.

رج دوم :

دو دانه رو و دو دانه زیر باید ببافید و تا پایان رج نیز به همین شکل ادامه بدهید و تا ارتفاعی که تمایل دارید ساق بلندی داشته باشد این دو رج را تکرار نمایید سپس دانه ها را کور کنید و بافت را تا بزنید و درز آن را به هم بدوزید.

توجه داشته باشید برای تزیین این مدل ساق دست می توانید از دکمه پارچه ای و گل های بافتنی استفاده نمایید.

ساق دست بلند

روش سوم ( بافتن ساق دست برجسته )

برای بافتن این مدل ساق نیز به کاموای متوسط و میل 3.5 نیاز دارید که باید در ابتدا 40 دانه سر بیندازید.

رج اول :

همه دانه ها باید از زیر بافته شوند ( روی بافت )

رج دوم :

همه دانه ها باید از قسمت رو بافته شوند.

رج سوم :

همه دانه ها از قسمت زیر بافته شوند.

رج چهارم :

همه دانه ها باید از رو بافته شوند.

رج پنجم :

همه دانه ها از قسمت رو بافته شوند.

رج ششم :

همه دانه ها از قسمت زیر بافته شوند.

رج هفتم :

همه دانه ها از قسمت رو بافته شوند.

رج هشتم :

همه دانه ها از قسمت زیر بافته شوند و این 8 رج را تکرار نمایید. برای بافتن قسمت بالایی ساق که فاصله بین بافت ها بیشتر می باشد می توانید رج 5 تا 8 را دو بار و پشت سر هم تکرار نمایید.

بافت ساق دست برجسته

روش اول ( بافتن ساق دست گلدانی )

برای این مدل بافت از ترکیب بافت های کشباف و ساده استفاده می شود.

رج اول : 

یک دانه زیر و یک دانه را رو ببافید تا پایان رج به همین شکل ادامه بدهید.

رج دوم :

یک دانه رو و یک دانه زیر ببافید و تا پایان رج نیز به همین صورت ادامه بدهید سپس تا ارتفاعی که تمایل دارید ساق بلندی داشته باشد این دو رج را تکرار نمایید. در این مدل بافت تا 40 رج به صورت کشباف بافته شده است.

رج چهل و یکم : 

برای بافت مچ به بالا باید همه دانه ها از قسمت رو ببافید.

رج چهل و دوم :

همه دانه ها را از قسمت زیر ببافید و تا جایی که تمایل دارید ساق دست روی انگشت های شما بیاید این دو رج را باید تکرار نمایید که در این بافت 15 رج ساده بافته شده است.

رج پنجاه و هشتم :

برای بافت بالای ساق دست نیز می توانید سه رج بافت رکن انجام بدهید یا هر مدلی را که تمایل دارید به قسمت بالایی ساق بدهید سپس دانه ها را کور کنید و درز آن را بدوزید. برای تزیین ساق نیز می توانید از دکمه های چوبی استفاده نمایید.

ساق دست گلدانی

در این مطلب آموزش بافتن ساق دست با 4 روش زیبا و خاص را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان